واکنش باکو به ارسال خودروی زرهی فرانسوی به ارمنستان

کد خبر: 1255967

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان امروز (دوشنبه) ارسال نفربرهای زرهی باستیون از فرانسه به ارمنستان را شدیداً محکوم کرد.

واکنش باکو به ارسال خودروی زرهی فرانسوی به ارمنستان

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان امروز (دوشنبه) ارسال نفربرهای زرهی باستیون از فرانسه به ارمنستان را شدیداً محکوم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد که انتقال این تجهیزات نظامی به ایروان به «اقدامات مخرب ارمنستان» کمک خواهد کرد.

پیش‌تر نیز در اواخر ماه میلادی گذشته، وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد که این کشور سیستم ضدهوایی و رادار به ارمنستان می‌فرستد.

این سخنگو گفت: این گام‌های فرانسه تلاش‌ها در راستای عادی‌سازی روابط را خطر انداخته و موجب بی‌ثباتی وضعیت می‌شود؛ تلاش‌هایی که بر اساس احترام به حق حاکمیت، تمامیت ارضی و مرزهای بین‌المللی کشورهای منطقه در جریان است.

به گفته این مقام آذربایجانی، فرانسه علاوه بر تقویت قوای نظامی ارمنستان، طرح بدنام‌کردن باکو را هم در دستور کار خود قرار داده و آن را پیش می‌برد.

در این بیانیه آمده است: این گام‌ها که به تسلیحاتی‌شدن مضاعف ارمنستان منجر می‌شود، بر این حقیقت صحه می‌گذارد که فرانسه در این منطقه منافع اشتباهی را دنبال می‌کند.

باکو خواستار پایان تقویت نظامی ارمنستان شده و تأکید کرد که هیچ جایگزینی برای صلح و امنیت منطقه وجود ندارد.

باکو در ۱۹ سپتامبر از آغاز عملیات «ضدتروریستی» در قره‌باغ خبر داد و مدعی شد که ارمنستان در حال تقویت نظامی در این منطقه است و عملیات «خرابکارانه» علیه نیروهای جمهوری آذربایجان انجام داده است. ایروان این اتهامات را رد کرد و مدعی شد که باکو قصد پاک‌سازی ارامنه از قره‌باغ را داشته است.

در نهایت وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که با میانجی‌گری فرماندهی نیروهای حافظ صلح روسیه، توافقی میان طرف آذربایجانی و نمایندگان قره‌باغ مبنی بر توقف کامل درگیری‌ها حاصل شد. به گفته آنها، اجرای این توافق‌ها با هماهنگی فرماندهی نیروهای حافظ صلح روسیه انجام خواهد شد. چند روز بعد هم استقلال‌طلبان قره‌باغ تمامی اظهارات پیشین مبنی بر اعلام استقلال از جمهوری آذربایجان را پس گرفتند./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها