مگر لاریجانی درخواست حمایت کرده است که اصلاح‌طلبان شلوغش کرده‌اند؟

کد خبر: 1045628

عزت‌الله یوسفیان‌ملا گفت: اصلاح‌طلبانی که به آقای لاریجانی حمله می‌کنند یا می‌خواهند خودشان نامزد شوند یا آنکه می‌خواهند از نامزدی حمایت کنند.

مگر لاریجانی درخواست حمایت کرده است که اصلاح‌طلبان شلوغش کرده‌اند؟

گروه سیاسی فردا: روز گذشته در کنگره حزب ندای ایرانیان، محمدرضا عارف به تندی علیه سیاست ائتلافی اصلاح‌طلبان تاخت و گفت که استفاده از نامزد عاریه‌ای تحقیر اصلاح‌طلبان است. البته این گزاره از سوی دیگرانی چون صادق خرازی هم مطرح شد تا بشود چنین برداشت کرد که گویا اصلاح‌طلبان البته به جز کارگزاران بنای حمایت از نامزد غیراصلاح‌طلب را ندارند و مشخص است که تنها شخصیتی که هم به معنای تشکیلاتی اصلاح‌طلب نیست و هم تا این لحظه احتمال حمایت دستِ‌کم بخش‌هایی از اصلاح‌طلبان از او وجود داشت، علی لاریجانی است.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا درباره سخنان اخیر برخی اصلاح‌طلبان در رد ائتلاف با لاریجانی به «فردا» گفت: «آقای لاریجانی تا این لحظه هیچ سخنی مبنی بر ورودشان به انتخابات مطرح نکرده‌اند. برخی از آقایان خودشان طرح موضوع می‌کنند و خودشان هم حکم می‌دهند که نباید از نامزد اجاره‌ای استفاده کرد. اصلا چه کسی گفته است که آقای لاریجانی می‌آید که آنها مدام از عنوان نامزد اجاره‌ای و عاریه‌ای و این دست کلمات استفاده می‌کنند؛ خودشان یک حدس و گمانی را مطرح کرده‌اند و بر اساس آن مدام سخن می‌گویند».

او ادامه داد: «من نمی‌دانم سخنان برخی از دوستان مبنی براینکه اصلاح‌طلبان از نامزد غیراصلاح‌طلب استفاده نمی‌کنند از کجا می‌آید؟ مگر کسی گفته است که بیایید از من حمایت کنید که آنها می‌گویند حمایت نمی‌کنیم؟ چه کسی از آنها درخواست حمایت کرده است که شلوغش کرده‌اند؟ اگر با آقای لاریجانی به آنها گفته است که می‌خواهم بیایم و از من حمایت کنیم، آنها بیاید بگویند ما نامزد غیراصلاح‌طلب را نمی‌پذیریم اما وقتی اصلا و به هیچ وجه آقای لاریجانی سخنی مبنی بر ورود به انتخابات مطرح نکرده است، منشأ این حرف‌ها چیست؟»

این نماینده پیشین مجلس درباره جایگاه کنونی اصلاح‌طلبان در میان مردم اظهار کرد: «جریان‌های سیاسی امتحان خود را پس داده‌اند و واقعیت این است که اکنون مردم چندان امیدی به آنها ندارند. هشت سال دولت در اختیار کامل اصلاح‌طلبان بود و در نهایت مردم احساس نارضایتی می‌کردند، بعد از آن هشت سال آقای احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور بود بازهم مردم راضی نبودند و حالا هم هشت سال آقای روحانی که اصلاح‌طلبان از او حمایت کردند بر کرسی ریاست‌جمهوری نشست و بار دیگر مردم ناراضی‌اند. چنین شرایطی نشان می‌دهد که جریان‌ها و احزاب موجود مورد اعتماد مردم نیستند؛ مگر آنکه شخصیتی فرای جریان‌های فعلی خود را به مردم معرفی کند. حقیقتا مشارکت مردم در انتخابات دغدغه بزرگ این روزهاست که همه نیروهای سیاسی باید بکوشند که مردم را قانع به شرکت در انتخابات کنند».

او در پاسخ به این پرسش که هدف اصلاح‌طلبانی که مدام از منع استفاده از نامزد اجاره‌ای سخن می‌گویند، چیست، تصریح کرد: «آقایانی که چنین بحث‌هایی مطرح می‌کنند یا می‌خواهند خودشان نامزد شوند یا آنکه می‌خواهند از نامزدی حمایت کنند. متأسفانه آنها برای اثبات خود دیگران را تخریب می‌کنند. سیاست آنها این است که با تخریب آقای لاریجانی خود را بالا بکشند. واقعا یک بار هم که شده بیاید بگویند ظرفیت وجودی خودشان چیست، چه برنامه‌ای برای اداره کشور دارند و با چه معیارهایی خود و نزدیکانشان را شایسته ریاست‌جمهوری می‌دانند؟ این که نمی‌شود هرکه خواست رئیس‌جمهور شود، به دیگران حمله کند».

یوسفیان‌ملا در پایان درباره تفاوت لاریجانی با اصلاح‌طلبان هم گفت: «به هر حال خود شما جایگاه آقای لاریجانی و اصلاح‌طلبانی که علیه او سخن می‌گویند را مقایسه کنید. آقای لاریجانی 12سال ریاست مجلس را برعهده داشت و پیش از آن در رئیس صداوسیما بود. به هر حال این‌هایی که به او حمله می‌کنند سابقه کاری خود را بیاورند و مردم در ترازوی قضاوت بگذارند».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها