رویترز: نبرد شدید اسرائیل در غزه تا 8 هفته ادامه دارد

کد خبر: 1275875

علی رغم درخواست‌های جامعه بین‌الملل برای توقف جنگ غزه، ظاهراً رژیم صهیونیستی قصد دارد برای مدت 6 الی 8 هفته، حملات فشرده خود را در غزه و رفح ادامه دهد.

رویترز: نبرد شدید اسرائیل در غزه تا 8 هفته ادامه دارد

خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام اسرائیلی و دو مقام منطقه‌ای گزارش کرد که ظاهراً رژیم صهیونیستی قصد دارد به مدت 6 الی 8 هفته دیگر، نبرد فشرده در غزه و حتی شهر رفح را ادامه داده و سپس تا حدی از تلاش‌های جنگی خود عقب‌نشینی کند.منابع آگاه رویترز می‌گویند که فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی بر این باورند که می‌توانند «در بازه زمانی مذکور، خسارات سنگینی به باقیمانده توانمندی حماس وارد کرده و راه را برای انتقال به مرحله خفیف حملات هوایی هدفمند و عملیات نیروهای ویژه هموار کنند».

علی‌رغم نگرانی‌های جامعه بین‌الملل در خصوص تلفات غیرنظامیان در جنوبی‌ترین شهر غزه یعنی رفح، تل‌آویو به شدت مصمم است که عملیات زمینی در رفح را پیش ببرد. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو به طور مکرر مدعی است که به منظور تکمیل شکست حماس، عملیات رفح ضروری است.یکی از مسئولان حماس در قطر به خبرگزاری رویترز گفته است که برآورد می‌کند که 6 هزار نفر از اعضای حماس در جریان جنگ بیش از چهار ماهه رژیم صهیونیستی در غزه به شهادت رسیده‌اند.

رژیم صهیونیستی مدعی است که 12 هزار نیروی حماس را از هفتم اکتبر (15 مهر) تاکنون به شهادت رسانده است.این مقام حماس در خصوص توانمندی حماس برای ادامه مبارزه با رژیم صهیونیستی گفته است «گزینه‌های نتانیاهو دشوار است و برای ما هم همینطور. او می‌تواند غزه را اشغال کند اما حماس همچنان می‌ایستد و مبارزه می‌کند. او نمی‌تواند به اهدافش برای از بین بردن رهبر حماس یا نابود کردن حماس برسد».رژیم صهیونیستی مدت‌هاست که برای به شهادت رساندن رهبر سیاسی حماس یحیی سنوار تلاش می‌کند اما ناکام مانده است/فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها