ارمنستان: با روسیه منافع مشترک در منطقه داریم

کد خبر: 1260658

وزیر امور خارجه ارمنستان عصر چهارشنبه اظهار داشت که ملاقات اخیر او با وزیر خارجه روسیه مفید بوده و دو کشور منافع مشترک در منطقه دارند.

 ارمنستان: با روسیه منافع مشترک در منطقه داریم

«آرارات میرزویان» وزیر امور خارجه ارمنستان عصر چهارشنبه اظهار داشت که دیدار او با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در «اسکوپیه» مفید بوده  و دو کشور منافع مشترک دارند.

به گزارش «رادیو ارمنستان» وزیر امور خارجه ارمنستان  در نشستی در پارلمان این کشور گفت:«دستور کار روابط دوجانبه ارمنستان و روسیه حوزه‌ها و موضوعات بسیاری را در بر می‌گیرد و ما در منطقه منافع مشترک داریم .»

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه  نیز  روز چهارشنبه در  نشست خبری در مورد موضوع تامین تجهیزات نظامیغرب به ارمنستان صحبت کرد.

وی گفت که روسیه قصد دارد به موضوع مطرح شده توسط این کشور در زمینه عدم تامین سلاح ساخت روسیه به ارمنستان را  رسیدگی کند.

«هراچیا سرکیسیان» معاون وزارت دفاع ارمنستان اخیرا گفته بود که ارمنستان علیه روسیه در مورد این تسلیحات اقدام قانونی نخواهد کرد.

وزیر خارجه روسیه نیز اخیرا در ملاقات با همتای ارمنستانی خود اظهار داشت که آماده کمک به عادی سازی روابط ارمنستان و جمهوری آذربایجان است.

وزیر خارجه ارمنستان  در ادامه سخنان خود در پارلمان این کشور گفت:«ما همیشه مطلبی برای گفت‌وگو با روسیه داریم و از استفاده از فرصت‌های تماس بسیار خرسندیم.»

وزیر خارجه ارمنستان اظهار داشت، وزیر خارجه روسیه چشم انداز خود را از برخی رویدادهای ژئوپلیتیک اخیر به ارمنستان توضیح داد.

در تحولی دیگر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه از سفر یک دیپلمات این کشور به جمهوری آذربایجان و ترغیب باکو در صلح بادوام با ارمنستان خبر داد.

«متیو میلر» در نشست خبری گفت که سفر آتی «جیمز اوبراین» دستیار وزارت امور خارجه آمریکا به جمهوری آذربایجان به این معنا نیست که ایالات متحده از سیاست خود عقب نشینی می‌کند.

 روسیه: از نشست نمایندگان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرز مشترک استقبال می‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه اظهار داشت که از نشست بین نمایندگان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرز مشترک استقبال می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار داشت که از نشست بین نمایندگان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرز مشترک بین دو کشور استقبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز»، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه بعد از ظهر چهارشنبه به وقت تهران گفت: «روسیه از نشست نمایندگان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مرز مشترک  بین دو کشور استقبال می‌کند.»

این دو کشور همسایه روزهای گذشته نشست بی‌ثمری درباره تعیین حدود مرزی برگزار کردند.ارمنستان و جمهوری آذربایجان به مذاکره درباره تحدید حدود مرزهای خود به عنوان بخشی از گفت‌وگوهای گسترده‌تر معاهده صلح ادامه دادند.

زاخاروا در این نشست خبری در مورد موضوع تامین تجهیزات نظامی غرب به ارمنستان صحبت کرد.

وی گفت که روسیه قصد دارد به موضوع  مطرح شده توسط این کشور در زمینه عدم تامین سلاح ساخت روسیه به ارمنستان رسیدگی کند.

«هراچیا سرکیسیان» معاون وزارت دفاع ارمنستان اخیرا گفته بود که ارمنستان علیه روسیه در مورد این تسلیحات اقدام قانونی نخواهد کرد.

وزیر خارجه روسیه نیز اخیرا  در ملاقات با همتای ارمنستانی خود اظهار داشت که آماده کمک به عادی سازی روابط ارمنستان و جمهوری آذربایجان است.

«سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با «آرارات میرزویان» همتای ارمنی خود  از آمادگی این کشور برای کمک فعالانه به عادی سازی روابط ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر اساس توافقات سه جانبه بین رهبران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان در سال‌های ۲۰۲۰-۲۰۲۲، از جمله امضای معاهده صلح بین ایروان و جمهوری آذربایجان تایید کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز روز چهارشنبه از سفر یک دیپلمات این کشور به جمهوری آذربایجان و ترغیب باکو در صلح بادوام با ارمنستان خبر داد.

«متیو میلر» در نشست خبری گفت که سفر آتی «جیمز اوبراین» دستیار وزارت امور خارجه آمریکا به جمهوری آذربایجان به این معنا نیست که ایالات متحده از سیاست خود عقب نشینی می‌کند.

میلر در ادامه  گفت:«بر این باوریم که کنار گذاشتن همه تعاملات دیپلماتیک با  جمهوری آذربایجان، برخلاف منافع صلح و امنیت در منطقه است. ما به تعامل مستقیم با جمهوری آذربایجان و ارمنستان ادامه می‌دهیم.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها