خانواده اسرای صهیونیست بزرگراهی در تل‌آویو را مسدود کردند

کد خبر: 1266489

معترضان با مسدود کردن بزرگراهی در تل‌آویو خواستار آزادی اسرای صهیونیست در غزه شدند.

 خانواده اسرای صهیونیست بزرگراهی در تل‌آویو را مسدود کردند

معترضان و خانواده‌های اسرای صهیونیست در غزه یکی از بزرگراه‌ها در تل‌آویو را مسدود کرده و خواستار آزادی اسرا شده‌اند.

این در حالی است که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، از روز سه‌شنبه در پی اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در ترور «صالح العاروری» معاون رئیس دفتر حماس در بیروت حماس به میانجی‌ها اطلاع داد که تمام مذاکرات درباره آزادی اُسرا در غزه تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

منابع خبری روز سه‌شنبه از شهادت صالح العاروری بر اثر یک حمله پهپادی رژیم صهیونیستی در ضاحیه جنوبی بیروت خبر دادند. منابع لبنانی گزارش دادند این پهپاد یک دفتر متعلق به حماس را هدف قرار داد که به شهادت ۳ نفر و زخمی شدن ۱۱ نفر دیگر منجر شد.

در همین حال، خانواده اسرای صهیونیست در غزه به چالشی بزرگ برای کابینه جنگی نتانیاهو تبدیل شده است. چند هفته پیشتر دیدار گزینشی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل با برخی از اعضای خانواده اسرا خشم آنها را در پی داشت.

روز 28 آذرماه رسانه‌های داخلی در اسرائیل گزارش دادند گزینش تنها ۱۵ نفر از اعضای خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه برای دیدار با بنیامین نتانیاهو خشم بستگان اسرای دیگر را به همراه داشته و موج انتقادهای عمومی از او را افزایش داده است.

به نظر می‌‌رسد علت گزینش تعداد محدودی از اعضای خانواده‌های اسرای اسرائیلی برای دیدار با نتانیاهو به هرج و مرج در دیدار قبلی او با خانواده‌ها ارتباط داشت.

حدود دو هفته قبل‌تر از آن دیدار، تحلیلگران و رسانه‌ها گزارش داده بودند اقدام ارتش اسرائیل در از سرگیری عملیات نظامی در غزه قبل از تکمیل فرایند تبادل اسرا با حماس خشم خانواده‌های اسرا را به همراه داشته است.

 «ماریوا زانزین»، از تحلیلگران «گروه بین‌المللی بحران» روز ۱۴ آذر گفت خانواده‌های اسرای غزه از اینکه ارتش اسرائیل قبل از تکمیل فرایند تبادل اسرا با حماس عملیات نظامی در غزه را از سر گرفته‌اند «به شدت عصبانی» هستند.

زانزین در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره گفت: «به نظر می‌رسد که دولت (نتانیاهو) نه درباره نحوه بازپس‌گیری گروگان‌ها و نه درباره نحوه پیروزی در غزه طرح روشنی اعلام نمی‌کند.»

ساعاتی قبل‌تر از این گفت‌وگو شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم از بروز هرج و مرج در جلسه میان خانواده اسرا در غزه با بنیامین نتانیاهو خبر داده بود.

گزارش این رسانه حاکی از آن بود که نتانیاهو ظاهراً در این نشست به خانواده اُسرا اطلاع داده که نمی‌تواند همه اسرا را بازگرداند. پس از آن جلسه به آشوب کشیده شده و خانواده اسرا از این نشست خارج شده‌اند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه بر کشتن رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. با وجود این، آن‌طورکه تحلیلگران می‌گویند، عملیات طوفان‌الاقصی شکست امنیتی-سیاسی بزرگی را به اسرائیل تحمیل کرده است.

مقام‌های رژیم اسرائیل هدف نظامی خود در این جنگ را نابودی حماس اعلام کرده‌اند. این در حالی است که بسیاری از تحلیلگران، حتی در فلسطین اشغالی امکان تحقق این هدف را زیر سوال برده‌اند./فارس

 افزایش شمار اسرای اسرائیلی در غزه

به گفته سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی شمار اسرای اسرائیلی در غزه به ۱۳۶ نفر افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، دانیل هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد سه اسرائیلی دیگر که نامشان در لیست افراد مفقود شده ثبت شده بود، مشخص شده که در غزه اسیر هستند.

وی عنوان کرد که بدین ترتیب شمار اسرای اسرائیلی در غزه به 136 نفر افزایش یافته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها