خبر خوش برای دانشجویان دانشگاه آزاد

کد خبر: 930175

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: جریمه شهریه ثابت دانشجویان دانشگاه آزاد بخشیده شد.

خبر خوش برای دانشجویان دانشگاه آزاد

خبرگزاری تسنیم: محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه سومین کنگره "کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره در چهل سالگی انقلاب اسلامی" که صبح امروز در واحد سوهانک دانشگاه آزاد برگزار شد، گفت: مسئله بودجه سال آینده دانشگاه مسئله مهمی بود که در جلسات متعددی مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس مصوبات که در این جلسات داشتیم، در سال پیش رو یک دوره مالی ۵ ماهه خواهیم داشت و پس از آن یک دوره مالی جداگانه که همرمان با آغاز سال تحصیلی جدید در نظر گرفته شده، پیاده‌سازی می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: برای این دوره مالی ۵ ماهه تصمیم بر این شد تا منابع مالی دانشگاه که به صورت سپرده در بانک‌ها قرار داشت از این پس به عنوان منابع قرض‌الحسنه برای ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه برای دانشجویان اختصاص پیدا کند و تصویب کردیم که سرانه تسهیلات به دانشجویان باید به ۱.۵ میلیون تومان برسد.

طهرانچی ادامه داد: تصمیم دومی که برای رفاه دانشجویان گرفته شد این بود که بعضی از دانشجویان به واسطه تقید دانشگاه مبنی بر اخذ شهریه ثابت، دچار وقفه در امر تحصیل شده بودند که در حقیقت این عدم مراجعه آن‌ها باعث شده بود تا جریمه‌های بزرگ چند ۱۰ میلیونی به آن تحمیل شود. تصمیم ما بر این شد که این جریمه‌ها بخشیده بشود و دانشجویان ترم آخری تنها با پرداخت شهریه ترم پایان‌نامه می‌توانند اقدام به تکمیل مراحل فارغ التحصیل کنند. وی یادآور شد: میزان جریمه‌ای که دانشجویان به دانشگاه باید پرداخت می‌کردند نزدیک به ۱۲۰۰ میلیارد تومان بود که با تصمیم اخیر که گرفته شد این جریمه شامل بخشودگی قرار گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نکته بعدی که در جلسه مدیران دانشگاه به تصویب رسید، منظور کردن افزایش حقوق کارمندان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد بود که بر اساس مصوبه جدید مجلس پایه ۴۰۰ هزار تومان افرایش حقوق خواهند داشت. بحث بعدی که مطرح شد این بود که مقرر شد بخشی از سرمایه دانشگاه آزاد برای فعالیت‌های اقتصاد بنیان باشد و چیزی حدود هزار میلیارد تومان به عنوان پشتوانه حمایت از تحصیل دانشجو و حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان به چرخه مالی دانشگاه منظور شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها