دستگیری بیش از ۱۵۰ آشوبگر در همدان

کد خبر: 767155

علی تعالی امروز با بیان اینکه یکسری مطالبات عمومی در سطح جامعه وجود دارد که به حق است، اظهار کرد: موضوعاتی چون اشتغال جوانان، گرانی و بیکاری از جمله مواردی است که باید به آن توجه شود.

دستگیری بیش از ۱۵۰ آشوبگر در همدان

خبرگزاری فارس: فرماندار همدان از دستگیری بیش از 150 نفر آشوبگر طی چند روز اخیر خبر داد و گفت: در بین دستگیرشدگان، افراد غیربومی هم به چشم می‌خورد.

علی تعالی امروز با بیان اینکه یکسری مطالبات عمومی در سطح جامعه وجود دارد که به حق است، اظهار کرد: موضوعاتی چون اشتغال جوانان، گرانی و بیکاری از جمله مواردی است که باید به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی برخی از اقشار ضعیف جامعه رضایت‌بخش نیست و همه مسؤولان و دولت‌مردان به این مهم واقف هستند، افزود: طرح مطالبات عمومی راه و روش قانونی خاص خود را دارد و هر قشری که مشکل دارد باید از کانال قانونی مربوط به‌ آن وارد شوند، مسؤولان نیز مکانیسم‌های مورد نظر برای رسیدگی به مطالبات برای این مهم در نظر گرفتند.

فرماندار شهرستان همدان با اشاره به اینکه همیشه اعتراضات مسالمت‌آمیزی در مقابل وزارت کشور، مجلس، استانداری، فرمانداری و سایر ادارات وجود داشته و اعتراضات با ملایمت مطرح شده است، عنوان کرد: متأسفانه دشمنان نظام در روزهای اخیر این فضا را مورد سوءاستفاده قرار دادند و این مطالبات عمومی و به حق را به سمت مطالبات سیاسی سوق دادند.

* در اعتراضات، موج‌سواری بیگانگان را می‌توان شاهد بود

وی با بیان اینکه در چند روز اخیر شاهد التهاباتی در کشور بودیم، تصریح کرد: در استان همدان نیز یکسری اعتراضات به وقوع پیوست که موج‌سواری بیگانگان را در این اعتراضات می‌توان به وضوح شاهد بود.

تعالی با بیان اینکه صف کسانی که مطالبات اقتصادی و معیشتی دارند از صف ضد انقلاب جداست، تصریح کرد: در شهرستان همدان طی چند روز اخیر، اجتماعاتی در آرامگاه بوعلی‌سینا برگزار شد که نیروهای انتظامی با خویشتنداری کامل با معترضین برخورد کردند.

* مردم صف خود را از معترضینی که قصد تخریب داشتند جدا کردند

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در شهرستان همدان اتفاقی که حاکی از تخریب مکان‌ها باشد را نداشتیم، متذکر شد: مدیریت خوبی در خصوص اعتراضات صورت گرفت و مردم هم به تدریج صف خود را از معترضینی که قصد تخریب داشتند جدا کردند که این مهم قابل تقدیر است.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه این حرکت مردم نشان می‌دهد مردم بصیرت دارند و با هوشیاری از صف معترضین سیاسی جدا شدند، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی ما هم توانستیم مدیریت خوبی را اعمال کنیم.

وی با بیان اینکه تعدادی از معترضین، تعرضی به نیروهای انتظامی داشتند چراکه نیروهای امنیتی خود را سپر قرار دادند، گفت: از نیروهای سپاه تعدادی زخمی و مجروح شدند اما سعی شد که جراحتی به مردم وارد نشود.

تعالی با بیان اینکه تا امروز این روند مدیریت شده و حضور مؤثر نیروهای مردمی در بین افراد بسیار تعیین‌کننده بود، ادامه داد: حضور مردم در پیاده‌راه بوعلی سبب شد تا کسانی که قصد سیاسی و نیت سوء داشتند نتوانند دست به تخریب بزنند و یا وارد فازهای دیگر شوند.

وی با اشاره به اینکه طی چند روز گذشته تا امروز بیش از 150 آشوبگر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند، افزود: باید میزان جرائم افراد بررسی و علت حضور این افراد در بین جمعیت مشخص شود.

فرماندار همدان اشاره‌ای به سن دستگیرشدگان کرد و گفت: بیشتر دستگیرشدگان در بین سنین 17 تا 25 سال هستند که در بین آنها افراد غیربومی به چشم می‌خورد.

وی با بیان اینکه در بین دستگیرشدگان افرادی هستند که ارتباطاتی با شبکه‌ها و رسانه‌های معاند و خارج از کشور داشتند، افزود: آنها با ایجاد تحریک و سر دادن شعارهای ساختارشکنانه وارد عمل شده بودند.

تعالی با بیان اینکه هنوز هم مدیریت این اعتراضات ادامه دارد، خاطرنشان کرد: از خانواده‌ها تقاضا می‌شود که طی چند روز آینده از فرزندان خود مراقبت کنند و رفت و آمد آنها را در ساعاتی از شب تحت کنترل داشته باشند.

وی با بیان اینکه زمانی که فضا به سمت التهاب کشیده می‌شود بسیاری از اتفاقات در بین اجتماع قابل پیش‌بینی نیست، ادامه داد: افرادی که به صورت هدفمند در این اعتراضات شرکت دارند سعی می‌کنند که خود را از به دام افتادن نجات دهند، بنابراین افراد دیگر را به عنوان طعمه قرار می‌دهند.

فرماندار همدان با تأکید بر اینکه باید از تمام نیروهای انتظامی و مردمی که در این مهم یاری‌گر ما بودند تشکر کرد، خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری که ضدانقلاب برای خود کرده بود بیشتر مراکز حاکمیتی بود، اما در همدان مردم هوشیاری به خرج دادند و یاری‌گر ما در حل مسائل بودند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها