آخرین وضعیت تعطیلی مدارس،دانشگاه ها و ادارات | مدارس و دانشگاه‌ها تا آخر هفته غیرحضوری شد

کد خبر: 1196168

‌با تصمیم کارگروه اضطرار کاهش آلودگی هوا، کلیه فعالیت‌های آموزشی و کلاس‌های درسی در تمامی مقاطع تحصیلی و دانشگاه‌ها در استان البرز، طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه غیرحضوری برگزار می‌شود.

آخرین وضعیت تعطیلی مدارس،دانشگاه ها و ادارات | مدارس و دانشگاه‌ها تا آخر هفته غیرحضوری شد

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: در پی تشدید و تداوم آلودگی هوای البرز، آموزش در همه دانشگاه‌ها و مدارس استان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه، ۱۳ و ۱۴ دی ماه به صورت مجازی برگزار و امتحانات نهایی طبق برنامه برگزار می‌شود.

احمد افضلی روز دوشنبه ۱۲ دی ماه در حاشیه سی و یکمین جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان اظهار کرد: بر این اساس مهدهای کودک و پیش دبستانی نیز تعطیل خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به دورکاری بخشی از کارمندان ادارات استان، خاطر نشان کرد: موافقت با دورکاری بخشی از کارمندان از جمله خانم‌های باردار، کارمندان خانم دارای فرزند دبستانی و یا زیر شش سال، کارمندان بالای ۵۰ سال و کارمندانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند، از دیگر مصوبات این جلسه بود.

افضلی تاکید کرد: جلوگیری از تردد کلیه وسایل نقلیه موتوری دارای پلاک شخصی، عمومی و دولتی فاقد برچسب معاینه فنی معتبر در سطح شهر توسط عوامل راهنمایی و رانندگی، جلوگیری از انجام کلیه فعالیت‌های عمرانی که موجب تشدید آلودگی هوا می شود، استقرار و آماده باش پایگاه های سیار اورژانس و هلال احمر با جانمایی مناطق آلوده تر ‌وزشی تعیین شده توسط کارگروه شرایط ویژه آلودگی هوا و همچنین هماهنگی با اداره کل ورزش و جوانان برای اطلاع رسانی به منظور عدم فعالیت های ورزشی در محیط های باز از دیگر مصوبات این جلسه بود که امید است بیش از پیش مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد.

مدارس و دانشگاه‌های برخی شهرهای استان اصفهان غیرحضوری شد

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با تصویب کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان، کلاس های درس همه مقاطع تحصیلی در مدارس و دانشگاه ها و برخی شهرستان های استان در روزهای ۱۳ و ۱۴ دی ماه به صورت غیرحضوری و فعالیت کارکُنان گروه های حساس و پرخطر ادارات نیز به صورت دورکاری خواهد بود.

به گزارش ایرنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، منصور شیشه فروش به تداوم شرایط آلودگی هوا و قرارگیری شاخص کیفیت هوای اصفهان و برخی مناطق در شرایط ناسالم اشاره و بیان کرد: کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان با درنظرگرفتن تقاضای دانشگاه علوم پزشکی، کلاس های درس همه مقاطع تحصیلی دانشگاه ها و مدارس در مناطق شش گانه آموزش و پرورش اصفهان، فلاورجان، خمینی شهر، برخوار، مبارکه، شاهین شهر، نجف آباد و مهردشت، زرین شهر، فولادشهر، سجزی، کاشان و آران و بیدگل در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۱۳ و ۱۴ دی ماه غیرحضوری و فعالیت مهدهای کودک، پیش دبستانی و آموزش استثنایی در این مناطق را تعطیل اعلام کرد.

وی افزود: بر این اساس بخشی از کارکنان ادارات و نهادهای های اجرایی که در گروه های حساس و پرخطر قرار دارند از جمله کارکنان مبتلا به بیماری های قلبی، عروقی، ریوی مزمن و بیماری های زمینه ای، بانوان باردار وکارکنان خانم دارای فرزند دبستانی و زیرشش سال، طی روزهای ۱۳ و ۱۴ دی ماه به صورت دورکاری خدمت می کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: طرح محدودیت تردد خودروهای با پلاک زوج و فرد در شهر اصفهان در این دو روز از درب منزل اجرا خواهد شد.

شیشه فروش افزود: ایستگاه های سلامت با هدف اطلاع رسانی، آموزش و ارائه خدمات مرتبط، در میدان های اصلی و پرترافیک شهرها از سوی دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر استان استقرار خواهند یافت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان توصیه کرد شهروندان ازحضور در فضاهای باز و هسته های مرکزی و پرترافیک شهرها، بپرهیزند و درصورت حضور در این اماکن از ماسک استفاده نمایند.

شیشه فروش اضافه کرد: در این دو روز فعالیت واحدهای تولید شن و ماسه، آجر و آسفالت و نیز انجام هرگونه عملیات خاکبرداری در مناطق یاد شده ممنوع است.

اصفهان کمترین تعداد روزهای هوای پاک و همچنین میزان بارش سالانه را در مقایسه با سایر کلانشهرهای کشور دارد و شرایط جغرافیایی و اقلیمی آن بسیار بدتر از جاهای دیگر است، همه این شرایط دست بدست هم داده تا این خطه در بین کلانشهرهای کشور در جایگاه نخست آلودگی هوا قرار گیرد.

کلانشهر اصفهان حدود دو میلیون نفر جمعیت دارد و روزانه بیش از ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو در آن تردد می‌کنند و صنایع کوچک و بزرگ بسیاری آن را احاطه کرده‌اند.

مدارس برخی مناطق چهارمحال و بختیاری فردا بایک‌ساعت تاخیر آغاز می‌شود

شهرکرد -ایرنا- مسوول روابط عمومی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: فعالیت آموزشی مدارس ابتدایی، مهدهای کودک و پیش دبستانی برخی مناطق آموزشی استان در روز سه‌شنبه ۱۳ دی با یک ساعت تاخیر آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا، ارشاد شاهقلی عصر دوشنبه با اعلام این خبر افزود: با توجه به برودت هوا فعالیت آموزشی مدارس ابتدایی، پیش دبستانی و مهدهای کودک در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، بن،کیار، فارسان و کوهرنگ به جز بخش بازفت با یک ساعت تاخیر در ساعت ۹ آغاز می‌شود.

به گفته وی، مدارس ابتدایی، پیش دبستانی و مهدهای کودک این شهرستان‌ها در نوبت بعدازظهر یک ساعت زودتر تعطیل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و تصاویر ماهوارهاای، تا سه شنبه آسمانی صاف تا قسمتی ابری گاهی با افزایش ابر، وزش ملایم باد، ماندگاری هوای سرد و در پاره‌ای مناطق غبار صبحگاهی انتظار می‌رود و از روز چهارشنبه تا پایان هفته با فعالیت یک سامانه بارشی در استان به تناوب افزایش ابر، بارش برف و باران گاهی با وزش باد به نسبت شدید، در ارتفاعات و مناطق برفگیر کولاک برف و در برخی مناطق مه انتظار می رود.

در سال تحصیلی جاری ۲۳۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف مشغول تحصیل هستند.

 مدارس آبیک، البرز و قزوین تعطیل شد

مدیر روابط عمومی آموزش‌وپرورش استان قزوین گفت: بر اساس مصوبه جلسه کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا مدارس آبیک، البرز و قزوین غیرحضوری شدند.

علیرضا عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: بر اساس مصوبه جلسه کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای استان، فعالیت مراکز پیش دبستانی، مدارس ابتدایی و مراکز استثنایی ابتدایی(ابتدایی)  نواحی یک و دو شهرستان قزوین و شهرستان های البرز و آبیک طی نوبت صبح و بعدازظهر روز سه‌شنبه سیزدهم دی ماه غیرحضوری شده است.

وی اضافه کرد: همچنین کلاس درس دانش آموزان به صورت مجازی و بر بستر شبکه شاد برگزار می‌شود. در ضمن کارکنان مدارس باید برای پاسخگویی به اولیا، دانش آموزان و ارباب رجوع در مدارس حضور داشته باشند.

به گزارش تسنیم، امروز میزان آلودگی هوا در شهرستان‌های آبیک، البرز و قزوین بین 160 تا 190 پی‌پی‌ام در نوسان بود و وضعیت هوای این شهرستان‌ها در همه ساعت‌ها در وضعیت ناسالم قرار داشت.

 مدارس و دانشگاه‌های کاشان ‌تعطیل شد

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: مدارس و دانشگاه‌های کاشان طی ۲ روز آینده تعطیل شد، گفت: کارکنان گروه‌های حساس و پرخطر ادارات به صورت دورکاری خدمت‌رسانی می‌کنند.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  کاشان ، به دنبال استمرار آلودگی هوا جلسه کارگروه اضطرار هوا تشکیل شد، اظهار داشت: از کارکنان ادارات و دستگاه‌های اجرایی که در گروه‌های حساس و پرخطر قرار دارند، طی دو روز 13 و 14 دی ماه به صورت دورکاری انجام خدمت خواهند کرد.

وی افزود: این دور کاری شامل افرادی از جمله کارکنانی که به بیماری‌های قلبی، عروقی، ریوی مزمن و بیماری های زمینه ای مبتلا هستند، بانوان باردار و کارکنان خانم دارای فرزند دبستانی و زیرشش سال است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ابراز داشت: مدارس همه مقاطع تحصیلی مناطق شش گانه آموزش و پرورش شهرستان اصفهان، فلاورجان، خمینی شهر، برخوار، مبارکه، شاهین شهر، نجف آباد، زرین شهر، فولادشهر، سجزی، کاشان و آران و بیدگل در روزهای 13 و 14دی ماه غیرحضوری شد.

وی با بیان اینکه و کلاس‌های حضوری دانشگاه‌ها نیز لغو شده است، گفت: مهدهای کودک، پیش دبستانی و آموزش استثنایی در این مناطق طی دو روز اعلام شده تعطیل و نیز مطابق با برنامه‌ریزی آموزش و پرورش، امتحانات دوره اول و دوم متوسط براساس زمان بندی اعلام شده برگزار خواهد شد.

 مدارس اصفهان در ۱۳ و ۱۴ دی ماه تعطیل شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: کلاس‌های درسی درتمامی مقاطع تحصیلی مدارس و دانشگاه‌ها در اصفهان و برخی شهرستان ها در روزهای ۱۳ و ۱۴ دی ماه به صورت غیرحضوری و فعالیت کارکنان گروه‌های حساس و پرخطر ادارات نیز به صورت دورکاری خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، منصور شیشه فروش با اشاره به تداوم شرایط آلودگی هوا و قرارگیری شاخص کیفیت هوای اصفهان و برخی مناطق در شرایط ناسالم اظهار داشت:کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان با درنظرگرفتن تقاضای دانشگاه علوم پزشکی، کلاس‌های درسی در تمامی مقاطع تحصیلی دانشگاه ‌ها و مدارس در مناطق شش گانه آموزش و پرورش اصفهان، فلاورجان، خمینی شهر، برخوار، مبارکه، شاهین شهر، نجف آباد و مهردشت، زرین شهر، فولادشهر، سجزی، کاشان و آران و بیدگل در روزهای سه شنبه و چهارشنبه 13 و 14 دی ماه را غیرحضوری و فعالیت مهدهای کودک، پیش دبستانی و آموزش استثنایی در این مناطق را تعطیل اعلام کرد.

وی اضافه کرد: مطابق با تصمیم این کمیته، بخشی از کارکنان ادارات و دستگاه های اجرایی که در گروه های حساس و پرخطر قرار دارند ازجمله کارکنانی که به بیماری های قلبی، عروقی، ریوی مزمن و بیماری‌های زمینه ای مبتلا هستند، بانوان باردار وکارکنان خانم دارای فرزند دبستانی و زیرشش سال، طی دو روز 13 و 14 دی ماه به صورت دورکاری انجام خدمت خواهند نمود.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: طرح محدودیت تردد خودروهای با پلاک زوج وفرد در شهر اصفهان طی این دو روز از درب منزل اجرایی خواهد شد.

شیشه فروش گفت: مطابق با تصمیم این کمیته، ایستگاه‌های سلامت با هدف اطلاع‌رسانی، آموزش و ارائه خدمات مرتبط، در میادین بزرگ و پرترافیک شهرها توسط دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر استان استقرار خواهند یافت.

وی توصیه کرد: شهروندان ضمن اجتناب از حضور در فضاهای باز و هسته های مرکزی و پرترافیک شهرها، درصورت لزوم به حضور در این اماکن حتما از ماسک استفاده کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: در دو روزهای آینده فعالیت واحدهای تولید شن و ماسه، آجر و آسفالت و نیز انجام هرگونه عملیات خاکبرداری در مناطق یاد شده ممنوع است.

تداوم تعطیلی مدارس یزد در روز سه‌شنبه

کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان یزد برای فردا سه‌شنبه تعطیلی کودکستان‌ها، مراکز پیش‌دبستانی، غیرحضوری بودن مدارس دوره ابتدایی و حضور دانش‌آموزان سایر مقاطع صرفا جهت شرکت در امتحانات را اعلام کرد./ایرنا

آلودگی هوا مدارس تبریز را غیرحضوری کرد

 بر اساس اعلام اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی به خاطر تداوم آلودگی هوا، مدارس تبریز و چهار شهر آذربایجان شرقی فردا سه‌شنبه ۱۳ دی به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

بر اساس تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوا مدارس دولتی و غیردولتی شهری و روستایی نواحی پنجگانه تبریز، خسروشاه و ایلخچی و شهر جدید سهند و مدارس شهری اسکو و دهستان باویل در نوبت صبح تمام دوره‌های تحصیلی غیرحضوری بوده و برگزاری امتحانات داخلی مدارس روزانه عادی طبق اعلام بعدی اطلاع رسانی و برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش امتحانات هماهنگ پایه نهم مدارس بزرگسالان، داوطلبان آزاد و مدارس از راه دور به صورت حضوری در زمان موعد برگزار می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی هم گفت: هوای کلانشهر تبریز برای همه گروه‌ها ناسالم است.

شهنام اشتری افزود: میانگین شاخص آلودگی هوای تبریز از ساعت ۱۷ دیروز تا ۱۷ امروز مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۱۲ براساس گاز SO ۲ برابر ۱۵۳ و شاخص هم اکنون نیز براساس ذرات ۲.۵ میکرون برابر ۱۴۹ است.

وی به شهروندان تبریزی توصیه کرد به منظور حفظ سلامتی خود حدالامکان از حضور در مکان‌های باز و استفاده از خودروهای شخصی خودداری کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها