فائزه هاشمی: کاندیدای ریاست‌جمهوری می‌شوم

کد خبر: 1056800

فائزه هاشمی گفت: قطعا رد صلاحیت می‌شوم اما اگر لازم باشد به صورت نمادین ثبت‌نام میکنم.

فائزه هاشمی: کاندیدای ریاست‌جمهوری می‌شوم

گروه سیاست سایت فردا - ریاست جمهوری زنان یکی از موضوعات مورد توجه در آستانه انتخابات‌ها است. به طور معمول تعریف رجل سیاسی و ابهامات آن مانع از رسیدن جامعه زنان به این مطالبه جدی شده است اما در این دوره از انتخابات با توجه به اظهارات چندی قبل عباسعلی کدخدایی مبنی بر اینکه منع قانونی وجود ندارد و موانع عمدتا عرفی است، امیدواری‌هایی ایجاد شده است. 

اینکه رفع این موانع عرفی کی و چطور از میان برداشته می‌شود، هنوز معلوم نیست اما برخی تصور می‌کنند که ثبت نام زنان در رقابت‌های انتخاباتی حتی اگر نمادین باشد، راهگشا است. اصرار مرحوم اعظم طالقانی به این کار مصداق این مدعا است. 

در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری نیز گویا شاهد چنین رویکری از برخی زنان اهل سیاست خواهیم بود. شاهد آنکه فائزه هاشمی، در گفت‌وگویی با روزنامه مستقل گفته است « از آن جایی که من سابقه‌ی زندان، پرونده و حکم دارم قطعا ردصلاحیت می‌شوم. وقتی برای تدریس در دانشگاه با صدتا دانشجو تحملم نکردند، معلوم است وضعیتم در شورای نگهبان و به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری به چه شکل است. اما از آن جایی که اعتقادم به ثبت نام زنان در انتخابات است اگر لازم باشد این کار را به‌صورت نمادین انجام خواهم داد، فقط برای ثبت نام و نه ادامه‌ی ماجرا، چون با شرایط فعلی بنای ورود به انتخابات حتی برای رأی دادن را ندارم.»

لازم به ذکر است که شورای نگهبان در موارد پیشین نیز دلیل رد صلاحیت زنان ثبت نام کرده را مسائلی غیر از جنسیت عنوان کرده بود. لذا بدیهی است که ثبت نام افرادی مثل فائزه هاشمی که خودشان نیز به خوبی می‌دانند صلاحیتشان برای تکیه زدن بر کرسی‌های مهم محل تردید است، تاثیری در هموار شدن مسیر ریاست جمهوری زنان نداشته و شاید بر مشکلات موجود افزوده نیز کند.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها