پشت لاریجانی به ناطق نوری گرم است؟

کد خبر: 1059272

شایعات درباره حمایت ناطق نوری از علی لاریجانی دوباره بالا گرفته است.

پشت لاریجانی به ناطق نوری گرم است؟

گروه سیاست سایت فردا – نه علی لاریجانی هنوز اعلام کاندیداتوری کرده و نه ناطق نوری گوشه عزلت را ترک کرده است اما شایعات بسیاری در فضای مجازی شنیده می‌شود مبنی بر اینکه این سیاست‌مدار کهنه‌کار اصولگرا در حمایت از علی لاریجانی وارد میدان خواهد شد. مثلا کانال تلگرامی قدس مدعی شد علی‌اکبر ناطق نوری در حال برنامه‌ریزی برای حمایت از لاریجانی در انتخابات ١٤٠٠ است. همچنین نوشت: حامیان لاریجانی معتقدند که در اولین گام تصویب fatf در مجمع، اولین گام جدی ورود علی لاریجانی به انتخابات است. در همین راستا قرار است ناطق نوری پس از ٢ سال در جلسات مجمع شرکت کند و برای تصویب fatf در مجمع فعالیت داشته باشد.

این گمانه‌زنی‌ها درحالی است که پیش‌تر نیز بارها درباره حمایت احتمالی ناطق نوری از لاریجانی شایعه پراکنی شده بود. مثلا آذر ماه پارسال بود که دیدار نیوز به نقل از یکی از نزدیکان ناطق نوری درباره ی حضور وی در انتخابات نوشت: « چهره های زیادی با ایشان برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ صحبت کرده اند، اما آقای ناطق صریحا تاکید کرده به عنوان نامزد در انتخابات حضور نخواهد یافت. ایشان به صورت تلویحی گفتند کسی که می تواند منجی شرایط فعلی نظام باشد و تنش‌های داخلی و خارجی را کم کند و آرامش را به کشور بازگرداند، فردی مانند علی لاریجانی است، بروید با او صحبت کنید.»

حال باید منتظر ماند و دید که شایعات چقدر به واقعیت نزدیک می‌شود. به هرحال زمان زیادی تا انتخابات نمانده و لاریجانی و ناطق نوروی و سایرین باید برنامه‌های خود را آرام آرام علنی کنند. 

در صورت درستی ادعاهای مطرح شده اما می‌توان به این نتیجه رسید که احتمال حمایت اصلاح‌طلبان از لاریجانی نیز دوباره قوت می‌گیرد. شاهد آنکه چندی قبل حسین مرعشی سخنگوی جبهه اصلاحات گفته بود که در صورت ورود ناطق نوری از او حمایت می‌کنیم. 

از سوی دیگر این را نیز نباید نادیده گرفت که اگر FATF تصویب شود و آنطور که حامیان آن ادعا می‌کنند، موجب گشایش اقتصادی باشد، در همین یکی دو ماه باقی‌مانده نیز شانس اصلاح‌طلبان برای معرفی نامزد خودشان را افزایش می‌دهد لذا ممکن است که با تغییر شرایط در حمایت از لاریجانی ولو اینکه مورد حمایت ناطق نوری هم باشد، تردید کنند.

این را نیز باید در نظر داشت که انگار لاریجانی هم به کاندیداتوری تحت حمایت اصولگرایان مایل شده است. شاهد این مدعا اظهارات امروز نقوی حسینی در گفت‌وگو با «نامه نیوز» درباره مذاکرات لاریجانی و اصولگرایان است. او در این مصاحبه می‌گوید: «یک نقل قولی از آقای لاریجانی شنیدم که ایشان جایی مطرح کرده و گفته «اگر آیت الله رئیسی بیاید دیگر نیازی به کاندیداتوری من نیست». 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها