اطلاعیه تعطیلی مدارس در ۱۲ و ۱۳ دی‌ماه | مدارس و دانشگاه‌ کدام شهرها تعطیل شدند؟

کد خبر: 1195887

اصفهان دانشگاه‌ها و مدارس همه مقاطع تحصیلی مناطق شش گانه آموزش و پرورش شهرستان اصفهان، فلاورجان، خمینی شهر، برخوار، مبارکه، شاهین‌شهر، نجف‌آباد، زرین شهر، فولادشهر، سجزی، کاشان و آران و بیدگل در روزهای ۱۲ و ۱۳ دی‌ماه غیرحضوری اعلام شد.

اطلاعیه تعطیلی مدارس در ۱۲ و ۱۳ دی‌ماه | مدارس و دانشگاه‌ کدام شهرها تعطیل شدند؟

اصفهان دانشگاه‌ها و مدارس همه مقاطع تحصیلی مناطق شش گانه آموزش و پرورش شهرستان اصفهان، فلاورجان، خمینی شهر، برخوار، مبارکه، شاهین‌شهر، نجف‌آباد، زرین شهر، فولادشهر، سجزی، کاشان و آران و بیدگل در روزهای ۱۲ و ۱۳ دی‌ماه غیرحضوری اعلام شد

منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اعلام این خبر، اظهار کرد: به دنبال استمرار شرایط آلودگی هوا، ریزش هوای سرد و سنگین، پایداری جو و وارونگی دما، کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان که به‌صورت مستمر درحال برگزاری است، با تشکیل نشست اضطراری، دانشگاه‌ها و مدارس همه مقاطع تحصیلی مناطق شش گانه آموزش و پرورش اصفهان، فلاورجان، خمینی شهر، برخوار، مبارکه، شاهین‌شهر، نجف آباد، زرین شهر، فولادشهر، سجزی، کاشان و آران و بیدگل را در روزهای دوشنبه و سه شنبه ۱۲ و ۱۳ دی‌ماه غیرحضوری اعلام کرد.

وی تصریح کرد: مهدهای کودک، پیش دبستانی و آموزش استثنایی در این مناطق طی دو روز اعلام شده تعطیل و نیز مطابق با برنامه ریزی آموزش و پرورش، امتحانات دوره اول و دوم متوسط براساس زمان بندی اعلام شده برگزار خواهد شد.

شیشه فروش افزود: به منظور کاهش ترافیک و انتشار آلاینده‌های خودرویی، طرح محدودیت تردد خودروهای با پلاک زوج و فرد در محدوده ترافیکی شهر اصفهان طی دو روز مذکور از درب منزل و از ساعت ۸ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۱ اعمال خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: طی این مدت هرگونه تخلف در بخش منابع آلاینده ثابت همچون صنایع، کارگاه‌ها و نیز منابع آلاینده سیار ازجمله خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی توسط محیط زیست و عوامل راهنمایی رانندگی اعمال قانون خواهند شد.

به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، شیشه فروش تأکید کرد: همچنان توصیه می‌شود شهروندان از ورزش در فضای باز اجتناب کنند و تردد خود را در هسته‌های مرکزی و پر ترافیک شهرها کاهش دهند.

محسن اوروجی روز یکشنبه ابراز داشت: بنا بر تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای استان قم، تمام مدارس دوره اول و دوم ابتدایی و مهد کودک‌های شهر قم فردا به صورت غیرحضوری فعالیت می‌کنند.

وی افزود: مدارس در پایه‌های بالاتر در قم و مراکز آموزشی سایر شهرستان‌ها و بخش‌های این استان نیز روز دوشنبه دایر است.

کمیته اضطرار آلودگی هوا، امروز نیز مدارس دوره اول و دوم ابتدایی شهر قم را غیر حضوری کرده‌ بود.

روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم دراطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که با استناد به اطلاعات اداره کل حفاظت محیط‌ زیست استان، شاخص کیفیت هوا در شهر قم در روز یکشنبه به علت آلاینده ذرات معلق در شرایط ناسالم قرار دارد.

در این اطلاعیه آمده‌است: افراد مبتلابه بیماری‌های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان و مبتلایان به آسم و زنان باردار باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب ورزند و افراد دیگر باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند./ایسنا

 آلودگی هوا مدارس قزوین، آبیک و البرز را تعطیل کرد

بر اساس مصوبه کارگروه اضطراری آلودگی هوا مدارس شهرستان‌های آبیک، البرز و قزوین فردا تعطیل شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، به دلیل استمرار وضعیت هوای ناسالم در استان کارگروه اضطراری آلودگی هوا در 3 شهرستان قزوین، آبیک و البرز تشکیل جلسه دادند و بر اساس مصوبه این کارگروه‌ها مدارس این 3 شهرستان فردا دوشنبه 12 دی‌ماه در نوبت‌های صبح و بعد از ظهر تعطیل شد.

همچنین اداره‌کل آموزش و پرورش استان‌ قزوین در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مراکز پیش‌دبستانی، مدارس ابتدایی و مراکز استثنایی ابتدایی نواحی یک و دو شهرستان قزوین، شهرستان‌های البرز و آبیک در نوبت صبح و بعد از ظهر روز دوشنبه 12 دی‌ماه غیرحضوری بوده و کلاس درس دانش‌آموزان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

در ضمن بر اساس مصوبه کارگروه اضطراری آلودگی هوا فعالیت عمرانی فردا در 3 شهرستان یاد شده تعطیل بوده و جلوی حرکت خودروهای آلاینده گرفته خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها