فوری؛ جدیدترین خبر درباره تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها | تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا آخر هفته

کد خبر: 1198925

با تصمیم ستاد مدیریت بحران استانداری قزوین دانشگاه‌ها و مدارس در سطح استان تا آخر هفته تعطیل شدند و کلاس‌های آنها به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

فوری؛ جدیدترین خبر درباره تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها | تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا آخر هفته

دوشنبه مدارس و اداره‌های کدام استان ها تعطیل است؟

مدارس:

تمامی مقاطع؛

تهران

البرز

خراسان رضوی

خراسان شمالی

گیلان

خراسان جنوبی

زنجان

سمنان

قزوین

مقطع پیش دبستانی و ابتدایی؛

 کردستان

گلستان

۸ شهرِ سیستان و بلوچستان (شهرستان‌های زاهدان، میرجاوه، و بخش نصرت آباد در شیفت صبح و در شهرستان های زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در هر دو شیفت فردا)

اداره‌‍‌ها:

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خراسان جنوبی

همدان

اعلام شرایط فعالیت مدارس لرستان برای فردا دوشنبه

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان شرایط فعالیت مدارس این استان با توجه به برودت هوا و بارش برف را برای فردا دوشنبه اعلام کرد.

مهدی پازوکی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به شرایط فعالیت مدارس لرستان با توجه به برودت هوا و بارش برف برای فردا دوشنبه، اظهار داشت: در این راستا مدارس پیش دبستانی و ابتدایی بخش «کاکاوند» شهرستان دلفان در نوبت صبح تعطیل اعلام شده‌اند.

وی، عنوان کرد: همچنین مدارس پیش دبستانی و ابتدایی مناطق «گریت» و «نوژیان» از بخش «پاپی» شهرستان خرم آباد بت یک ساعت تأخیر فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

 تعطیلی مدارس بابل برای دوشنبه به غیر از پایه دوازدهم

فرماندار ویژه بابل از تعطیلی مدارس این شهرستان در روز دوشنبه 26 دی ماه به غیر از پایه دوازدهم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، قاسم عزیززاده گرجی اظهار کرد: به دلیل وضعیت بحرانی و اضطراری افت شدید فشارگاز در شهرستان بابل لحظاتی قبل پس از هماهنگی با استاندار مازندران، کلیه مدارس مقاطع ابتدایی و متوسطه به‌غیر از پایه دوازدهم فردا دوشنبه 26 دی‌ماه به صورت غیر حضوری اعلام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به برودت هوا و افت فشارگاز در برخی از مناطق کشور گفت: از همشهریان گرامی تقاضا داریم با صرفه‌جویی در مصرف گاز، پوشیدن لباس گرم و پایین آوردن درجه دمای سیستم‌های گرمایشی منازل خود گرمابخش منازل سایر هموطنانمان در این روزهای سرد زمستان باشید.

به گزارش فارس، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران پیش از این اعلام کرد: ساعت کاری ادارات، بانک‌ها، موسسات و مراکز دولتی از فردا دوشنبه ۲۶ دی تا پنج‌شنبه ۲۹ دی از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۳ خواهد بود و کلیه مدارس و دانشگاه‌ها در تمامی سطوح اداری و آموزشی در ساعات مقرر قبلی به صورت حضوری فعال است.

با تصمیم ستاد مدیریت بحران استانداری قزوین دانشگاه‌ها و مدارس در سطح استان تا آخر هفته تعطیل شدند و کلاس‌های آنها به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

شروع به کار تمامی دستگاه‌های دولتی از روز دوشنبه ۲۶ دی تا پایان هفته ساعت ۹ صبح و پایان کار ساعت ۱۴ خواهد بود.

تداوم تعطیلی مدارس گلستان

استاندار گلستان:با توجه به تداوم برودت هوا و لزوم تامین نیاز خانگی گاز در استان، شروع ساعت کاری ادارات فردا دوشنبه از ساعت ۹ صبح است.

 همچنین فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها همچون روزهای گذشته غیرحضوری است.

امتحانات نهایی به صورت حضوری برگزار شده و دانشگاه‌ها نیز همانند شرایط سه روز گذشته اقدام می‌کنند.

مدارس شهرستان سمنان دوشنبه ۲۶ دی غیرحضوری است

فرماندار سمنان اخرین تصمیمات درباره فعالیت مدارس و ادارات در این شهرستان برای روز دوشنبه، بیست و ششم دی‌ماه را تشریح کرد.

محمد بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: با توجه به ادامه برودت هوا و به منظور کاهش مصرف گاز در مرکز استان سمنان تصمیمات جدیدی درباره فعالیت ادارت استان سمنان اتخاذ شده است.

وی با اشاره به اینکه روند قبلی درخصوص فعالیت مدارس استان سمنان همچنان برقرار است افزود: بر اساس آخرین تصمیمات، فعالیت مدارس شهرستان سمنان همچنان به صورت غیرحضوری خواهد بود.

فرماندار سمنان تصریح کرد: امتحانات نهایی پایه دوازدهم، فردا  نیز بر اساس برنامه قبلی به قوت خود باقی و در تاریخ های اعلام شده برگزار خواهد شد.

بهرامی با اشاره به نحوه فعالیت دستگاه‌های اجرایی مستقر در شهرستان سمنان اضافه کرد: فعالیت ادارات به استثنای مراکز خدمات رسان و بهداشتی از روز دوشنبه بیست و ششم دی‌ماه 1401 تا پایان هفته با تأخیر آغاز شده و شروع کار این ادارت از ساعت 9 صبح خواهد بود.

 فعالیت ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز حوزوی قم از فردا به صورت عادی خواهد بود

برابر مصوبه جلسه اضطراری ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم فعالیت ادارات، مدارس دانشگاه‌ها و مراکز حوزوی قم از فردا به صورت عادی خواهد بود.

مصوبه جلسه اضطراری ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم درباره فعالیت ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز حوزوی به این شرح است:

به اطلاع شهروندان محترم می‌رساند؛ فعالیت کلیه دستگاه های اجرایی، سازمانها، نهادها، شرکت ها، موسسات ، بانک ها و مراکز آموزشی اعم از دانشگاه ها، حوزه های علمیه و مدارس آموزش و پرورش از فردا دوشنبه مورخ ۲۶ دی ماه ۱۴۰۱ به شرایط عادی باز می‌گردد.

ضمنا ساعت آغاز به کار کلیه ادارات، دستگاه های اجرایی و بانک های استان از ساعت ۹ اعلام می‌گردد.

همچنین کلیه دستگاه ها و مراکز یاد شده ملزم به خاموش نگهداشتن سیستم های گرمایشی از ساعت ۱۵ تا ۸:۳۰ صبح روز بعد می‌باشند.

در پایان ضمن تقدیر و تشکر از مردم عزیز استان ، صنعت گران، تولیدکنندگان، اصناف و کسبه و بازاریان استان خواهشمندیم برای همراهی با سایر هموطنان در مصرف گاز صرفه جویی نمایند.

 آموزش مدارس در برخی مناطق سیستان و بلوچستان فردا غیرحضوری است

آموزش مقطع تحصیلی پیش‌دبستانی و ابتدایی در شهرستان‌های زاهدان، میرجاوه، و بخش نصرت آباد در شیفت صبح و در شهرستان های زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در هر دو شیفت فردا به صورت غیرحضوری است.

به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، به استناد هماهنگی مدیریت بحران استانداری با توجه به ادامه یخبندان و  سرمای شدید هوا در برخی مناطق استان، نحوه آموزش در مقطع پیش دبستانی و ابتدایی در شهرستان های زاهدان، میرجاوه و بخش نصرت آباد در نوبت صبح و مدارس شهرستان های زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در مقطع پیش دبستانی و ابتدایی در دو نوبت صبح و عصر روز دوشنبه ۲۶ دی‌ماه به صورت غیرحضوری خواهد بود.

براساس بررسی آخرین تصاویر ماهواره و نقشه های پیش یابی آسمان استان صاف، هوای سرد در سطح استان و یخبندان شبانه در نیمه شمالی استان همچنان تداوم دارد که تا چهارشنبه بتدریج از شدت آن کاسته خواهد شد.

از سه شنبه شب تا اواخر وقت چهارشنبه شرایط برای بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد در سطح استان بویژه نواحی شمالی؛ مرکزی و غربی فراهم است.

در نقاط سردسیر احتمال بارش برف و مه دور از انتظار نیست. دریای عمان از اواخر وقت سه شنبه تا پایان هفته مواج خواهد بود.

 جزییات تعطیلی مدارس و ادارت استان زنجان در روز دوشنبه

مدارس استان زنجان فردا دوشنبه به صورت مجازی و ادارات با تاخیر آغاز به کار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران استان، با توجه به برودت هوا و لزوم صرفه‌جویی در مصرف گاز، کلیه کودکستان‌ها دوره اول و دوم (مهدکودک‌ها و پیش دبستانی‌ها) تا پایان هفته جاری، فعالیت آموزشی  نخواهند داشت.

همچنین فرآیند آموزش در کلیه مدارس ابتدایی استان زنجان، تا پایان هفته جاری، در هر دو شیفت صبح و بعد از ظهر به صورت غیرحضوری و در بستر شبکه شاد برگزار خواهد شد.

فعالیت حضوری مدارس متوسطه اول که تا پایان هفته جاری، امتحان هماهنگ استانی ندارند؛ در هر دو شیفت صبح و بعدازظهر لغو و فرآیند آموزش به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد پیگیری خواهد شد.

لازم بذکر است، تاریخ جدید امتحانات داخلی مدارس متوسطه اول متعاقباً توسط مدیران مدارس اعلام خواهد شد

فعالیت کلیه دستگاههای اجرایی و بانکهای  استان بجز بانک‌های منتخب و دستگاههای خدماتی و درمانی و امدادی نیز، تا پایان هفته جاری با دو ساعت تاخیر، از ساعت ۹ و ۳۰ شروع به کار خواهند کرد.

ضروری است مدیران محترم مدارس ابتدایی و متوسطه اول(در صورت نداشتن امتحان هماهنگ استانی)، با توجه به عدم فعالیت آموزشگاه‌ها تا پایان هفته جاری، نسبت به کاهش درجه حرارت موتور خانه های مدارس اهتمام جدی  را به عمل آورند.‌

تمامی مقاطع تحصیلی البرز فردا غیرحضوری است

روابط عمومی استانداری البرز:

کلاس‎های کلیه مقاطع تحصیلی مدارس آموزشی دولتی، غیر دولتی و آموزشگاه‎های سطح استان به صورت غیر حضوری تشکیل شده و کودکستان‎ها (پیش دبستان و مهدکودک‎ها) نیز تعطیل هستند.

فعالیت دانشگاه‎ها و بانک‎های استان نیز طبق روال می‎باشد و امتحانات نهایی نیز طبق برنامه‎های اعلام شده برگزار می‎شود.

تداوم کاهش ساعت کاری ادارات و فعالیت غیرحضوری مدارس در آذربایجان شرقی

استانداری آذربایجان شرقی با صدور اطلاعیه‌ای نحوه فعالیت ادارات، بانک‌ها و مراکز آموزشی استان را در روز دوشنبه ۲۶ دی اعلام کرد و بر این اساس ساعت کاری ادارات کاهش داشته و فعالیت مدارس و دانشگاه ها غیرحضوری خواهد بود.

بر این اساس، ساعت کاری ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی استان در روز دوشنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ خواهد بود.

فعالیت مدارس استان اردبیل در روز دوشنبه حضوری است

 روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل اعلام کرد: فعالیت مدارس این استان روز دوشنبه ۲۶ دی ماه حضوری خواهد بود.

آغاز فعالیت مدارس ابتدایی ۷ شهرستان چهارمحال و بختیاری، فردا با یک ساعت تاخیر

روابط عمومی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری:

با توجه به برودت هوا فعالیت آموزشی مدارس ابتدایی، کودکستان و مهدهای کودک شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان، فارسان، کیار، بروجن و کوهرنگ به غیر از بخش بازفت با یک ساعت تاخیر از ساعت ۹ آغاز می‌شود.

مدارس هفت شهرستان سیستان و بلوچستان غیرحضوری شد

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان: آموزش مقطع تحصیلی پیش‌دبستانی و ابتدایی در شهرستان‌های زاهدان، میرجاوه و بخش نصرت آباد در شیفت صبح و در شهرستان‌های زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در هر دو شیفت فردا دوشنبه غیرحضوری است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها