طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی به دو وزارتخانه

کد خبر: 1076583

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاداتی از جمله تغییر زمان برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا بین نمایندگان مطرح شده و طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی به دو وزارتخانه مجزا نیز به امضای رئیس کمیسیون عمران رسیده است.

 اقبال شاکری با اشاره به برگزاری همزمان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار کرد: برگزاری همزمان این دو انتخابات باعث سایه انداختن انتخابات ریاست جمهوری بر شوراها می‌شود از این رو در مجلس شورای اسلامی پیشنهادی مطرح شده مبنی بر اینکه زمان برگزاری انتخابات شوراها تغییر یابد و همزمان با انتخابات دیگری مانند مجلس خبرگان رهبری برگزار شود.

وی ادامه داد: قطعاً از هر نماینده‌ای که برای پیگیری و طرح این موضوع گام بردارد حمایت می‌کنیم زیرا این امر به برگزاری انتخابات پرشورتر کمک می‌کند. علاوه بر این باید مدیریت شهرداری‌ها را از وزارت کشور منتزع و به وزارت راه و شهرسازی واگذار کرد زیرا قرابت نزدیکی با هم دارند و به کارآمدی بیشتر مدیریت‌های شهری می‌انجامد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت کشور کارهای گسترده‌ای در سطح ملی دارد و یک حوزه سیاسی محسوب می‌شود این در حالی است که شوراها همیشه از داشتن یک پشتوانه بزرگ با ارتباطات خوب با بدنه دولت محروم بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از پیشنهادهای مطرح شده در مجلس شورای اسلامی، تفکیک وزارت راه و شهرسازی و تبدیل آنها به دو وزارتخانه مجزا است که با تحقق آن وزارت حمل و نقل و لجستیک و وزارت مسکن و شهرسازی ایجاد خواهد شد.

شاکری با بیان اینکه این پیشنهاد در کمیسیون عمران شورا مطرح و به امضای رئیس کمیسیون رسیده است، گفت: انجام این کار به معنای فربه شدن بدنه دولت نیست بلکه به معنای تقسیم وظایف است.

وی خاطرنشان کرد: در صورت تحقق این پیشنهاد، به دو حوزه راه و مسکن رسیدگی بیشتری میشود و اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد البته بررسی ها نیز نشان می دهد در گذشته ادغام این وزارتخانه مخالفان بسیاری داشته اما در نهایت اجرایی شده است.

به گفته شاکری، تحقق مواردی که به آنها اشاره کردم می تواند به قوام و قدرتمندی شوراهای شهر کمک کند./ تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها