آمادگی اسراییل برای آتش‌بس جدید در غزه

کد خبر: 1263367

رسانه‌های صهیونیستی مدعی آمادگی تل آویو برای آتش بس یک هفته تا یک ماهه در مقابل آزادسازی تعدادی از اسرا در نوار غزه شدند.

آمادگی اسراییل برای آتش‌بس جدید در غزه

منابع رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه اعلام کردند که این رژیم پیشنهادی برای برقراری یک آتش‌بس دیگر در نوار غزه دارد و آمادگی خود را برای ازسرگیری مذاکرات غیرمستقیم با حماس جهت تبادل اسرا ابراز و آن را به طرف قطری ابلاغ کرده است.

بر پایه این گزارش، رسانه‌های عبری گزارش دادند که کابینه جنگی این رژیم برای برقراری آتش بس به مدت یک هفته تا دو هفته و مذاکرات برای مبادله اسیران اعلام آمادگی کرده است.

منابع صهیونیستی مدعی شدند که توافق پیشنهادی شامل آزادی ۳۰ تا ۴۰ اسیر اسراییلی نزد حماس در ازای آزادی اسرای برجسته فلسطینی خواهد بود و این توافق شامل عقب‌نشینی جزیی از برخی مناطق نوار غزه همراه با آتش‌بس از دو هفته تا یک ماه خواهد بود.

جزییات بیشتری از این سفر اعلام نشده، اما مقاومت فلسطین پیشاپیش هرگونه مبادله اسرا در شرایط جنگی را رد کرده است.

شبکه ۱۲ اسراییل نیز شب گذشته در گزارشی اعلام کرد که مذاکرات مهم، جدی و عمیقی درباره مبادله اسرا در حال انجام است اما چنین توافقی قریب‌الوقوع نیست.

پیشتر نیز وبگاه عبری زبان یدیعوت آحارونوت به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که اسراییل مصمم به پیشرفت در مذاکرات مبادله اسرا است علیرغم اینکه می‌داند چنین توافقی هزینه سنگینی برای تل آویو خواهد داشت.

همزمان آن گونه که اسپوتنیک گزارش داد «اسحاق هرتزوگ»، رییس رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه گفت که اسراییل آماده آتش بس در نوار غزه به خاطر آزادی گروگان‌های باقی‌مانده است./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها