اروپا برای بدعهدی برجامی دیگر بهانه‌­ای ندارد

کد خبر: 1050869

این روزنامه اصلاح‌طلب در ادامه نوشت:«امروز اروپا در جایگاهی نیست که بخواهد درخصوص فعالیت‌های ایران صحبت کند و این هم در عرصه حقوقی صدق می‌کند و هم در عرصه سیاسی. امروز کلیه فعالیت‌های ما زیر نظر آژانس است.

اروپا برای بدعهدی برجامی دیگر بهانه‌­ای ندارد

کیهان: روزنامه آرمان در مطلبی نوشت: «آلمان، انگلیس و فرانسه با صدور بیانیه‌ مشترکی مدعی شدند که این دولت‌ها با نگرانی متوجه تاییدیه اخیر آژانس‌ بین‌‌المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه ایران در حال تولید اورانیوم فلزی در مغایرت با برجام است، شده‌اند. آنها بر این باور هستند که ایران متعهد شده است برای 15 سال مشغول تولید و دستیابی به اورانیوم فلزی نشود یا اقدام به انجام تحقیقات و توسعه بر روی استخراج اورانیوم نکند. آنها مدعی شدند که ایران هیچ توجیه معتبر غیرنظامی برای این فعالیت‌ها که گامی کلیدی در جهت توسعه سلاح هسته‌‌ای محسوب می‌شود، ندارد و از ایران خواسته‌اند که بدون تاخیر به این فعالیت‌‌ها پایان دهد و هیچ گام جدیدی در جهت عدم پایبندی به برنامه هسته‌‌ای‌اش اتخاذ نکند و مدعی شدند که ایران با تشدید عدم پایبندی خود در حال تضعیف فرصت‌‌ها برای احیای دیپلماسی به منظور محقق کردن کامل اهداف برجام هستند». این روزنامه اصلاح‌طلب در ادامه نوشت:«امروز اروپا در جایگاهی نیست که بخواهد درخصوص فعالیت‌های ایران صحبت کند و این هم در عرصه حقوقی صدق می‌کند و هم در عرصه سیاسی. امروز کلیه فعالیت‌های ما زیر نظر آژانس است. در گذشته آنها بارها تاکید می‌کردند که قدرت مقابله با آمریکا و ترامپ را ندارند و نمی‌توانند فشاری وارد کنند تا تحریم‌ها لغو شود. آنها باید ایران را درک کنند و باید بدانند دیگر در برهه‌ای از زمان نیستیم که با فشار سیاسی بتوانند ایران را تحت تاثیر قرار دهند. آنها نیز امروز دیگر بهانه‌ای ندارند زیرا ترامپ رفته است و دیگر فشاری بر آنها وارد نمی‌شود. آنها به جای کارشکنی باید دولت بایدن را قانع کنند تا در عمل به برجام بازگردد و تحریم‌ها را لغو کنند. اگر واقعا دلسوز هستند این بهترین روش است». اعضای اروپایی برجام پیش از این به بهانه دولت ترامپ از اجرای تعهدات برجامی خود سرپیچی می‌کردند. اما همان‌طور که این روزنامه زنجیره‌ای اعتراف کرده است، این سه کشور اروپایی اکنون و با روی کارآمدن دولت بایدن، دیگر نمی‌توانند بهانه مذکور را تکرار کنند.

براساس مستندات متعدد، دموکرات‌ها و جمهوری خواهان در مسئله ایران دارای وحدت استراتژیک هستند و اروپا نیز در دشمنی با ایران با آمریکا همصداست.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها