واکنش ارمنستان به ادعای باکو

کد خبر: 1257880

رئیس پارلمان ارمنستان روز چهارشنبه تاکید کرد که این کشور هیچ برنامه‌ای برای حمله به دیگر کشورها ندارد و ادعای باکو در این زمینه کذب است.

واکنش ارمنستان به ادعای باکو

رئیس پارلمان ارمنستان روز چهارشنبه تاکید کرد که این کشور هیچ برنامه‌ای برای حمله به دیگر کشورها ندارد و ادعای باکو در این زمینه کذب است.

 «آلن سیمونیان» رئیس پارلمان ارمنسنان روز چهارشنبه درباره نارضایتی جمهوری آذربایجان از خرید‌های تسلیحات ارمنستان گفت که باکو در حالی از خریدهای دفاعی ارمنستان شکایت دارد که خود به خرید تسلیحات ادامه ‌می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری «آرمنا پرس» سیمونیان در این باره گفت: «ارمنستان چند خودروی زرهی خریده و جمهوری آذربایجان شکایت می‌کند. جمهوری آذربایجان همه چیز دارد به جز سلاح  اتمی  و سعی می‌کند به تمام دنیا به اشتباه نشان دهد که ارمنستان در حال مسلح شدن است زیرا برنامه‌هایی برای حمله دارد.»

وی افزود: «من رسماً اعلام می‌کنم که ارمنستان هیچ برنامه‌ای برای حمله به هیچ کشوری ندارد. جامعه جهانی امروز باید بر این واقعیت تمرکز کند که جمهوری آذربایجان میلیاردها دلار سلاح می خرد و این سوال پیش می‌آید که این کشور این همه سلاح برای چه خریداری می‌کند؟»

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان سه دهه است که بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی با هم درگیر بوده‌اند. دو کشور با هم روابط دیپلماتیک ندارند. ماه سپتامبر، جمهوری آذربایجان عملیات برق‌آسایی را برای پس گرفتن این منطقه که در سطح بین‌المللی متعلق به باکو شناخته می‌شود اما از دهه ۱۹۹۰ توسط ارامنه تحت حمایت ارمنستان کنترل می‌شد، انجام داد. این عملیات به کوچ دسته‌جمعی اغلب ۱۲۰ هزار ارمنی قره‌باغ به ارمنستان منجر شد

سیمونیان با اشاره به سه اصل ارمنستان برای صلح گفت:«اگر جمهوری آذربایجان از صلح صحبت می‌کند، می‌توان اقدامات زیادی برای اثبات آن انجام داد، از آزادی اسرا گرفته تا اجرای اصولی که بر سر آن در بروکسل به توافق رسیدند.».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز در خصوص ارسال تسلیحات نطامی ساخت فرانسه به ارمنستان گفت که این کشور مجموعه‌ تسلیحات با کیفیت پایین به این کشور فروخته است.

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه در نشست هفتگی گفت که فرانسه تسلیحات نظامی بی‌کیفیت به ارمنستان فروخته است.

ارمنستان برای تقویت سامانه پدافندی موشکی خود قراردادی با فرانسه برای خرید سامانه موشکی برد کوتاه «میسترال» امضا کرده است. این سامانه موشکی ویژه هدف گیری اهداف در برد کوتاه است. «سباستین لکورنو» وزیر دفاع مسلح فرانسه اخیرا در گفت‌وگو با خبرنگاران در شهر «پاریس» گفت ارمنستان سه سامانه راداری «مستر-۲۰۰» خریداری خواهد کرد./

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها