جزئیات اندازه گیری هوش دانش‌آموزان

کد خبر: 769698

سرپرست مرکز ملی پرورش استعدادها درخشان و دانش پژوهان جوان از رایزنی برای احیای سازمان ملی پرورش‌ استعدادهای درخشان خبر دا د و گفت: این موضوع در حال حاضر در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی در دست بررسی است.

جزئیات اندازه گیری هوش دانش‌آموزان

خبرگزاری ایسنا: سرپرست مرکز ملی پرورش استعدادها درخشان و دانش پژوهان جوان از رایزنی برای احیای سازمان ملی پرورش‌ استعدادهای درخشان خبر دا د و گفت: این موضوع در حال حاضر در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی در دست بررسی است.

فاطمه مهاجرانی در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه به بیان ماموریت و وظایف مرکز ملی پرورش استعداهای درخشان پرداخت و اظهار کرد: تا سال 89 ، 300 مدرسه استعداد های درخشان داشتیم که ناگهان رشد بسیار زیادی پیدا کرد و به 700 مدرسه رسید.

وی افزود: در کنار اداره مدارس سمپاد، طرح شهاب را که شناسایی و هدایت استعداهای برتر است دنبال می‌کنیم. این طرح در راستای عدالت آموزشی و با کمک بنیاد ملی نخبگان پیش می رود. تا امروز یک میلیون و 700هزار دانش آموزش تحت پوشش آن قرار گرفته‌اند.

سرپرست مرکز ملی پرورش استعدادها درخشان و دانش پژوهان جوان با بیان اینکه باشگاه دانش پژوهان جوان کار خود را از سال 70 شروع کرد گفت:‌ این باشگاه ماموریت‌های زیادی دارد که مهمترین آن برگزاری المپیادهای علمی است . قدیمی‌ترین المپیادی که برگزار می شود المپیاد ریاضی است که از سال 1959 در دنیا کلید خورده و ما در سال 1366 به آن پیوستیم. تا کنون 670 مدال آور المپیاد داشته‌ایم.

مهاجرانی ادامه داد: برگزاری المپیاد مسیر طولانی دارد و 18 ماه طول می کشد. ما برگزاری سه المپیاد سلول‌های بنیادی، جغرافیا و علوم زمین را در دستور کار داریم و قرار است ایران بنیانگذار المپیاد سلول بنیادی باشد.

وی به جشنوراه خوارزمی اشاره کرد وگفت: امسال 8000 طرح دریافت کردیم و 30 برگزیده داریم.

مهاجرانی با بیان اینکه محور کار مدارس سمپاد پژوهش است و آنچه این مدارس را متمایز می کند پژوهش محوری است گفت:‌ به سمت ارتقاء آموزش‌های الکترونیکی حرکت می‌کنیم تا جایی که امکان احداث مدارس را نداریم افراد بتوانند آموزش‌های الکترونیکی دریافت کنند.

وی با تاکید بر اینکه نیازی نیست همه فرزندان ما تیز هوش باشند گفت: بسیاری اوقات از ما سوال می شود چرا باید آزمونی از این جنس برگزار شود؟ در حالی که سوال ما این است چرا باید تا این میزان تقاضا وجود داشته باشد؟ ما 250 هزار متقاضی داریم و فرزندان باید خود خوبشان باشند. فردی که در یک حوزه خوب کار کند، موفق است.

وی ادامه داد:‌ فعلا راه دیگری به جز برگزاری آزمون برای ورود نداریم اما به روی راهکاری دیگر کار می‌کنیم و تلاش می‌کنیم هوش‌هایی به جز هوش ریاضی و فیزیک را هم اندازه بگیریم که باید معاونت‌های دیگر از جمله معاونت ابتدایی به ما کمک کند.

سرپرست مرکز ملی پرورش استعدادها درخشان و دانش پژوهان جوان افزود:‌ قبلا باید هیات امناء برای تاسیس مدارس مجوز می‌داد که باعث شده بود توسعه با حساب و کتاب انجام شود اما اکنون که با کثرت مدارس در برخی نقاط مواجهیم، در برخی نقاط دیگر مدرسه‌ای نداریم. وجود هیات امنا باعث می‌شود مدارس با کیفت بهتر ایجاد شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها