روایت اصلاح‌طلبان از نامه خاتمی به رهبری

کد خبر: 1053450

سیدمحمد خاتمی رییس جمهور پیشین ایران به رهبر انقلاب نامه نوشته و خواسته برای رفع مشکلات کشور پیشقدم شود. جزییاتی از نامه خاتمی به رهبر انقلاب به دست رویداد۲۴ رسیده است.

روایت اصلاح‌طلبان از نامه خاتمی به رهبری

گروه سیاست سایت فردا – در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و همزمان بر تاکیدات اصلاح‌طلبان بر نقش خاتمی، شاهد افزایش تحرکات این چهره سیاسی اصلاح‌طلب و رئیس جمهور پیشین هستیم. شاهد آن نیز نامه‌ای سی و هفت صفحه‌ای وی به مقام معظم رهبری. 

نامه‌ای که به گزارش رویداد 24 با بیان سابقه و گذشته سیدمحمد خاتمی و خانواده او و اینکه «من که بودم و که هستم» آغاز شده و با دغدغه‌هایش برای انقلاب ادامه یافته و با طرح این سوابق بر این پیام تاکید شده که او «هیچگاه علیه انقلاب و رهبری و حاکمیت» نیست.

سیدمحمد خاتمی در ادامه نامه از نقش مهم آیت الله خامنه‌ای در محوریت انقلاب سخن گفته و خواسته که رهبری از این نقش برای حضور همه نیروهای سیاسی استفاده کند. آنگونه که رویداد۲۴ کسب اطلاع کرده در این نامه اصلاح طلبان نیروهای وفادار به رهبر و نظام معرفی شده‌اند که توان خود را برای حفظ نظام گذاشته‌اند.

در نامه خاتمی چالش‌ها و موضوعات پیش روی نظام مطرح شده و از رهبری رهنمود خواسته است. ظاهرا در نامه به مسائلی همچون مذاکرات با آمریکا و انتخابات ۱۴۰۰ و حصر نیز اشاراتی شده و از آیت الله خامنه‌ای درخواست شده که این مسائل در دوره کنونی حل شود، زیرا اگر این مسائل به صورت حل نشده به آینده موکول شود، مشکلات سختی برای جمهوری اسلامی به جا خواهد گذاشت.

این نامه چند ده صفحه‌ای به دستخط خود سیدخاتمی بوده است و ظاهرا خاتمی خواسته فقط خودش در جریان باشد، به همین دلیل است که خیلی اطرافیان خاتمی از جزییات نامه باخبر نیستند اما رویداد۲۴ توانسته تایید ارسال این نامه توسط چند فرد نزدیک به سیدمحمد خاتمی را دریافت کند. طبق اطلاعاتی که رویداد۲۴ به دست آورده نامه توسط سیدعلی خاتمی برادر بزرگتر سیدمحمد خاتمی به یکی از مقامات عالی رتبه در بیت رهبری تحویل داده شده است. سیدعلی خاتمی زمانی رییس دفتر رییس جمهور بود که هنوز هم اعتبار خوبی در بیت رهبری دارد.

گفتنی است، محمدجواد حق‌شناس، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز در گفت‌وگویی با «ایلنا» درباره جزئیات نامه سیدمحمد خاتمی به رهبر انقلاب گفته است: «این نامه تقریباً‌ برای دو ماه گذشته است و در مجموع ۳۷ صفحه است. در خصوص دغدغه‌ها و آینده انقلاب و کشور با رهبری صحبت کرده‌اند و برای دهه پیش رو راه حل‌هایی ارائه کرده‌اند.»

عضو شورای شهر تهران بیان کرد:« به نظر من وجود ارتباط مستمر و برنامه‌ریزی شده و بدون انقطاع با رهبر انقلاب یکی از نیازهای جامعه و جریان اصلاح طلب است چرا که از آنجایی که رهبری مسئولیت عام نسبت به جامعه دارد نمی‌تواند از دیدگاه‌های جریانات مختلف بی‌نیاز باشد. بر همین اساس این اصل،‌ یک اصل بدیهی و یک نیاز جدی تلقی می‌شود. نشست‌ها و دیدارهای اصلاح‌طلبان با رهبری باید حضوراً‌ پیگیری می‌شد که متأسفانه در این سال‌ها این اقدام صورت نگرفت و به نظر من یک نقیصه بوده است که باید به آن توجه شود و اگر این امکان حضوری فراهم نمی‌شد حداقل باید به صورت مکتوب دیدگاه‌ها و نظرات را به رهبری منعکس می‌کردیم؛ به نظر من این موضوع بسیار ارزشمند است.»

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها