اصلاح‌طلبان روی لاریجانی تفاهم نمی‌کنند

کد خبر: 1054059

موسوی لاری می‌گوید که اصلاح‌طلبان برای حمایت از علی لاریجانی تفاهم نمی‌کنند اما اگر ناطق نوری وارد میدان شود، وضع فرق خواهد کرد!

اصلاح‌طلبان روی لاریجانی تفاهم نمی‌کنند

گروه سیاست سایت فردا – اصلاح‌طلبان هم مثل اصولگرایان سخت مشغول فعالیت‌های انتخاباتی و ساماندهی به سازوکار انتخاباتی خود هستند. بررسی مصادیق نیز آرام آرام آغاز شده و اگرچه نهاد اجماع ساز جدید رسما به این امر ورود نکرده است اما احزاب و شخصیت‌های سیاسی به تدریج مواضع خود را در این زمینه مشخص می‌کنند. از همین اظهارات و اخبار رسمی و غیر رسمی است که می‌توان فهمید اصلاح‌طلبان این بار به هیچ وجه سراغ کاندیدای غیراصلاح طلب نخواهند رفت و تلاش کارگزاران و دیگر هواداران ائتلاف با لاریجانی یا ظریف بیهوده است. 

گواه این مدعا اظهارات امروز سید عبدالواحد موسوی لاری عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز است. او در نهاد اجماع ساز جدید حضور ندارد اما همچنان از چهره‌های مهم و اثرگذار جریان اصلاحات است موسوی لاری در گفت‌وگویی با «جماران» رفتن سراغ گزینه‌های ائتلافی مثل علی لاریجانی و حتی ناطق نوری را رد می‌کند. 

وی می‌گوید: «شخصا معتقد نیستم که اصلاح طلبان می توانند روی فردی مثل آقای علی لاریجانی به تفاهم برسند؛ خیلی بعید می دانم و چنین چیزی اصلا به ذهنم نمی آید که یک روزی اصلاح طلبان دور ایشان جمع شوند و از ایشان به عنوان کاندیدای خودشان استفاده کنند.»

موسوی لاری در پاسخ به پرسشی که به اظهارات اخیر مرعشی مبنی بر اینکه «اگر آقای ناطق بیاید بی برو برگرد از او حمایت می‌کنیم» اشاره داشت نیز گفت: «اینها بحث هایی است که ایشان گفته و خود من هم فکر می کنم جنس آقای ناطق با جنس لاریجانی و امثال او متفاوت است. یعنی اگر آقای ناطق بیاید به احتمال زیاد زمینه اینکه جمع قابل توجهی از اصلاح طلبان از ایشان حمایت کنند، هست. اما این را باید به آن جمع و اراده خود آقای ناطق واگذار کنیم. فعلا تلقی من این است که به هیچ نحو آقای ناطق به صحنه نمی آید. ولی اگر آقای ناطق بیاید قاعدتا شرایط آقای ناطق در جمع اصلاح طلبان با امثال آقای لاریجانی متفاوت است.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به تغییر مواضع لاریجانی نسبت به دهه 70 می‌گوید: « ولی چه لزومی دارد وقتی آقای لاریجانی می آید با اصلاح طلبان باب گفت و گو و مذاکره را شروع کند اول بگوید من را حمایت کنید؟! آقای لاریجانی به اصلاح طلبان بگوید من هم از کاندیدای مورد حمایت شما حمایت می کنم. این هم یک روش است.  

چرا همیشه باید آقای لاریجانی و امثال او باشند و حالا اصلاح طلبان مخیر هستند که ایشان را انتخاب کنند یا نکنند؟! این بار از این طرف شروع می کنیم که اصلاح طلبان کاندیدایی دارند و آقای لاریجانی و دوستانش هم از آن کاندیدا حمایت کنند. این دلیل نزدیکی و نوعی جبران گذشته هم می تواند باشد. من فکر می کنم این حرف چیز بدی نیست.»

موسوی لاری حمایت اصلاح طلبان از ظریف که این روزها خیلی مطرح است را نیز تایید نمی‌کند. البته رد هم نکرده و به نوعی از پاسخ طفره می‌رود. او می‌گوید: « به نظر من الآن نباید روی کاندیداها بحث کرد. من طرفدار این هستم که همه کسانی که در خودشان این توانایی را احساس می کنند باید عرصه مطرح کردن داشته باشند. آقای ظریف، آقای عارف آقای جهانگیری، آقای پزشکیان، آقای عباس آخوندی، آقای علی مطهری و خیلی های دیگر بیایند و حرف هایشان را بزنند و اصلاح طلبان هم باید لحظات پایانی تصمیم بگیرند و الآن نگویند کاندیدای ما آقای الف یا آقای ب است. بگذارند اینها بیایند و با مردم مواجه شوند و کنش و واکنشی بین حرف ها، منش و برنامه های اینها و تلقی مردم به وجود بیاید و اصلاح طلبان از این بده بستان دیدگاه های مردمی و کاندیداها بتوانند به نتیجه برسند. به نظر من الآن زود است که بگوییم آقای ظریف،  یا آقای فلانی خوب است.شاید زمان این مسأله اوایل اردیبهشت مناسب باشد. آن زمان فضا روشن است و گرایش مردم تا حدودی مشخص شده، بگویند کاندیدای اختصاصی ما این است و بقیه هم از او حمایت کنند.»

 


 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها