آخرین خبر از همسان سازی حقوق بازنشستگان

کد خبر: 946005

وزیر رفاه از تخصیص ۵ هزار میلیارد برای همسان سازی حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت:صندوق بازنشستگی حق ورود در سرمایه گذاری که سود آور نباشد را ندارد و باید سبدی را اداره کند که به بازنشستگان سود برساند.

آخرین خبر از همسان سازی حقوق بازنشستگان

خبرگزاری فارس: محمد شریعتمداری شب گذشته در مراسم گردهمایی رؤسای کانون‌های بازنشستگی گفت: مسیر شفافیت و اطلاع‌رسانی به مردم در تمام ابعاد وزارتخانه ادامه دارد و دستور رئیس جمهور مبنی بر اینکه نظارت بر دستگاه‌های اجرایی باید با نظارت مردمی و برای شفاف‌سازی امور باشد را سر لوحه تمام کار‌های خود قرار داده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه درحوزه بنگاه‌داری باید سبدی از سهام اداره شود که برای مخاطبان سودآور باشد گفت: مجمع کانون‌های بازنشستگی کشور عصاره فضائل قوا و دستگاه‌های مختلف کشور است و بازنشستگان جزو متفکران و متخصصان دولت‌های گذشته هستند.

شریعتمداری اضافه کرد: حضور و نقش آفرینی کانون‌های بازنشستگی نشان می‌دهد که نسبت به سرنوشت بازنشستگان و همچنین صندوق بازنشستگی حساسیت ویژه‌ای دارند و تمایل دارند که این روند روبه رشد ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه هدف در وزارتخانه، تکریم بازنشستگان و شنیدن خواسته‌های آنهاست افزود: هرگاه سخن از کارکنان دولت می‌کنیم حتماً باید در کنار آن از بازنشستگان نیز صحبت کنیم و باید این افراد در فضا‌های مجازی و رسانه‌ها صحبت کنند.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: ما باید مسیر بهبود شرایط زندگی بازنشستگان را از ابتدا تا انتها فراهم کنیم. در جلساتی که با رئیس سازمان برنامه و بودجه داشتیم وی اعلام کرد که مستمری بازنشستگان همچون کارمندان افزایش می‌یابد و علاوه بر آن ۵ هزار میلیاردتومان نیز برای همسان‌سازی حقوق آن‌ها در نظر گرفتیم.

وی یاد آورشد: باید هزینه‌های صندوق بازنشستگی کاهش یابد و در این مدت نیز رئیس صندوق در این مسیر حرکت کرد و از محل صرفه‌جویی هزینه‌های جاری صندوق بازنشستگی برای یک هزار فقره وام ۲۰ میلیون تومانی ازدواج فرزندان بازنشسته اعتبار فراهم کرد.

شریعتمداری ادامه داد: برای جلوگیری از خروجی صندوق‌های بازنشستگی روش‌های مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها جلوگیری از حضور صندوق در پروژه‌هایی است که توجیه اقتصادی ندارد.

وزیر رفاه تاکید کرد: صندوق بازنشستگی حق ورود در سرمایه گذاری‌هایی که سود آور نباشد ندارد و باید سبدی را اداره کند که به مخاطبان آن سود برساند.

وی از بازنشستگان خواست نسبت به بنگاه‌های زیان‌ده حساسیت نداشته باشند چرا که ادامه کار این شرکت‌ها از بازنشستگان هزینه می‌شود.

شریعتمداری گفت: برای تحقق اهداف پیش‌بینی شده باید شفافیت را سرلوحه کار‌ها قرار دهیم چرا که وزارت تعاون رفاه سطح گسترده‌ای از فعالیت‌ها را در بر می‌گیرد و فعالیت در این حوزه‌ها بدون شفافیت ممکن نیست.

وی با تاکید براینکه تا انتهای مسیر، شفافیت را ادامه می‌دهیم، گفت: نظارت دستگاه‌های نظارتی به تنهایی کافی نیست و باید از نظارت مردمی در همه حوزه‌ها استفاده کرد تا به شفافیت رسید.

شریعتمداری افزود: شاید عده‌ای از این روند خوششان نیاید و بگویند بند یک ذیل ماده ۱۷ رعایت نشده است، قطعاً ما جواب خواهیم داد و این وظیفه ماست، اما این مسیر شفافیت قطعاً ادامه خواهد یافت.

وزیر رفاه گفت: روش‌های پایداری صندوق باید در صندوق بازنشستگی کشوری به صورت شفاف و مشخص بررسی و تطبیق شود و به صورت شفاف در اختیار عموم مردم قرار گیرد و پایداری صندوق در یک دوره کوتاه و یک شبه اجرایی نخواهد شد و باید در یک دوره مشخص به اجرا گذاشته شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها