سخنان ترامپ ذات شیطانی آمریکا را بیشتر رو کرد

کد خبر: 736277

عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه سخنان ترامپ ذات شیطانی و سیاست‌های سرمایه‌گذاری آمریکا را بیش از پیش رو کرد، گفت: قوای سه‌گانه باید در پاسخ عملی به مقابله با سخنان رئیس‌جمهور آمریکا بپردازند.

خبرگزاری فارس: عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه سخنان ترامپ ذات شیطانی و سیاست‌های سرمایه‌گذاری آمریکا را بیش از پیش رو کرد، گفت: قوای سه‌گانه باید در پاسخ عملی به مقابله با سخنان رئیس‌جمهور آمریکا بپردازند.
محمدحسین یادگاری عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس، در رابطه با سخنان رئیس‌جمهور آمریکا گفت: ذات شیطانی آمریکا فرد نمی‌شناسد، یعنی سیاست‌های سرمایه‌گذاری آمریکا به ترامپ، اوباما یا کلینتون و بوش مربوط نمی‌شود بلکه تفکرات سرمایه‌داری آمریکا می‌خواهد جهان را اداره کند که این موضوع هر بار از طریق یکی از رؤسای جمهوری آمریکا صورت می‌گیرد. وی افزود: با توجه به اینکه ذات و اصل سیاست آمریکا تفکرات شیطانی است، سخنان ترامپ نیز نشان داد که نمی‌تون به امریکا اعتماد کرد همانطور که امام خمینی نیز قبل و بعد از انقلاب بر عدم اعتماد به آمریکا تأکید کرده و مقام معظم رهبری هم بار‌ها در سخنانشان این موضوع را مطرح کردند. یادگاری گفت: در دوره‌ای دوستان با این تفکر ساده‌اندیشی که می‌توانیم با آمریکا مذاکره کنیم عمل کردند، ولی حالا همه متوجه شدند که نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد و اگر تفکرات مقام معظم رهبری را سرلوحه کار قرار دهیم به موفقیت بیشتری می‌رسیم. وی با بیان اینکه اولین حرکت رئیس‌جمهور در پاسخ به ترامپ، مناسب بود اظهار داشت: رئیس‌جمهور و قوای دیگر باید با صراحت بیشتری به ترامپ پاسخ دهند و قوای سه‌گانه و شورای نظارت بر برجام باید به صورت عملی پاسخ قاطی به آمریکا دهد به طوری که قوه قضائیه باید از جنایت‌های آمریکا علیه مردم مظلوم ایران در دهه‌های گذشته به دادگاه‌های جهانی شکایت کرده و آمریکا را پای میز مذاکره بکشاند. قوه مقننه باید قوانینی را مبنی بر اینکه آمریکا دولتی ضدحقوق بشر است تصویب کند و قوه مجریه هم بای بداند اگر به دنبال اجرایی شدن برجام است، این راه غلطی است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها