شناسایی ۲۷۰ بیمار مبتلا به مالاریا در بلوچستان

کد خبر: 1288199

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۷۰ مورد بیمار مبتلا به مالاریا در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر شناسایی شده که ۱۱۳ مورد آن مربوط به شهرستان راسک بوده است.

شناسایی ۲۷۰ بیمار مبتلا به مالاریا در بلوچستان

 صلاح الدین بویا ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون 270 مورد بیمار مبتلا به مالاریا در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر شناسایی شده که 113 مورد آن مربوط به شهرستان راسک بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با تاکید بر اینکه مبارزه با بیماری مالاریا تعامل بین دستگاهی می‌طلبد و به 16 ارگان از جمله محیط زیست مرتبط است، افزود: در گذشته مالاریا کشته می‌داد که خوشبختانه در پنج سال اخیر بیماری مالاریا هیچ کشته‌ای نداشته است.

وی با اشاره به اینکه بهترین راه مبارزه با پشه مالاریا آموزش مردم است، گفت: پشه آئدس نیز در منطقه چابهار مشاهده شده ولی بیماری مربوط به آن تاکنون دیده نشده است.

بویا خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شامل 7 معاونت است که در حوزه‌های آموزش و درمان در حال خدمت‌رسانی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر افزود: دانشگاه علوم پزشکی در حوزه چابهار و ایرانشهر هشت هزار و 800 نفر نیرو دارد که در هشت مرکز بهداشت، مراکز جامع سلامت شامل پزشک و تیم‌های پزشکی و 526 خانه بهداشت از دورترین نقاط روستایی منطقه تا مراکز شهرها در حال خدمت‌رسانی به یک میلیون 500 هزار نفر بودند که اخیراً با تفکیک دانشگاه علوم پزشکی چابهار جمعیت زیرپوشش دانشگاه به 900 هزار نفر رسیده است.

وی گفت: سفر اخیر وزیر بهداشت به منطقه دستاوردهای خوبی برای این واحد دانشگاهی از جمله اخذ مجوز تامین نیروی بومی بر اساس معدل از مقطع دیپلم بدون کنکور جهت آموزش در شته مامایی و اخذ مجوز پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد برای اولین بار در رشته مامائی در پی داشته است.

بویا عنوان کرد: در این واحد دانشگاهی تعداد 107 عضو هیات علمی شامل 80 نفر در رشته‌های علوم پایه و 27 نفر در رشته‌های بالینی در حال آموزش یک هزار و 500 دانشجو در 13 رشته هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر افزود: این دانشگاه در حال حاضر دارای بیش از 500 پروژه در دست اجراست که یک چهارم پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان سطح کشور را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: از جمله طرح‌های در دست اجرا می‌توان به بیمارستان 120 تخت‌خوابی مادر و کودک به عنوان بزرگترین مرکز مادر و کودک جنوب شرق کشور اشاره کرد که 100 درصد پروژه تکمیل شده و در اردیبهشت ماه افتتاح خواهد شد.

بویا اضافه کرد: پروژه بیمارستان 96 تختی سوانح و سوختگی نیز 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و یک مرکز ام ار ای با 99 درصد پیشرفت داریم و همچنین دستگاه سیتی آنژیوگرافی توان تحمل وزن بالای افراد را دارا است که در حال اجرا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: یک هزار و 24 نفر مجوز استخدامی داشتیم که بیشترین تعداد در سطح کشور بوده و اکثر بومی هستند و به زودی به دانشگاه اضافه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان این واحد دانشگاهی نیز موفق به کسب رتبه برتر کشوری در پارک علم و فناوری شدند.

بویا عنوان کرد: یک واحد بیمارستانی 540 تختی در طرح تحول سلامت در حوزه تحت پوشش دانشگاه در حال اجرا است که بدون توقف در دو سال اخیر در حال کار بودن و 60 درصد در اسکلت آن پیشرف داشته است.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها