دیدار جنجالی روحانی برای ورود لاریجانی به انتخابات بود!؟

کد خبر: 1056869

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی درباره انتخابات ۱۴۰۰ توضیحاتی ارائه داد.

دیدار جنجالی روحانی برای ورود لاریجانی به انتخابات بود!؟

باشگاه خبرنگاران:  علی محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی درباره این احتمال که دیدار روحانی و رئیس دولت اصلاحات به سبب رایزنی برای ورود علی لاریجانی به انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم باشد گفت: بعید است که این دیدار به این دلیل بوده باشد، این یک دیدار عجیب هم نبوده است و هر چند وقت یک بار چنین دیدار‌هایی صورت می‌گیرد.

او ادامه داد: ما الان یک نهاد مهم و متشکل از احزاب مختلف اصلاح طلب به نام جبهه اصلاح طلبان ایران داریم که  در نهایت آن‌ها باید تصمیم بگیرند که ائتلاف حول محور چه کسی باید صورت بگیرد، تا جایی که من خبر دارم در این جبهه مصادیقی مطرح نشده است و تا کنون فقط به دنبال ایجاد ساختار و نحوه اداره مطلوب آن بوده‌ایم.

نمازی با اشاره به اهمیت نهاد اجماع ساز اصلاح‌طلبان افزود: بر اساس راهبرد مشخص شده تمامی احزاب عضو جبهه اصلاح طلبان ایران باید نامزد مورد نظر خود را به این نهاد معرفی کنند و پس از مشورت‌ها منتظر بررسی صلاحیت‌ها باشند و در نهایت برای نامزد نهایی تصمیم بگیرند. معتقدم با توجه به شرایط سختی که بر کشور حاکم است، باید کسی رئیس جمهور شود که هم تجربه لازم داشته و هم شجاع و اهل ریسک باشد، زیرا با روش‌های عادی نمی‌توان از این شرایط خارج شد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: افراد زیادی با این خصوصیات وجود دارند، اما به میدان نمی‌آیند و صلاح هم نیست که نامشان را ببرم، در نهایت باید دید که چه کسانی به میدان خواهند آمد.

او با اشاره به احتمال ورود صادق خرازی به انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم هم خاطر نشان کرد: نظر شخصی من این است که او شانسی برای پیروزی در انتخابات ندارد.

نمازی شانس محسن هاشمی در این دوره از انتخابات را بالا دانست و گفت: کارگزاران احتمالا او را به عنوان نامزد نهایی خود معرفی خواهد کرد و قطعا در دستور کار آن جبهه قرار خواهد گرفت؛ معتقدم اگر قرار باشد ۵ نفر را به عنوان نامزد‌های قابل طرح در اصلاحات داشته باشیم، یکی از آن‌ها محسن هاشمی است.

فعال اصلاح طلب احتمال حضور علی لاریجانی در این دوره از انتخابات را نیز اینگونه تشریح کرد: معتقدم که او جز نامزد‌های دقیقه ۹۰ خواهد بود و منتظر خواهد ماند که ببیند چه کسی ثبت نام خواهد کرد. او سیاستمدار زیرکی است و تجربه سه دوره ریاست مجلس شورای اسلامی، دبیری شورای عالی امنیت ملی و صدا سیما را در کارنامه خود داشته و تجربیات خوبی هم دارد. اما شاید جریان‌های اصلی چندان توجهی به او نکنند، ولی باید دید که در نهایت چه کسی تایید صلاحیت خواهد شد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها