بیروت: عقب‌نشینی اسرائیل از مرزها تنها راه آرامش است

کد خبر: 1274407

وزیر امور خارجه لبنان بر ضرورت عقب‌نشینی نظامیان رژیم صهیونیستی به پشت خط مرزی به رسمیت شناخته شده بین‌المللی تاکید و آن را یگانه راه آرامش در منطقه ارزیابی کرد.

بیروت: عقب‌نشینی اسرائیل از مرزها تنها راه آرامش است

وزیر امور خارجه لبنان بر ضرورت عقب‌نشینی نظامیان رژیم صهیونیستی به پشت خط مرزی به رسمیت شناخته شده بین‌المللی تاکید و آن را یگانه راه آرامش در منطقه ارزیابی کرد.

به گزارش شبکه المیادین، «عبد الله بوحبیب» اظهار داشت: ثبات اوضاع در جنوب و توقف تشدید تنش در منطقه، اولویت لبنان است.

وی افزود: اجرای همه جانبه قطعنامه شماره ۱۷۰۱ شورای امنیت که منجر به عقب نشینی «اسرائیل» به مرزهای به رسمیت شناخته شده بین‌المللی می‌شود، دروازه‌ای برای آرامش پایدار است.

قطعنامه ۱۷۰۱ که در تاریخ ۱۱ اوت ۲۰۰۶ در سازمان ملل تصویب شد خواستار پایان دادن به جنگ ۳۳ روزه میان رژیم صهیونیستی و لبنان شد. دولت لبنان نیز در ۱۲ اوت به اجماع، با این قطعنامه موافقت کرد.

۱۳ اوت نیز ائتلاف کابینه وقت رژیم صهیونیستی این قطعنامه را با ۲۴ رأی مثبت و یک رأی ممتنع تصویب کرد و این آتش‌بس در ۱۴ همین ماه و در ساعت هشت (به وقت محلی) اجرایی شد. این قطعنامه همچنین خواستار ایجاد یک منطقه حائل در مرز جنوب لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی است.

نقض قطعنامه ۱۷۰۱ به دست رژیم صهیونیستی همواره محل اعتراض مقامات مختلف لبنان بوده است؛ میشل عون رئیس جمهوری سابق لبنان چند سال پیس اعلام کرده بود که رژیم صهیونیستی بیش از ۱۱ هزار بار قطعنامه پایان جنگ ۳۳ روزه را نقض کرده است.

به گزارش ایرنا، با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای سرگرم کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

به تازگی روزنامه الاخبار نوشت که مقاومت لبنان به تاکتیک‌های خاصی روی آورده است که دشمن توان رویارویی با آن را ندارد.

بر این اساس، فرماندهی مقاومت به رزمندگان اختیاراتی داده که آنها را قادر به انجام اقدامات زیادی می‌کند و مقاومت لبنان موفق به وارد کردن خسارات مستقیم به مواضع، جنگ افزارها و سیستم‌های دشمن شده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز معتقدند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها