واکنش مقامات صهیونیستی به حکم لاهه برای توقف عملیات نظامی در رفح

کد خبر: 1293069

وزیران و مقامات رژیم صهیونیستی با حکم دیوان بین‌المللی دادگستری برای توقف عملیات نظامی در شهر رفح مخالفت کردند.

واکنش مقامات صهیونیستی به حکم لاهه برای توقف عملیات نظامی در رفح

دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز جمعه گزارش کرد وی رایزنی‌های تلفنی خود با مقامات و وزیران صهیونیستی را درباره نحوه پاسخ به حکم دیوان لاهه برای توقف عملیات نظامی در شهر رفح واقع در جنوب غزه شروع کرده است.

دیوان بین‌المللی دادگستری کمی پیش با صدور حکم خود در پاسخ به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایت نسل‌کشی علیه مردم غزه، خواهان توقف فوری عملیات این رژیم در شهر رفح شد و از تل‌آویو خواست تمامی اقداماتی را که منجر به نسل‌کسی می‌شود، متوقف کرده، کمک‌های انسانی را به غزه منتقل کند و به کمیته‌های بین‌المللی اجازه دهد برای انجام تحقیقات درباره جنایات نسل‌کشی رژیم صهیونیستی وارد غزه شوند.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی گزارش کرد نتانیاهو در رایزنی‌های خود با وزیران و مقامات صهیونیستی اعلام کرده که هیچ تصمیمی برای توقف عملیات نظامی در رفح وجود ندارد.

«ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با رد این حکم لاهه آن را «ضد یهود» توصیف کرد و در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: آینده ما به آنچه دیگران می‌گویند، بستگی ندارد بلکه به آنچه ما یهودیان انجام می‌دهیم بستگی دارد.

وی در ادامه نوشت: این حکم دیوان یهودستیز تنها باید یک پاسخ داشته باشد و آن اشغال شهر رفح و افزایش فشار نظامی بر حماس و شکست کامل آن تا زمان تحقق «پیروزی کامل» در جنگ است.

«بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی هم گفت: اسرائیل برای موجودیت خود در وضعیت جنگی قرار دارد و هرکسی که از ما بخواهد جنگ را متوقف کنیم، می‌خواهد به موجودیت ما پایان دهد و ما تسلیم آن نخواهیم شد.

وی افزود: ما با توقف جنگ موافقت نخواهیم کرد و تاریخ درباره کسانی که در کنار حماس بودند، قضاوت خواهد کرد.

«آویگدور لیبرمن» رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» هم تصمیم رژیم صهیونیستی برای حضور در دیوان بین‌المللی دادگستری را اشتباه بزرگی خواند و گفت حکم این دیوان ثابت می‌کند که نهادهای سازمان ملل و نیز دیوان کیفری بین‌المللی به کمکی برای «تروریست‌ها» در سراسر جهان بدل شده‌اند.

«بنی گانتس» عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی هم در تماس تلفنی با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا درباره حکم مذکور لاهه رایزنی کرد.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از گانتس گزارش کرد: برای بازگرداندن گروگان‌های خود در هر زمان و در هر مکانی از جمله در رفح به جنگ ادامه خواهیم داد.

وی افزود: برای بازگرداندن گروگان‌ها و تضمین امنیت به ادامه جنگ متعهد هستیم و «مطابق با قانون بین‌المللی» به عملیات خود ادامه می‌دهیم.

«یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نیز حکم دیوان لاهه برای توقف عملیات نظامی این رژیم در شهر رفح را محکوم کرد و گفت در این حکم ارتباطی میان توقف جنگ و بازگشت اسیران صهیونیستی وجود ندارد و این فروپاشی اخلاقی و یک فاجعه اخلاقی است.

وی در ادامه تاکید کرد: امکان جلوگیری از حکم دیوان دادگستری وجود داشت، اما با این دولت پیروز نخواهیم شد.

۶ ماه مه ارتش رژیم صهیونیستی حمله زمینی به شهر رفح را شروع کرد و یک روز بعد گذرگاه مرزی رفح با مصر را به اشغال خود درآورد و همین امر مانع از انتقال کمک‌های انسانی به غزه و خروج زخمی‌ها برای درمان از طریق گذرگاه رفح شد.

همچنین طبق اعلام سازمان ملل، بر اثر این حمله زمینی، نزدیک به یک میلیون فلسطین از رفح آواره شدند، تنها مقدار کمی ملزومات اساسی و دارو وارد غزه می‌شود که طبق هشدارهای بین‌المللی و نهادهای رسمی فلسطین، تهدیدی برای وقوع یک فاجعه انسانی است.

اواخر دسامبر ۲۰۲۳ آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرد و سپس کشورهایی از قبیل ترکیه، نیکاراگوئه و کلمبیا به این شکایت پیوستند.

دیوان بین‌المللی دادگستری نیز ۲۶ ژانویه در پاسخ به این شکایت با صدور حکمی از رژیم صهیونیستی خواست تدابیری را برای ممانعت از وقوع جنایت نسل‌کشی در غزه اتخاذ کند و وضعیت انسانی این باریکه را بهبود ببخشد.

جنگ غزه بیش از ۱۱۶ هزار فلسطینی شهید یا زخمی برجای گذاشته است که بیشتر آنها کودک و زن هستند و حدود ۱۰ هزار نفر نیز در میان ویرانی و قحطی عظیم که جان کودکان و سالمندان را گرفت، مفقود شده‌اند.

دفتر نتانیاهو اتهامات آفریقای جنوبی علیه اسرائیل را ظالمانه خواند!

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اتهامات مطرح شده توسط آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دیوان لاهه را «ظالمانه» توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز جمعه مدعی شد اتهاماتی که آفریقای جنوبی علیه این رژیم در دیوان بین‌المللی دادگستری مطرح کرده، «نادرست، ظالمانه و مشمئز کننده» است.

در پی شروع جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، آفریقای جنوبی به اتهام ارتکاب جنایت نسل‌کشی، علیه این رژیم در دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرد.

دیوان بین‌المللی دادگستری نیز امروز درباره درخواست آفریقای جنوبی برای توقف تجاوز به غزه رای صادر و تاکید کرد: اسرائیل باید فورا حمله نظامی خود به رفح را متوقف کند.

به نقل از سایت خبری عربی۲۱، دفتر نتانیاهو ادعا کرد رژیم صهیونیستی هیچ گونه فعالیت نظامی در رفح انجام نداده و نخواهد داد که شرایطی را ایجاد کند که منجر به نابودی غیرنظامیان شود.

این نهاد اعلام کرد: اجازه می‌دهیم کمک‌های بشردوستانه وارد نوار غزه شوند و گذرگاه رفح را باز نگه می‌داریم.

 

اواخر دسامبر ۲۰۲۳ آفریقای جنوبی به اتهام ارتکاب جنایت نسل‌کشی علیه رژیم صهیونیستی به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرد. آفریقای جنوبی همچنین اخیرا طی درخواستی که بخشی از شکایت مذکور است از این دیوان خواست به رژیم صهیونیستی دستور دهد ف فورا حمله زمینی به شهر رفح را متوقف کند.

دیوان بین‌المللی دادگستری نیز ۲۶ ژانویه در پاسخ به این شکایت با صدور حکمی از رژیم صهیونیستی خواست تدابیری را برای ممانعت از وقوع جنایت نسل‌کشی در غزه اتخاذ کند و وضعیت انسانی این باریکه را بهبود ببخشد.

همچنین این دیوان امروز با صدور حکمی  از رژیم صهیونیستی خواست عملیات خود را در شهر رفح و نیز تمامی اقداماتی را که منجر به نسل‌کسی می‌شود، متوقف کرده، کمک‌های انسانی را به غزه منتقل کند و به کمیته‌های بین‌المللی اجازه دهد برای انجام تحقیقات درباره جنایات نسل‌کشی رژیم صهیونیستی وارد غزه شوند.

رژیم صهیونیستی بارها اتهامات نسل‌کشی را رد کرده و آن را بی اساس خوانده است. این رژیم در دیوان بین‌المللی دادگستری مدعی شد هدف از عملیات در نوار غزه «دفاع از خود» و حمله به جنبش حماس است که هفتم اکتبر به فلسطین اشغالی حمله کرد.

جنگ غزه بیش از ۱۱۶ هزار فلسطینی شهید یا زخمی برجای گذاشته است که بیشتر آنها کودک و زن هستند و حدود ۱۰ هزار نفر نیز در میان ویرانی و قحطی عظیم که جان کودکان و سالمندان را گرفت، مفقود شده‌اند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها