بایدن: هیچ اعتمادی به ترامپ نیست

کد خبر: 1284352

رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی انتقادی از مواضع اخیر ترامپ در باب موضوع سقط جنین به مردم آمریکا هشدار داد که وی در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری، ممنوعیت‌های سقط جنین را به کشور باز می‌گرداند.

بایدن: هیچ اعتمادی به ترامپ نیست

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به بیانیه ترامپ در باب موضوع سقط جنین عنوان کرد که وی در صورت بازگشت به کاخ سفید، ممنوعیت‌های جدیدی بر این موضوع اعمال خواهد کرد. به گزارش «پولیتیکو» بایدن در یک گردهمایی مالی در شیکاگو این موضوع را مورد توجه قرار داده و از ترامپ به عنوان تهدیدی برای حقوق سقط جنین در آمریکا یاد کرد. اظهارات بایدن در واکنش به مواضع ترامپ در رابطه با این موضوع بود که موضوع سقط جنین باید از یک موضوع سراسری به موضوعی ایالتی تبدیل شود. بایدن در این رابطه خطاب به کسانی که در این گردهمایی حضور داشتند، گفت: هیچ‌کس به ترامپ اعتماد ندارد. بایدن موضع ترامپ مبنی بر مخالفت با ممنوعیت سقط جنین به عنوان یک قانون سراسری در آمریکا را «توهم» خوانده و عنوان کرد اگر همین حالا برگه‌ای در رابطه با اعمال ممنوعیت‌ها در این زمینه را روی میزش بگذارند، بلافاصله آن را امضا خواهد کرد. کمپین بایدن نیز بلافاصله پس از انتشار بیانیه ترامپ عنوان کرد که آمادگی رویارویی با ترامپ در مورد موضوع سقط جنین را دارد. دموکرات‌ها ماه‌هاست که بر موضوع سقط جنین در آمریکا به عنوان یکی از موضوعات مهم در جریان رقابت‌های انتخاباتی با جمهوری‌خواهان تاکید دارند. بایدن با اشاره به ویدئوی منتشر شده از ترامپ عنوان کرد که وی در موضوع سقط جنین تحت فشار است و در حال تقلا برای بیرون آمدن از این فشار است چرا که می‌داند رای‌دهندگان تلاش می‌کنند که وی را به دلیل لغو قانون رو در برابر وید به چالش بکشند.

پیش از آغاز سخنرانی بایدن در شیکاگو نیز، کمپین انتخاباتی وی با انتشار ویدئویی یک زن تگزاسی را نشان داد که پس از امتناع پزشکان از انجام سقط جنین برای وی جان خود را از دست داد. در پایین این پست ویدئویی نیز نوشته شد: ترامپ این کار را انجام داد. 

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها