سرقت ازخانه‌های شرق تهران توسط مرد جوان با خودروی "کوییک" مادرش!

کد خبر: 1253125

مدتی قبل از زندان آزاد و با فردی نیما آشنا شدم که سردسته باند و ...

سرقت ازخانه‌های شرق تهران توسط مرد جوان با خودروی "کوییک" مادرش!

چندی قبل، مرد جوانی به کلانتری 132 نبرد رفت و هنگامی که مقابل افسر نگهبان قرار گرفت، گفت: من و همسرم خانه را به قصد رفتن به شرکت ترک کردیم اما هنگامی که بازگشتیم متوجه شدیم  طلاها، دلار، ساعت، جارو برقی و غیره به ارزش حدود دو میلیارد تومان، سرقت رفته است.

پس از ثبت شکایت از سوی مالباخته و تشکیل پرونده در شعبه نهم دادسرای ناحیه 15، تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی با دستور قضایی وارد عمل شدند و برای تحقیقات میدانی پای در خانه مورد نظر واقع در بلوار ابوذر گذاشتند و پی بردند که سارقان با تخریب قفل درب اقدام به سرقت کرده‌اند.

در نخستین گام تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی از صحنه جرم اقدام به انگشت‌نگاری کردند تا ردپایی از متهمان به دست آوردند؛ از سوی دیگر ماموران پلیس که در جریان تحقیقات میدانی متوجه دوربین‌های مداربسته اطراف صحنه جرم شده بودند، فیلم‌های آن را هدف بازبینی قرار دادند.

تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت، 4 مرد جوان با یک خودروی کوییک در نزدیکی خانه پارک کرده و پس از اینکه متوجه شدن فردی داخل خانه نیست در زمانی مناسب دست به کار شده و اقدام به سرقت اموال با ارزش کرده‌اند که در ادامه نیز با اقدامات اطلاعاتی مشخص شد صاحب وسیله‌نقلیه زن میانسالی که سابقه کیفری ندارد.

پس از احضار زن میانسال به دادسرا و پلیس آگاهی برای تیم تحقیق روشن شد که خودروی کوییک از چند ماه قبل در اختیار پسر وی بوده که این باند با ماشین موردنظر دست به سرقت‌های زیادی در شرق تهران بخصوص در محله مشیریه و نبرد زده‌اند.

کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم، خیلی زود مرد جوان را دستگیر کردند که متهم در همان بازجویی‌های اولیه به جرم خود اعتراف کرد و گفت: مدتی قبل از زندان آزاد و با فردی نیما آشنا شدم که سردسته باند و از سارقان حرفه‌ای خانه است؛ او به من پیشنهاد داد  تا به همراه 2 سارق دیگر با خودرو کوییک مادرم  به سرقت برویم که قبول کردم که به 15 خانه در شرق تهران به ارزش حدودا 10 میلیارد تومان دستبرد زدیم.

پس از اعتراف صریح متهم به سرقت از خانه‌های مردم در شرق تهران ماموران پلیس در عملیات‌های غافلگیرانه همدستان وی را بازدشت و به اداره آگاهی منتقل کردند که آنها نیز در تحقیقات هنگامی که متوجه شدند ماجرا لو رفته است، به سرقت‌های سریالی اعتراف کردند.

با دستور بازپرس دادسرای ناحیه 15، متهمان برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده و شناسایی سایر شکات احتمالی در اختیار کارآگاهان پلیس‌ آگاهی قرار گرفتند./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها