رضایی: مجلس بر سند ۲۵ ساله ایران و چین نظارت خواهد کرد

کد خبر: 1057617

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه مجلس با دقت بر سند ۲۵ ساله ایران و چین نظارت خواهد کرد، گفت: چینی‌ها با ایده «یک کمربند، یک راه» به ظرفیت منطقه‌ای ایران نیاز ویژه‌ای دارند.

رضایی: مجلس بر سند ۲۵ ساله ایران و چین نظارت خواهد کرد

خبرگزاری مهر: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه مجلس با دقت بر سند ۲۵ ساله ایران و چین نظارت خواهد کرد، گفت: چینی‌ها با ایده «یک کمربند، یک راه» به ظرفیت منطقه‌ای ایران نیاز ویژه‌ای دارند.

ابراهیم رضایی، در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه  همکاری راهبردی ایران و چین چقدر می‌تواند تحریم‌های آمریکا را بی‌اثر کند، اظهار داشت: با توجه به افول قدرت آمریکایی‌ها و تجربه بدی که از آنها در برجام داشتیم، بهترین راهکار ایجاد روابط راهبردی با همسایگان و قدرت منطقه‌ای و جهانی است.

وی تاکید کرد: البته این روابط تجاری نباید فصلی و فقط به بارانداز کالاهای نامرغوب محدود شود بلکه باید کاملا راهبردی و بلندمدت باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در موقعیت ژئواکونومیک و ژئو استراتژیک خاصی قرار دارد و همکاری بلند مدت و راهبردی می‌تواند به دو کشور کمک شایانی کند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چینی‌ها با ایده «یک کمربند، یک راه» به ظرفیت منطقه‌ای ایران نیاز ویژه‌ای دارند و ایران می‌تواند یک هاب تولید و صادرات با شرکت‌های چینی باشد.

رضایی اظهار داشت: از سوی دیگر این ارتباط می‌تواند در تغییر نگاه غربی‌ها نیز تاثیر بگذارد و از ایجاد چنین روابط راهبردی به عنوان یک برگ برنده در پرونده های فیمابین استفاده شود.

وی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی محتوای این سند به همه ارکان نظام از جمله مجلس، گفت: هر چند همکاران ما در مجلس شورای اسلامی نسبت به روابط راهبردی با همه کشورها استقبال می‌کنند اما قطعا با دقت و ظرافت بر این کار نظارت خواهند کرد و اسیر هیجانات کاذب نخواهند شد. تلاش ما نیز در جهت بهتر شدن سند بین ایران و چین و اجرای آن بوده و خواهد بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها