شناسایی یک کودک ۹ ماهه مبتلا به سرخک در قم

کد خبر: 1142518

رئیس مرکز بهداشت استان قم از شناسایی یک مورد مثبت ابتلای کودک ۹ ماهه که سابقه تزریق واکسن سرخک ندارد به بیماری سرخک خبر داد.

شناسایی یک کودک ۹ ماهه مبتلا به سرخک در قم

سیامک محبی با اشاره به اپیدمی سرخک در کشورهای همسایه گفت: این بیماری از طریق تردد اتباع کشورها، به ایران وارد شد. به نحوی که تا کنون ۷۳ بیمار مبتلا به سرخک در استان‌های مختلف، شناسایی و تایید شد.

او ادامه داد: در استان قم نیز با توجه به برقراری نظام مراقبت و نمونه‌گیری از موارد مشکوک تا به امروز، یک مورد سرخک شناسایی شد.

احتمال افزایش ابتلا به سرخک

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در بین غربالگری‌های انجام شده، ابتلای یک کودک ۹ ماهه که سابقه تزریق واکسن سرخک ندارد، تائید شد. تیم‌های پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت، اقدامات کنترلی و پیشگیرانه برای جلوگیری از انتقال ثانویه بیماری به دیگران و اطرافیان بیمار را انجام دادند. (منبع: مهر)

پیش از این نیز علیرضا مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی به تجارت‌نیوز گفت: با مهاجرت فوق‌العاده که اخیرا از افغانستان به کشور صورت گرفت، احتمالا آمار مبتلایان به سرخک بیشتر می‌شود. زیرا مهاجران افغانستانی همچنان غیرقانونی در حال ورود به کشور هستند. ما هم نمی‌توانیم از ورود آنها جلوگیری کنیم زیرا که کشورشان در وضعیت مناسبی قرار ندارد.

علائم ابتلا به سرخک

تب بالا از بارزترین نشانه‌های ابتلاء به این بیماری است و تب در مبتلایان گاهی تا ۴۰ درجه سانتی گراد می‌رسد.

از دیگر علائم ابتلا به این بیماری می‌توان به بی قراری، بی اشتهایی، عطسه، سرفه، علامت‌های مختصر آب ریزش بینی اشاره کرد. در بیماری سرخک سطح داخلی حلق و دهان هم قرمز و ملتهب می‌شود.

این بیماری معمولا در کودکان بیماری‌زایی می‌کند. البته به این معنا نیست که بزرگسالان در خطر ابتلا به آن نیستند. در واقع بزرگسالانی که در کودکی واکسیناسیون شده‌اند از نظر ابتلا به آن نباید نگرانی داشته باشند.

همچنین والدین حتما برای پیشگیری کودکانشان از ابتلا به این بیماری باید واکسیناسیون ۱۲ و ۱۸ ماهگی را به‌طور کامل انجام دهند.

منبع: ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها