بازی مرگ کودک ابهری در پارک پردیس

کد خبر: 839270

تجهیزات نامناسب، جان پوریای هفت ساله را در پارک پردیس ابهر گرفت.

بازی مرگ کودک ابهری در پارک پردیس

خبرگزاری ایسنا: کودک هفت ساله ابهری هنگام استفاده از تجهیزات بازی پارک پردیس ابهر، به طرز عجیبی سرسره و تجهیزات بر سر بچه آوار شد و این اتفاق پرونده زندگی پوریای هفت ساله را برای همیشه بست تا بار دیگر حادثه در هنگام بازی، خانواده‌ای را داغ‌دار کند. در این حادثه کودک دچار ضربه مغزی شده و بعد از انتقال به بیمارستان متاسفانه فوت می‌کند.

در پی این حادثه و اعتراضات قبلی مردم مبنی بر نامناسب بودن تجهیزات بازی، این پارک به دستور دادستان شهرستان، وسایل بازی در پارک پردیس تا اطلاع ثانوی پلمب و غیرقابل استفاده است.

قطعا بروز این حادثه ناشی از مجموعه سهل‌انگاری‌ها بوده است که این سهل‌انگاری‌ها می‌تواند از طرف شهرداری، شورای شهر، پیمانکار، شرکت بیمه و اداره استاندارد باشد که تایید یا عدم تایید نقش هر کدام مستلزم بررسی همه جانبه نقش آن‌ها در این پرونده دارد.

در همین رابطه، رئیس شورای اسلامی شهر ابهر ضمن تایید خبر فوت این کودک، اظهار کرد: پرونده این حادثه با جدیت تمام در دست بررسی است.

مصطفی محمودی با ابراز تاسف از حادثه پیش آمده و عذرخواهی از شهروندان، تاکید کرد: به محض تکمیل پرونده، موضوع اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی یادآور شد: مقصر اصلی حادثه با تکمیل پرونده مشخص می‌شود و قطعا موضع تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.

تجهیزات زمین بازی در پارک ابهر استاندارد ندارد

مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: تجهیزات زمین بازی در شهرستان ابهر که سبب حادثه شده، استاندارد ندارد.

داوود کارگرزاده در گفتگو با ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: با توجه به حادثه‌ای که در یکی از زمین‌های بازی ابهر اتفاق افتاد و این در شرایطی بود که تجهیزات این زمین بازی از استاندارد‌های لازم برخوردار نبود.

این مسئول ادامه داد: بخش‌هایی از وسیله بازی که سبب بروز حادثه شده، توسط شهرداری ابهر حذف شده و وسیله از استحکام کافی برای بازی کودکان برخوردار نبود.

وی افزود: طی سال‌های گذشته با همه شهرداری‌ها در رابطه با استانداردسازی تجهیزات زمین مکاتبه شده، ولی متاسفانه هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

مدیرکل استاندارد استان زنجان خاطرنشان کرد: در ابتدای سال، ۵۱۶ وسیله بازی در استان مورد بازرسی قرار گرفت که هیچ‌کدام از این تجهیزات زمین بازی به لحاظ آیتم‌های مختلف استاندارد ندارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها