در گفتگو با فردا مطرح شد؛

بخشایش اردستانی: اصلاح‌طلبان ظریف را اصلاح‌طلب نمی‌دانند/ محسن هاشمی نام جهانگیری را کنار نام خود آورد چون از ردصلاحیت واهمه دارد/ جهانگیری ناتوان نشان داد و جامعه او را نمی‌پذیرد/ ظریف را کنار لاریجانی قرار می‌دهند تا مشکل کسب رأی حل شود

کد خبر: 1054073

یک فعال سیاسی گفت: آنها می گویند دو دوره آقای روحانی به جای جریان اصلاحات در قدرت بود و حالا مردم سراغ اصولگراها می روند. به همین دلیل نام آقای لاریجانی را مطرح می کنند.

بخشایش اردستانی: اصلاح‌طلبان ظریف را اصلاح‌طلب نمی‌دانند/ محسن هاشمی نام جهانگیری را کنار نام خود آورد چون از ردصلاحیت واهمه دارد/ جهانگیری ناتوان نشان داد و جامعه او را نمی‌پذیرد/ ظریف را کنار لاریجانی قرار می‌دهند تا مشکل کسب رأی حل شود

گروه سیاسی فردا: کارگزاران گویا میدان دار جریان اصلاحات شده است. روزی نیست که سناریوی انتخابات جدید نداشته باشد. از یک طرف نام علی لاریجانی را مطرح می کنند، روز بعد نام محسن هاشمی و اسحاق جهانگیری را سر زبان ها می اندازند و یک روز هم سعی می کنند نام ظریف را برجسته شود.

احمد بخشایش اردستانی در گفتگو با خبرنگار فردا درباره سخنان اخیر محسن هاشمی مبنی بر بالا بودن شانس محمدجواد ظریف در انتخابات گفت: اصلاح طلبان ظریف را اصلاح طلب نمی دانند اما فکر می کنند چون او در دولت روحانی برجام را به نتیجه رساند، مردم دوستش دارند. البته اگر برجام موفق می شد، این تحلیل درست بود و ظریف هم می توانست در انتخابات موفق شود.

وی همچنین درباره بخش دیگر اظهارات محسن هاشمی مبنی بر طرح نام خودش و جهانگیری از سمت حزب کارگزاران برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 اظهار کرد: علت آنکه او نام جهانگیری را کنار نام خود مطرح می کند، این است که از ردصلاحیت واهمه دارد اما آقای جهانگیری ردصلاحیت نخواهد شد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به چالش های انتخاباتی جهانگیری اظهار کرد: گرچه جهانگیری خیلی این روزها از دولت آقای روحانی تعریف می کند و می کوشد در توصیف کارهای این دولت خیلی بزرگنمایی به خرج دهد اما او در طول دولت های یازدهم و دوازدهم فردی ناتوان نشان داد بنابراین نخواهد توانست که زمان انتخابات توانایی هایش را به رخ جامعه بکشد. در واقع جامعه آقای جهانگیری را نمی پذیرد.

وی افزود: البته مطرح کردن نام ظریف کمکی به کارگزاران نمی کند چون او برای ریاست جمهوری مناسب نیست چون او نفر دوم خوبی است ولی خیلی نمی تواند نفر یک خوبی شود. باید به ظریف گفته شود این کار را انجام دهد، او خوب از پس کار بر می آید اما خودش نمی تواند خلاقیت به خرج دهد.

این فعال سیاسی درباره مدل لاریجانی-ظریف یادآور شد: این طرح اصلاح طلبان است. آنها می گویند دو دوره آقای روحانی به جای جریان اصلاحات در قدرت بود و حالا مردم سراغ اصولگراها می روند. به همین دلیل نام آقای لاریجانی را مطرح می کنند. آقای لاریجانی نفوذ نخبگانی  خوبی دارد اما ارتباط مردمی اش ضعیف است و اتفاقا رأی آوری ارتباط مستقیم با فاکتور دوم دارد. به همین خاطر ظریف را در کنار لاریجانی قرار می دهند تا مشکل کسب رأی مردمی حل شود.

بخشایش افزود: البته باید دید طرف مقابل آقای لاریجانی چه کاندیدایی است. روحانی در مقابل جلیلی و رئیسی پیروز شد بنابراین آقای لاریجانی زمانی رأی می آورد که رأی منفی کاندیدای مقابلش زیاد باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها