نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر در اینستاگرام هنرمندان

کد خبر: 416212

شهرداری تهران طرحی با عنوان «نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر» را اجرا کرده است تا آثار هنرمندان بزرگ داخلی و خارجی را برای مدت ۱۰ روز به نمایش بگذارد.

به گزارش فردا به نقل از شبکه خبری فرهنگ و هنر، هنرمندان کشورمان از این طرح در صفحه‌های اینستاگرام خود استقبال کرده‌اند. که در ادمه تصاویر و عکس نوشت آن‌ها درباره این نگارخانه شهری را می‌بینید و می‌خوانید:

مهدی پاکدل بازیگر سینما و تلویزیون: تهران گالرى حرکت بسیار زیبا و پسندیده و پر از سلیقه شهردارى تهران بسیار تحسین برانگیز است. قطعاً شهروندان با دیدن این آثار تجسمى در سطح شهر، مهربان‌تر، آرام‌تر و صبور‌تر می‌شوند. پرخاشگرى و عصبیت خجالت می‌کشند در برابر این آثار زیبا و خلاقه خود را ثانیه به ثانیه نشان بدهند. ممنونم از بانى این امر که باعث می‌شود بدانیم در شهر به غیر از تبلیغ محصولات کره اى و چینى چیزهاى دیگرى هم براى دیدن وجود دارند.

بهنوش طباطبایی بازیگر سینما و تلویزیون: به به به این همه شعور و سلیقه به به به این شهر بزرگ که این همه زیبا شد... چقدر ساده می‌شه چشم مردم رو نوازش کرد.

مهراوه شریفی نیا بازیگر سینما و تلویزیون: مواجه شدن با نگارخانه اى به وسعت یک شهر بعد از سه چهار روز دور بودن از تهران، اتفاق شگفت انگیزیه. دلم مى خواد همه ى شهر رو بگردم و تابلو‌ها رو ببینم. دم دست اندرکاران، مسببان و ایده پردازانِ این اتفاق گرم.

الناز شاکردوست بازیگر سینما و تلویزیون: شهر من «تهران» به مدت ١٠ روز بزرگ‌ترین نگارخانه جهان می‌شود My city Tehran will be the enormous Art gallery in the world for ۱۰ days! #may# #۲۰۱۵ #نگارخانه اى به وسعت یک شهر نام این اثر: بدون عنوان نام هنرمند: سهراب سپهرى سال خلق: معاصر دوستان از بیلبورد تابلوى اثر مورد علاقه‌تان عکس بگیرید و در صفحه اینستاگرامتون به اشتراک بگذارید تا در این مدت محیط اینجا هم همچون شهرمان زیبا شود.

نیما کریمی مجری تلویزیون: خیلی خوبه که تو شهری که زندگی می‌کنی تو اردیبهشتی که بارون می‌باره با نگارخانه‌ای به وسعت شهرت روبرو بشی، ممنون که ما رو از دیدن تبلیغات پر زرق و برق و نه چندان دلچسب نجات دادید حتی به اندازه ۵ روز. پ ن: این ایده مال هرکی هست دوسش دارم.

نیکی کریمی بازیگر سینما: کار زیبا و تحسین برانگیز شهرداری تهران در سطح شهر برای معرفی نقاشی‌ها و اثار هنرمندان ایرانی و خارجی به عنوان یک شهر یک موزه... هر جا سر بر گردانید در خیابان‌ها و بزرگراه‌ها شما بیلبورد‌هایی با یک اثر از یک نقاش با معرفی او را می‌بینید... نمی‌دانم طرح و ایده چه شخص خوش ذوق و زیبایی‌شناسی بوده است... بروید و ببینید و لذت ببرید..

نعمیه نظام دوست بازیگر سینما و تلویزیون: دوستان چند روز پیش به طور اتفاقی تو اتوبان‌های تهران تابلوهای زیبائی رو دیدم که متعلق به نقاشهای معروف دنیا و آثار باستانی و کتیبه‌ها و خلاصه یه دنیا زیبائی و ممنونم از شهردار محترم تهران که این کار زیبا و فرهنگی رو تو کل تهران راه اندازی کردند، خیلی دوست داشتم و کلی لذت بردم از این کار زیبا امیدوارم بشه که این حرکت زیبا رو تو کل ایران شاهدش باشیم، تهران به مدت ۱۰ روز بزرگ‌ترین نگارخانه جهان می‌شود... تهران از ۱۵ اردیبهشت یک نگارخانه بزرگ آثار هنری شامل نگارگری، خوشنویسی، فرش و کتیبه‌نویسی را روی بیلبوردهای شهری در معرض دید شهروندان قرار خواهد داد... بیش از ۱۵۰۰ بیلبورد شهر تهران به مدت ۱۰روز، میزبان ۷۰۰ اثر فاخر فرهنگی و هنری خواهد بود تا پایتخت ۱۰روز را بدون تابلوهای تبلیغاتی تجربه کند.

کوروش سلیمانی بازیگر تئا‌تر و سینما: کار خوب و شایسته ى تقدیر زیباسازى شهرى؛ نصب بیلبورد آثار هنرى و تجسمى برجسته ى ایران و جهان... به شخصه ممنونم از طراحان این اتفاق خوشایند که ضمن تغییر حال و هواى سخت محیطى شهر، موجب آشنایى بیشتر شهروندان حتى به شکلى لحظه اى با آثار هنرى مطرح ایران و جهان خواهد شد... در این بین البته به نظر من دو نکته هم هست که اشاره به آن‌ها شاید خالى از لطف نباشد؛ اول اینکه در کنار این سعى ستودنى اگر از این فضا‌ها با وسعت بیشتر از قبل و با سهولت و معافیت هاى مالى براى تبلیغ آثار عرضه شده هنرمندان عرصه هاى تجسمى، موسیقى، نمایشى و غیره در نگارخانه‌ها، تالار‌ها و تماشاخانه هاى هنرى نیز استفاده شود بسیار امر اثرگذار و مبارکى خواهد بود... دوم هم اینکه در انتخاب شاهکارهاى هنرى گرچه انتخاب هاى خوبى صورت گرفته اما بازهم مى تواند انتخاب‌ها بهتر شود... باقى بقاى شما...

بهاره کیان‎افشار بازیگر سینما و تلویزیون: نمی‌تونم میزان شعفم رو از لذت تماشاى پیوسته مجموعه اى از بهترین آثار هنرى ایران و جهان به وسعت تهران بزرگ توصیف کنم... بعد از مدت‌ها حضور بى امان تبلیغات در گوشه و کنار شهر حال بدون استثنا همه بیلبوردهاى شهر براى ده روز ضیافت هنرى دارند، لذت گردش در بزرگ‌ترین گالرى هنرى ممکن با کیفیت قابل قبول و توضیح مناسب چشم نوازى دلچسبى ست که به لطف شهردارى اتفاق افتاده، که ثابت می‌کند اگر دلش بخواهد می‌تواند کاملن خوش سلیقه هم رفتار کند... ممنووونم... #نگارخانه اى به #وسعت یک #شهر #تهران#شهردار #tehran#نگارخانه_ای_به_وسعت_یک_شهر. پ. ن: فقط لطفن در حین رانندگى در نگارخانه احتیاط کنید!

مهراب قاسم خانی، فیلمنامه نویس: یه حرکت بسیار جذاب و دوست داشتنى از شهردارى که هم شهرمون رو زیبا کرده، هم می‌تونه فرهنگ بصرى جامعه رو بالا ببره. واقعاً ممنون و خسته نباشید. پ. ن ١: اسم این پروژه هست «نگارخانه اى به وسعت یک شهر» که انگار یه هفته ادامه داره. مجتبى موسوى مدیر اجرایى و سعید شهلاپور هم طراح این پروژه هستن. پ. ن ٢: عکس رو هم از صفحه بهنوش خانوم طباطبایى دزدیدم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها