جهانگیری در انتظار کارت دعوت

کد خبر: 1052323

اسحاق جهانگیری درحالی منتظر نقاضای جبهه اصلاحات است که آنان به سوی ظریف چرخیده و دنبال یک کاندیدای مطمئن‌تر هستند.

جهانگیری در انتظار کارت دعوت

گروه سیاست سایت فردا – اسحاق جهانگیری یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها و مهره‌های جریان اصلاحات است که احتمالا تا دقیقه نود شاهد حرف و حدیث‌ها درباره کاندیداتوری یا عدم کاندیداتوری او خواهیم بود. گمانه ورود او به این انتخابات از خیلی وقت پیش مورد توجه بوده است به خصوص بعد از مناظرات قابل توجه در جریان رقابت‌های 96 . 

ماندگاری جهانگیری در دولت روحانی و گوش نکردن به توصیه اصلاح‌طلبانی که استعفا را راهکار حفظ سرمایه اجتماعی او می‌دانستند اما کار را خراب کرد. اگرچه خودش هنوز هم از این تصمیم دفاع کرده و معتقد است که نباید از مسئولیت شانه خالی می‌کرده و به فکر محبوبیت خود می‌بوده است. 

پای جهانگیری در عملکرد دولت و ناکارآمدی‌های آن حسابی گیر است و همین هم بسیاری از اصلاح‌طلبان را در حمایت از وی به تردید انداخته است. تا وقتی هم که این تردید باقی باشد، تکلیف کاندیداتوری یا عدم کاندیداتوری جهانگیری مشخص نخواهد شد. شاهد آنکه حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران که برخی تصور می‌کنند به همین زودی‌ها در قامت سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان ایران نیز قرار بگیرد، در مصاحبه اخیر خود با «خبرآنلاین» گفته است: «آقای جهانگیری اگر در یک ماموریت جبهه‌ای نباشد و جبهه اصلاحات از ایشان تقاضا نکنند، وارد نمی‌شود.»

با این ترتیب جهانگیری منتظر کارت دعوت است و این کارت نیز احتمالا به دست وی نخواهد رسید. لازم به یادآوری است که در هفته‌های گذشته شایعات بسیاری درباره عدم حمایت کارگزاران از جهانگیری مطرح بوده است. این طور که شنیده می‌شود، کارگزارانی‌ها احتمال رد صلاحیت جهانگیری را نادیده نگرفته و ترجیح می‌دهند از کاندیداهای مطمئن‌تری مثل ظریف یا حتی لاریجانی حمایت کنند. در عین حال برخی از اعضای شورای مرکزی این حزب مثل علی‌محمد نمازی در مصاحبه‌ها تاکید می‌کنند که اگر جهانگیری بنای کاندیداتوری داشته باشد باید از کانال کارگزاران وارد شده و مورد بررسی قرار بگیرد!

با در نظر داشتن این نکته که حزب جهانگیری از وی حمایت نمی‌کند و برخی دیگر از احزاب اصلاح‌طلب نیز دنبال کاندیداتوری ظریف هستند؛ امید به موفقیت جهانگیری به طرز قابل توجهی کم می‌شود. از این رو حرف مرعش درباره عدم کاندیداتوری وی کاملا منطقی و قابل پذیرش به نظر می‌رسد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها