اطلاعیه رسمی درباره تعطیلی ادارات | فردا ادارات و بانک ها در این استان ها تعطیل است

کد خبر: 1235778

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: به دلیل استمرار آلودگی هوا و پیش‌بینی افزایش آلاینده‌های جوی از ظهر یکشنبه (فردا)، پایان کار ادارات و بانک‌های این استان در این روز ساعت ۱۲ ظهر تعیین شده است.

اطلاعیه رسمی درباره تعطیلی ادارات | فردا ادارات و بانک ها در این استان ها تعطیل است

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: به دلیل استمرار آلودگی هوا و پیش‌بینی افزایش آلاینده‌های جوی از ظهر یکشنبه (فردا)، پایان کار ادارات و بانک‌های این استان در این روز ساعت ۱۲ ظهر تعیین شده است.

« علیرضا محرابیان» شنبه شب در این باره افزود: این تصمیم بر اساس مصوبه کارگروه اضطرار آلودگی گرد و غبار استان مرکزی گرفته شده و بر اساس مصوبه این کارگروه در روز یکشنبه هشتم مردادماه جاری، کارمندان دارای بیماری‌های پرخطر و زمینه‌ای با سابقه قبلی و تایید شده و بیماران قلبی، تنفسی، ریوی، سخت‌درمان و مادران باردار به صورت دورکار فعالیت می‌کنند.

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: انتظار از اصناف و مدیران بخش خصوصی نیز در این زمینه همکاری با نیروها با توجه به شرایط موجود است.

محرابیان اظهار کرد: کلاس‌های کلیه موسسات و آموزشگاه‌ها شامل مراکز علمی آزاد، آموزشگاه‌های زبان، اعم از دولتی و غیردولتی و پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانی نیز برای فردا تعطیل است.

وی تاکید کرد: استفاده از مایعات و ماسک به میزان قابل توجهی اثرات گردوخاک را کاهش می دهد و از شهروندان انتظار می رود از تردد در فضاهای باز خودداری کنند و در صورت امکان، امور اداری و بانکی را از طریق بسترهای دولت الکترونیک انجام دهند.

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۳۳ روز هوای ناسالم در این آن به ثبت رسیده است./ایرنا

ادارات ٨ شهرستان استان یزد فردا تعطیل است

 ادارات شهرستان های اردکان، میبد، اشکذر، زارچ، یزد، مهریز، بافق و بهاباد فردا به علت آلودگی هوا تعطیل است.

بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی، تشخیص و اعلام شرایط اضطرار وقوع پدیده گردوغبار و به استناد آیین نامه و شیوه نامه اجرایی مدیریت شرایط اضطرار پدیده گردوغبار دومین کارگروه شرایط اضطرار گردوغبار با ریاست مدیرکل بحران استانداری و دبیری اداره کل حفاظت محیط زیست یزد و سایر اعضا تشکیل و تصمیمات برای روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۵/۰۸ به شرح ذیل برای شهرستان های اردکان، میبد، اشکذر، زارچ، یزد، مهریز، بافق و بهاباد (اعلامی بر اساس هشدار هواشناسی) اتخاذ شد:

ادارات دولتی بجز شعب بانکها، بیمارستانها، مراکز درمانی، اورژانس و دستگاه های خدمات رسان تعطیل است.

تشدید آمادگی بیمارستان ها، اورژانس و مراکز بهداشتی درمانی برای ارائه خدمات به بیماران احتمالی٠

خودداری افراد از حضور در فضای باز و انجام فعالیت های سنگین به خصوص گروه های حساس (زنان باردار، کودکان و بیماران تنفسی و قلبی و سالمندان) و اطلاع رسانی توسط معاونت دانشگاه علوم پزشکی یزد.

 

آماده باش تمامی دستگاه های امدادرسان

اعمال محدودیت فعالیت سنگ شکن ها و سایر بخشهای آلاینده هوا در واحدهای تولیدی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان

تمامی دستگاه های امدادی (پلیس راه، هلال احمر ، اورژانس و راهداری) در کل استان به صورت عام و شهرستان های درگیر گرد و غبار طبق اعلام اداره کل هواشناسی (اردکان، میبد، اشکذر، زارچ، یزد، مهریز، بافق و بهاباد) به صورت خاص آماده باش و در منطقه حضور داشته باشند.

۸.کلیه فعالیت‌های عمرانی شهرداری شامل کارگاه‌های شن و ماسه ، سنگ شکن ها و... در شهرستان‌ها تحت تاثیر محدود شود و شهرداری ها نسبت به نظارت بر آن اقدام نمایند.

۹.معاونت دانشگاه علوم پزشکی یزد با همکاری صدا و سیما نسبت به اطلاع رسانی توصیه های بهداشتی به خصوص به بیماران قلبی و تنفسی اقدام نماید

در صورت پبش بینی تداوم وضعیت شرایط اضطرار متعاقبا تصمیمات مقتضی اتخاذ و اطلاع رسانی خواهد شد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها