چالش دولت آینده از دید محسن رضایی

کد خبر: 1056075

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اکنون که دشمن ما را در محاصره اقتصادی قرار داده است، دولتمردان دیگر دست از اختلاف بردارند و به حل مشکلات مردم بپردازند.

چالش دولت آینده از دید محسن رضایی

خبرگزاری تسنیم:  محسن رضایی با حضور در استان یزد و در برنامه زنده صبحگاهی شبکه تابان یزد ضمن تشکر از مردم استان‌ یزد، فرمانداران، پاسداران و بسیجیان و خانواده‌های شهدا اظهار داشت: اقدامات افتخارآمیزی به نام چهار هزار شهید استان یزد در قالب دومین کنگره ملی شهدای استان یزد صورت گرفته است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کارهای بزرگی در رسیدگی به محرومین و انتشار فعالیت‌های فرهنگی قابل توجه صورت گرفته است.

وی گفت: دیدار با 4000 خانواده شهید استان، 400 سری کمک هزینه و تامین جهیزیه، 40 هزار بسته حمایتی، احداث و ساخت مسجد 4000 متر مربع، چاپ و تالیف کتب، حمایت از 4000 بیمار خاص انجام شده است، کارهای بسیار بزرگی انجام شده که جای تقدیر و تشکر از مردم و مسئولان استان یزد دارد.

رضایی ادامه داد: شعار قنات و قنوت و قناعت که مختص مردم یزد به کار رفته نشان می‌دهد که مردم یزد همواره اهل فناوری بودند، قنات مدرن‌ترین فناوری در زمان خود بود و آن زمان اهمیت آن بیشتر از برخی فناوری‌های کنونی بود و استان یزد منشا فناوری بوده، است و می‌تواند باشد.

وی خاطر نشان کرد: قنوت، به معنای تواضع است و مردم یزد همواره در برابر خدای خود متواضع هستند، قناعت هم یعنی اقتصاد و این سه ویژگی شخصیت مروم یزد را به خوبی نشان می‌دهد.

فرمانده عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: اقتصاد، معنویت و فناوری اگر در یک جامعه‌ای جمع شود زندگی به بهترین حالت شکل می‌گیرد چون ما دو نوع زندگی داریم، زندگی مادی و معنوی.

رضایی عنوان کرد: زندگی به جمع‌آوری اشیا نیست بلکه به حلب قلب‌ها است، هم دارایی و اقتصاد مهم است و هم جذب قلب‌ها که این دو به زندگی مادی و معنوی اشاره دارند.

وی افزود: برخی زندگی مادی پر باری دارند اما خالی از نشاط و شادابی هستند، برعکس این موضوع است ممکن است برخی از لحاظ روحی و معنوی سطح خوبی داشته باشند اما در زندگی فشار و سختی داشته باشند.

دبیر مجمع تشخیص  مصلحت نظام ادامه داد: این دو روی سکه زندگی هستند، زندگی معنوی همواره تا ابد همراه است است و زندگی مادی نمی‌ماند، من شرمنده هستم که مردم از نظر گرانی و مشکلات زندگی در سختی هستند.

رضایی گفت: دو تقاضا دارم، یکی این که ما دولتمردان بیشتر به فکر مردم باشیم و دیگر اینکه خود مردم باید دست به دست هم بدهند، مجلس، دولت و قوه قضاییه دست از اختلافات بردارند و به مشکلات مردم برسند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قیمت‌ها هر روز در حال تغییر است و از طرفی دیگر سایر انسان‌ها که تمکن مالی دارند مثل شرایط سخت جنگ به مردم کمک کنند و نهضت مردم یاری را حفظ کنند و نگذاریم فشار به زندگی مردم بیش از این ادامه پیدا کند.

وی تصریح کرد. یکی از آرمان‌ها و اهداف انقلاب فراهم کردن زندگی خوب مادی و معنوی بوده است، حالا که دشمنان ما را محاصره اقتصادی کردند در داخل دیگر نباید افراد نفودی یا رانت‌خوار وبالی باشند به گردن مردم و زندگی مردم را سخت کنند.

اقتصاد و امنیت و انتقال بین نسلی چالش دولت آینده است

محسن رضایی همچنین در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه کشور اکنون با مشکلات پیچیده‌ای مواجه است، اظهار داشت: در دولت آینده بحث تحریم‌ها و تبعات آن جدی‌تر می‌شود بنابراین اقتصاد یکی از چالش‌های مهم و جدی دولت بعدی به شمار می رود.

وی همچنین با اشاره به برخی اتفاقاتی که در منطقه در حال وقوع است، افزود: امنیت نیز یکی از مسائلی است که دولت آینده باید برای تامین و ارتقا آن اهتمام جدی داشته باشد.

رضایی با اشاره به اینکه در طول چهار دهه گذشته فرصتی برای انتقال بین نسلی نداشتیم، عنوان کرد: بین نسل اول انقلاب و نسل امروز، سه نسل فاصله افتاده و امروز در زمینه انتقال بین نسلی مشکلات جدی وجود دارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: بر این اساس می توان گفت که دولت آینده در زمینه اقتصاد، امنیت و انتقال بین نسلی با مشکلات جدی مواجه است بنابراین هم کابینه و هم نفرات و هم برنامه حائز اهمیت است.

وی تاکید کرد: باید مانند دوران دفاع مقدس، مدیریت جهادی وجود داشته باشد تا بتوانیم کشور را از گردنه سخت پیش رو عبور دهیم.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد سیاست‌های کلی که در زمینه ساماندهی اتباع خارجی اتخاذ شد، اظهار داشت: سیاست‌های کلی در مجمع تشخیص مصلحت نظام تدوین و به هر سه قوه ابلاغ شد اما متاسفانه هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.‌

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها