کنگره آمریکا حمایت دانشجویان از غزه را نیز برنتابید

کد خبر: 1253924

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا بامداد امروز قطعنامه‌ای را در محکومیت اقدام دانشجویان در برخی دانشگاه‌های آمریکایی برای اعلام حمایت از نوار غزه تصویب کردند.

کنگره آمریکا حمایت دانشجویان از غزه را نیز برنتابید

همزمان با برگزاری راهپیمایی‌های خیابانی و تجمعات در تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا برای اعلام حمایت از فلسطینیان و محکومیت تجاوزات رژیم موقت صهیونیستی به نوار غزه، کنگره آمریکا اما این مقدار حمایت را نیز برنمی‌تابد.

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا بامداد امروز (جمعه) قطعنامه‌ای را در محکومیت اقدام دانشجویان در برخی دانشگاه‌های آمریکایی برای اعلام حمایت از نوار غزه تصویب کردند.

به ادعای نگارندگان این طرح، این سند که حمایت از حماس، حزب‌الله و دیگر گروه‌های مقاومت را به بهانه ادعایی «تروریستی بودن» آنها در مؤسسات آموزش عالی آمریکا محکوم می‌کند، «برای محافظت از دانشجویان، اساتید و کارکنان یهودی طراحی شده زیرا چنین حمایت‌هایی می‌تواند منجر به ایجاد یک محیط خصمانه شود».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این قطعنامه که با ۳۹۶ رأی موافق و ۲۳ رأی مخالف به تصویب رسید، الزام قانونی ندارد و یک اقدام نمادین در حمایت از رژیم صهیونیستی است.

طی روزهای اخیر خیابان‌ها و دانشگاه‌های شهرهای بزرگ آمریکا مثل لس‌آنجلس، نیویورک و واشنگتن شاهد تظاهرات گسترده در محکومیت حمایت واشنگتن از تل‌آویو و درخواست برای پایان اشغالگری و تجاوزات اسرائیل علیه مردم فلسطین بود. (جزئیات بیشتر)

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه امروز اعلام کرد که از زمان آغاز حملات ددمنشانه رژیم کودک‌کُش صهیونیستی از تاریخ هفتم اکتبر تاکنون، بیش از ۹ هزار فلسطینی به شهادت رسیده و حدود ۲۳ هزار نفر نیز مجروح شده‌اند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها