کارگزاران: تبعیت جبهه‌ای خواهیم داشت

کد خبر: 1055629

عطریانفر که همین چند روز قبل از احتمال حمایت از لاریجانی گفته بود بار دیگر حرفش را پس گرفته و از تبعیت جبهه‌ای کارگزاران خبر داد.

کارگزاران: تبعیت جبهه‌ای خواهیم داشت

گروه سیاست سایت فردا – حزب کارگزاران را باید یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین احزاب اصلاح‌طلب در جریان انتخابات پیش رو دانست. دلیلش نیز این است که این طیف محافظه‌کار و به قول خودشان عمل‌گرای اصلاحات از مدت‌ها قبل ساز ائتلاف با گزینه غیر اصلاح‌طلب را کوک کرده و خواهان استفاده از الگوی تکراری 92 بود 

منطق کارگزاران مشخص است و می‌خواهد در قدرت و اثرگذار بر دستگاه‌های اجرایی باشد ولو به قیمت عقب‌نشینی از مواضع اصلاح‌طلبی و روی کار آمدن رئیس جمهوری که مثل روحانی سهم اصلاح طلبان را از کابینه آنطور که انتظار دارند، ندهد.

در ماه‌های اخیر اما بر اثر فشارهای سایر طیف‌های اصلاح‌طلب که پافشاری بر معرفی نامزد خاصل را تنها راه بازیابی سرمایه اجتماعی خود می‌دانند، شاهد عقب‌نشینی و یا حداقل برخورد کج دار و مریز کارگزاران بوده‌ایم.

کارگزاران یک روز گزینه حزبی رو کرده و می‌گوید که جهانگیری و محسن هاشمی گزینه اصلی هستند اما نظرها به ظریف مثبت‌تر است! یک روز احتمال حمایت از لاریجانی می‌گوید! و یک روز هم مثل امروز از تبعیت جبهه‌ای خود خبر می‌دهد. 

شاهد آنکه محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی این حزب که تا کنون بارها و بارها سخنانی در راستای حمایت از گزینه ائتلافی گفته و بعد هم حرف را پس گرفته است، امروز طی گفت‌وگویی با روزنامه «آرمان ملی» گفته است: «اولا کارگزاران در انتخابات فعال خواهد بود. ثانیا مسلما در منظومه اصلاح‌طلبان حرکت خواهد کرد و به صورت جبهه‌ای حضور و فعالیت سیاسی خود را خواهد داشت. ثالثا اینکه کارگزاران چهره‌های شاخص درون و بیرون حزب را که مورد عنایت او قرار دارند، به نهاد بعد از اجماع‌ساز معرفی می‌کند و در دفاع از نیروهای معرفی‌شده خود استدلال‌هایی عرضه خواهد کرد.»

او تاکید می‌کند که « کارگزاران تبعیت جبهه‌ای خواهد داشت و از گزینه برتر منتخب دوم خرداد حمایت خواهد کرد؛ چه این فرد از درون حزب باشد یا از بیرون از حزب.»

این اظهارات درحالی مطرح شد که خود عطریانفر یکی، دو هفته قبل گفته بود امکان دارد علی لاریجانی گزینه مورد نظر اصلاح ‌طلبان باشد!

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها