فوتی‌های کرونا یک هفته‌ای ۳٫۵ برابر شد!/آیا مدارس تعطیل می‌شوند؟

کد خبر: 1128003

فوتی‌های کرونا ۳ رقمی شد، البته خبر مهمتر امروز این است که تعداد فوتی‌ها نسبت به دوشنبه هفته گذشته ۳٫۵ (۱۰۴ نفر) برابر شده است.

فوتی‌های کرونا یک هفته‌ای ۳٫۵ برابر شد!/آیا مدارس تعطیل می‌شوند؟

با توجه به روند افزایش جانباختگان کرونا احتمال بروز پیک ششم نزدیک است؟

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۴ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۹۳۴ نفر رسید.

تاکنون ۶۱ میلیون و ۱۷۰ هزار و ۵۷۸ نفر دُز اول، ۵۴ میلیون و ۵۶۱ هزار و ۶۳۰ نفر دُز دوم و ۱۹ میلیون و ۹۷۳ هزار و ۴۳۸ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۳۵ میلیون و ۷۰۵ هزار و ۶۴۶ دُز رسید.

به گزارش وزارت بهداشت: در شبانه روز گذشته ۴۴۰ هزار و ۹۷۴ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

از دیروز تا امروز ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۹ هزار و ۸۱۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۷۰۶ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کرونا در کشور به ۶ میلیون و ۶۱۹ هزار و ۸۵ نفر رسید.

خوشبختانه تاکنون ۶ میلیون ۱۷۱ هزار و ۵۸۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

دو هزار و ۶۱۵ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۴۵ میلیون و ۵۰۵ هزار و ۸۳۵ آزمایش تشخیص کرونا در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۱۲۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۵۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۶۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

آیا مدارس تعطیل می‌شوند؟

به نقل از ایسنا، وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود دو سال است که مدارس عموما تعطیل بوده‌اند و آثار زیانباری از بعد آموزشی، پژوهشی و تربیتی متوجه دانش آموزان شده است. به جز یک کشور، وضعیت‌مان از نظر واکسیناسیون ۱۲ تا ۱۸ ساله ها نسبت به مابقی کشورها بهتر است. کارورزهای وزارت بهداشت در این ایام تعطیل نشدند، اما دانشجومعلمان تعطیل شدند. این در حالی است که سازمان بهداشت جهانی تاکید دارد که برای رفاه اجتماعی، مدارس باز باشند.

نوری تاکید کرد که ما نمی‌خواهیم هیچ دانش‌آموزی بیمار شود. باید پروتکل‌ها رعایت شوند. اعلام کردیم در مناطقی که مشکلاتی وجود دارد تعطیل کنند، نه اینکه همه مدارس را تعطیل کنند. امروز جلسه‌ای پیرامون افت تحصیلی و همچنین بچه‌هایی که به مدرسه نمی روند داشتیم و باید برنامه داشته باشیم و اعتبار بگذاریم تا نصیب آموزشی برابر و عدالت آموزشی اجرا شود./ تجارت نیوز

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها