تازه ترین اقدام انتخاباتی اصلاح‌طلبان

کد خبر: 1056614

31 دفتر استانی جبهه اصلاحات به زودی راه‌اندازی شده و پس از آن نهاد اجماع‌ساز اصلاحَ‌طلبان رسما فعالیت انتخاباتی خود را آغاز می‌کند.

تازه ترین اقدام انتخاباتی اصلاح‌طلبان

گروه سیاست سایت فردا - نهاد اجماع ساز جدید اصلاح‌طلبان بعد از چند ماه تلاش و البته حرف و حدیث شکل گرفت تا جای شورای عالی سیاست گذاری را گرفته و در انتخابات پیش‌رو به کارشان آید. این سازوکار که «جبهه اصلاحات ایران» نام گرفته اما هنوز نتوانسته کار خود را رسما آغاز کند و این جریان سیاسی را در بلاتکلیفی نگاه داشته است.

پایان این دوره اما انگار نزدیک است. چنانچه خبرگزاری فارس گزارش می‌دهد، آئین‌نامه راه‌اندازی دفاتر استانی جبهه اصلاحات ایران نهایی شده است و به زودی در مجمع عمومی این جبهه به تصویب خواهد رسید. قرار است طبق آئین‌نامه استانی 30 رابط استانی جبهه اصلاحات ایران مشخص شوند.

پس از راه‌اندازی دفاتر استانی جبهه اصلاحات ایران ستاد انتخابات خود را راه‌اندازی خواهد کرد.

این درحالی است که سازوکار جدید به اعتراف بسیاری از اصلاح‌طلبان تفاوت چندانی با شورای عالی سیاست گذاری ندارد و همان ایرادات به این تشکل تازه تاسیس نیز وارد است. به خاطر داریم که نحوه انتخاب 15 عضو حقیقی و چرایی حضورشان و نقشی که قرار است ایفا کنند چطور حاشیه ساز شده بود. 

به هرحال این سازوکار فعالیت خود را کلید زده و بهزاد نبوی عضو ارشد سازمان منحله مجاهدین انقلاب اسلامی نیز ریس آن است. ناگفته نماند که تکلیف رؤسای کمیته‌های تخصصی نیز روشن شده است.

اگرچه کمیسیون ماده 10 احزاب وزارت کشور اعلام کرده است که حضور چهره‌های حقیقی که در هیچ حزب و تشکل سیاسی عضویت ندارند نمی‌توانند در رأس رهبری جبهه‌های سیاسی قرار بگیرند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها