حجت‌الاسلام موحدی: کار دادستان نظامی نسبت به دادستان‌های عمومی حساس‌تر است

کد خبر: 1278217

دادستان کل کشور گفت: همیت کار دادستان نظامی در ارتباط با ضابطین نسبت به دادستان‌های عمومی بالاتر و حساس‌تر است، چرا که علاوه صدور دستورات قضائی به جرایم نظامی آن‌ها هم رسیدگی می‌کنند.

حجت‌الاسلام موحدی: کار دادستان نظامی نسبت به دادستان‌های عمومی حساس‌تر است

دادستان کل کشور گفت: همیت کار دادستان نظامی در ارتباط با ضابطین نسبت به دادستان‌های عمومی بالاتر و حساس‌تر است، چرا که علاوه صدور دستورات قضائی به جرایم نظامی آن‌ها هم رسیدگی می‌کنند.

اولین همایش دادستان‌های نظامی سراسر کشور با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی دادستان کل کشور و حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح در مرکز و به صورت برخط در سراسر کشور برگزار شد.

در این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی ضمن قدردانی از حضور پر شور مردم انقلابی کشورمان در پای صندوق‌های رأی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: به رغم تبلیغات گسترده و ناجوانمردانه معاندین علیه داشته‌ها، دستاوردها و توفیقات نظام جمهوری اسلامی ایران، با لطف خداوند متعال و رهبری داهیانه حضرت امام خامنه‌ای و نیز همدلی و همبستگی مردم با بصیرت کشورمان، روز گذشته شاهد یک حضور بسیار خوب از مردم بودیم که بحمدالله بار دیگر موجب خرسندی خیرخواهان نظام جمهوری اسلامی و باعث یاس و ناامیدی بدخواهان و معاندین شد.

حجت الاسلام و المسلمین موحدی در ادامه با بیان اینکه رفتار و منش قاضی هم در کار و هم در زندگی فردی و اجتماعی باید مطابق با شئون این جایگاه مهم باشد، گفت: توجه به شئونات این جایگاه مهم مقدمه‌ای برای اجرای عدالت در منصب قضاوت است.

وی افزود: یک قاضی باید علاوه بر ذکر وجودی ذکر عدمی هم داشته باشد و خلاف قانون و عدل رأی نداده و خدایی ناکرده دچار کج روی و خطا نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی بیان داشت: این یک اصل و یک رکن مهم است که در نظام اسلامی لحظه‌ای نباید دچار غفلت شده و یاد و ذکر خدا را فراموش کنیم.

دادستان کل کشور با تاکید بر اهمیت کار دادستان‌های نظامی در نظارت دقیق بر اقدامات نیروهای مسلح و ضابطین گفت: اهمیت کار دادستان نظامی در ارتباط با ضابطین نسبت به دادستان‌های عمومی بالاتر و حساس‌تر است، چرا که علاوه بر ارتباطی که با ضابطین داشته و دستورات قضائی صادر می‌کنند به تخلفات و جرایم نظامی آن‌ها هم رسیدگی می‌کنند؛ لذا نظارت دقیق بر عملکرد آن‌ها با رعایت شأن و جایگاه آنها، کار حساس و دقیقی است و توجه بیشتر و مراقبت خاص خود را می‌طلبد.

وی در ادامه بر حفظ اسرار نظامی در سازمان قضائی نیروهای مسلح در رسیدگی به پرونده‌ها تأکید کرد و گفت: در عین برخورد و حفظ اقتدار دستگاه قضائی، حفظ اسرار نیروهای مسلح مهم و حساس است و کادر قضائی و اداری باید در برابر نفوذ اطلاعاتی دشمنان مراقب و مواظب بوده و به مسئله صیانت در همه ابعادش به عنوان یک اصل جدی توجه کند.

وی بیان داشت: کار سازمان قضائی نیروهای مسلح در قوه قضائیه اهم بخش‌های دیگر است. با توجه به اینکه این سازمان بر عملکرد نیروهای مسلحی نظارت دارد که در رأس آن فرماندهی معظم کل قوا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی در پایان ابراز امیدواری کرد که با مدیریت جهادی و انقلابی حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان در رأس سازمان قضائی نیروهای مسلح، این سازمان بتواند در دستیابی به اهداف خود یعنی صیانت از نیروهای مسلح موفق و سربلند باشد./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها