افراد مبتلا به کم‌خونی «خرمالو» بخورند

کد خبر: 770153

هانیه ناصری با بیان اینکه میوه خرمالو سرشار از ویتامین های آ، ب و ث است، افزود: خرمالو همچنین حاوی مواد معدنی مانند کلسیم، گوگرد، آهن، فسفر، منیزیم و پتاسیم است.

افراد مبتلا به کم‌خونی «خرمالو» بخورند

خبرگزاری ایسنا: کارشناس ارشد گیاهان دارویی با اشاره به خواص درمانی بسیار خرمالو گفت: مصرف این میوه برای افراد مبتلا به کم خونی توصیه می‌شود. هانیه ناصری با بیان اینکه میوه خرمالو سرشار از ویتامین های آ، ب و ث است، افزود: خرمالو همچنین حاوی مواد معدنی مانند کلسیم، گوگرد، آهن، فسفر، منیزیم و پتاسیم است.

ناصری به وجود مقادیر فراوان پکتین(فیبر محلول درآب) در خرمالو اشاره کرد و افزود: این امر موجب می‌شود مصرف خرمالو به کاهش چربی خون منجر شود. البته هرچه خرمالو رسیده تر باشد پکتین آن کمتر است. این کارشناس ارشد گیاهان دارویی به وجود تانن در برخی انواع خرمالو نیز اشاره کرد و افزود: تانن متراکم در میوه خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، فشارخون بالا و دیابت را کاهش می‌دهد. ناصری به مطالعات انجام شده در کشور ژاپن بر روی پوست خرمالو اشاره کرد وافزود: این مطالعات نشان می‌دهد پوست خرمالو حاوی موادی است که احتمالا سلول را در برابر آسیب اکسیداتیو مربوط به پیری محافظت می‌کند. وی گفت: خاصیت آنتی اکسیدانی میوه خرمالو بالاست و با زغال اخته و توت فرنگی قابل مقایسه است. ناصری خرمالو را یک میوه اسیدی عنوان کرد وافزود: این میوه دارای اسیدهای مالیک -تارتاریک و اسید سیتریک است که این اسیدها باعث جذب بهتر آهن و روی در بدن می‌شوند. این کارشناس ارشد گیاهان دارویی به خواص درمانی خرمالو اشاره کرد و افزود: خرمالو برای زهکشی کبد و کلیه و نیز برای کم خونی بسیار مفید است و این میوه و بویژه هسته آن کاربرد طبی و درمانی بخصوص در طب چینی دارند.

وی یادآور شد: خرمالو میوه ای است که می‌تواند موجب تسریع رشد کودکان شود و خانواده‌ها باید به مصرف این میوه توجه داشته باشند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها