اطلاعیه تعطیلی مدارس | فردا ۵ دی ماه مدارس کدام استان‌ها تعطیل است؟

کد خبر: 1264164

این روزها آلودگی هوا و وضعیت ناپایدار جوی دلیل تعطیلی مدارس است. روز گذشته نیز مدارس برخی از شهرهای استان اردبیل به دلیل تندباد غیرحضوری شد. فردا ۵ دی ماه مدارس کدام استان‌ها تعطیل است؟

اطلاعیه تعطیلی مدارس | فردا ۵ دی ماه مدارس کدام استان‌ها تعطیل است؟

درحال حاضر آلودگی هوا مهمترین دلیل تعطیلی مدارس است. براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور امروز ۴ دی ماه هوای دو شهر استان تهران نارنجی است و پنج شهر استان هوای قابل قبول دارد.

وضعیت آلودگی هوا امروز ۴ دی ماه

طبق داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوا، میانگین کیفیت هوای مناطق بیست‌دوگانه تهران هم‌اکنون با شاخص ۵۶ در وضعیت زرد و هوای قابل قبول قرار دارد. در استان تهران قرچک با شاخص ۱۰۵ و باقرشهر با شاخص ۱۳۳ در وضعیت نارنجی قرار دارد. ایستگاه پاکدشت با شاخص ۷۶، اسلامشهر با شاخص ۵۶، باغستان با شاخص ۸۸، شهریار با شاخص ۶۷ و ملارد با شاخص ۹۶ هوای قابل قبول دارند.

پردیس، لواسانات، رباط کریم و قدس نیز به ترتیب با شاخص ۲۸، ۴۵، ۳۴ و ۵۰ در وضعیت سبز و هوای پاک است. شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای قابل قبول (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است. از ابتدای سال جاری تا امروز در تهران ۹ روز هوای پاک، ۱۸۳ روز هوای قابل قبول، ۷۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۰ روز هوای ناسالم در روزشمار شاخص آلودگی هوا به ثبت رسیده است.

تعطیلی مدارس ۵ دی ماه

استانداری تهران تا این لحظه خبری درباره تعطیلی مدارس در ۵ دی ماه منتشر نکرده است و به نظر می رسد فردا همۀ مدارس تهران باز و کلاس‌ها حضوری است. با این حال در صورت اعلام رسمی این گزارش به روز خواهد شد./اقتصادآنلاین

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها