کابینه جنگ تل‌آویو در آستانه سقوط

کد خبر: 1269775

رسانه‌های اسرائیلی امروز شنبه ۲۰ ژانویه در گزارش‌هایی از قوت‌گرفتن احتمال فروپاشی کابینه جنگ تل‌آویو به دلیل اختلافات شدید بین اعضای آن و استعفای قریب‌الوقوع بنی‌ گانتز خبر دادند.

 کابینه جنگ تل‌آویو در آستانه سقوط

«بنی گانتز مدت‌هاست که تصمیم گرفته از کابینه جنگ استعفا دهد و اکنون تنها چیزی که نیاز دارد، بهانه است»، این مقدمه گزارش روزنامه اسرائیل هیوم از احتمال خروج یکی از اعضای کابینه جنگ تل‌آویو است.

طبق گزارش روزنامه یدیعوت آحارانوت رهبر ائتلاف مخالفان یائیر لاپید هم از این استعفا استقبال و اذعان کرده که «من حاضرم با گانتز به هر نحوی همکاری کنم؛ حتی در شرایطی که خود او، گادی، یولی و یا گالانت به عنوان نخست‌وزیر انتخاب شوند».

اختلافات در کابینه جنگ اسرائیل زمانی پررنگ شد که نتانیاهو با وجود گذشت سه ماه از جنگ غزه و شکست‌های میدانی بدون هیچ دستاوردی، نظرات گانتز و وزیر جنگ خود یوآو گالانت را رد و با مقامات شاباک مخالفت کرد.

گانتز و دیگر عضو کابینه جنگ گادی آیزنکوت خواهان اتخاذ گام‌هایی برای توافق با حماس و توافق مبادله اسرا هستند؛ در حالی که نتانیاهو به دنبال تداوم جنگ در غزه است. حالا این باور عمومی در اسرائیل وجود دارد که نتانیاهو عمداً این جنگ را ادامه می‌دهد تا کابینه را از فروپاشی نجات دهد.

یدیعوت آحارانوت در گزارش خود گریزی به طرح‌های نتانیاهو برای نجات حیات سیاسی‌اش زده و نوشت «او به دنبال تأسیس حزبی جدید است تا به خواست رأی‌دهندگانی که طرفدار حزب راست‌گرا هستند اما او را در جایگاه رهبری نمی‌خواهند، پاسخ دهد؛ یاکوف باردوگو در این پروژه نتانیاهو مشارکت دارد»./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها