واکنش سلیمی به اظهارات امیری درباره بودجه

کد خبر: 1049434

عضو هیئت رئیسه مجلس در واکنش به اظهارات معاون پارلمانی رئیس جمهور، مفاد آیین‌نامه داخلی مجلس درباره بررسی لایحه بودجه را تشریح کرد.

واکنش سلیمی به اظهارات امیری درباره بودجه

خبرگزاری تسنیم: حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی  در واکنش به اظهارات حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور مبنی بر اینکه لایحه بودجه پس از رد شدن در جلسه علنی باید به کمیسیون تلفیق بازگردد و نه به دولت، گفت:در آیین‌نامه داخلی مجلس 2 فصل وجود دارد که یکی از آنها مربوط به بررسی قانون برنامه‌های 5 ساله است و یک فصل هم مربوط به بررسی لایحه بودجه سالیانه است.

وی در همین راستا افزود: در اصل (182) آیین‌نامه داخلی مجلس بند (3) همان طور که آقای امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور گفتند، آمده است که اگر لایحه در کمیسیون تلفیق و در جلسه علنی رد شود در این شرایط لایحه باید به دولت بازگردانده شود، اما در همین بند درباره اینکه اگر لایحه بودجه در کمیسیون تصویب و در جلسه علنی رد شود مطلبی نیامده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد:اما در بند(2) در فصل بودجه مطلبی آمده که در مواردی که در آیین‌نامه ذکر نشده است (مانند تصویب لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق و رد آن در جلسه علنی) طبق روال معمول در آیین‌نامه عمل می‌شود یعنی ماننده آنچه که عنوان کردیم زمانی که در کمیسیون و جلسه علنی رد شود  به دولت بازمی‌گردد، بنابراین در این شرایط نیز لایحه بودجه باید به دولت بازگردد.

حجت الاسلام سلیمی با بیان اینکه این یک قاعده حقوقی است یعنی اینکه حکم این مسئله در همین فصل آمده است، گفت:فصل بودجه غیر از فصل قانون برنامه است، آقای امیری حکم این فصل را به حکم دیگری در فصل قانون برنامه ارجاع داده است لذا صحبت‌های امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور از لحاظ قانونی محمل ندارد لذا لایحه بودجه حتما باید به دولت برگردد و بر اساس بند(3) فصل بودجه هم دولت حداکثر 2 هفته فرصت دارد آن را اصلاح کند و به مجلس بازگرداند.

عضو هیئت رئیسه مجلس در پایان بیان کرد:و بنده در رابطه با بحث حقوقی این موضوع حاضرم که با دستانی که در این زمینه نقطه نظراتی دارند مناظره داشته باشم.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها