نظر شریعتمداری درباره کاندیداتوری رئیسی و حسن خمینی

کد خبر: 1060049

مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه اصلاح‌طلبان امتحان خود را به خوبی پس ندادند هرچند شعار بسیاری سر دادند گفت: برخی هنوز به آمریکا دل بسته‌اند، بایدن ممکن است چند تحریم که ترامپ وضع کرده را لغو کند اما کافی نیست و باید تمام تحریم‌ها لغو شود.

نظر شریعتمداری درباره کاندیداتوری رئیسی و حسن خمینی

خبرگزاری فارس: حسین شریعتمداری ظهر امروز در نشست مجازی مدیران و اهالی رسانه با موضوع «الزامات تحقق ایران قوی در انتخابات ۱۴۰۰» با بیان اینکه بیانات مقام معظم رهبری در سخنرانی نوروز درباره انتخابات ختم کلام است اظهار کرد: این سخنان علاوه بر اینکه به عنوان سخنان ولی‌فقیه بر همه ما حجت است، مستند و مستدل هم هست.

وی با بیان اینکه هدف اصلی ما این است که در انتخابات مشارکت حداکثری محقق شود افزود: رسانه‌ها باید تأکید کنند که رأی مردم تأثیر دارد و اگر مشکلی است باید در قوه اجرایی کشور بیان شود.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه باید افرادی را انتخاب کنیم که می‌توانند مشکل را حل کنند تصریح کرد: برخی از افراد هم با وجود ادعای فراوان نشان دادند که کارآمدی ندارند، ما با کسی دعوا و دشمنی نداریم، اما کار رسانه این است که وقتی احساس کند، فردی دارد کلاه مردم را برمی‌دارد، آن را بیان کند.

وی درباره کاندیداهای جبهه انقلاب اظهار کرد: در جبهه انقلاب چندین نفر اعلام آمادگی کردند که افراد خوبی هستند اما خوب بودن کافی نیست و اگر همه با هم در انتخابات حضور یابند، تنها رأی شکسته می‌شود.

شریعتمداری با بیان اینکه برای رسیدن به وحدت بحث‌ها بین افراد دنبال می‌شود افزود: تمام افرادی که اعلام آمادگی کردند، آدم خوبی هستند، اما برخی از آنها رأی‌آوری ندارند و این مسأله باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: درباره آقای رئیسی نیز دو دیدگاه وجود دارد، هر دو دیدگاه ایشان را قبول دارند اما یک عده موافق حضورشان هستند و برخی خیر، دیدگاه موافق معتقدند آمدن ایشان باعث اجماع می‌شود و بسیاری از افراد از عرصه کاندیداتوری کنار می‌روند.

مدیرمسئول روزنامه کیهان ادامه داد: طرف مقابل معتقد است با اعلام کاندیداتوری ایشان، دستگاه قضا چه آینده‌ای پیدا خواهد کرد؟ چراکه آقای رئیسی در دستگاه قضا امیدآفرینی کرده و میلیاردهای دلار از اموال غارت شده را بازگردانده و بدون ملاحظه در راه مبارزه با فساد اقدام اساسی انجام  داده است.

وی خاطرنشان کرد: موافقین حضور آقای رئیسی می‌گویند که قوه اجرایی جایگاه مهمی است و حتی می‌تواند از آن مقام به قوه قضاییه نیز کمک کند اما مخالفان می‌گویند که اگر آقای رئیسی در عرصه انتخابات حضور یابد، تبلیغات سوء علیه ایشان زیاد می‌شود.

آیت‌الله رئیسی برند مبارزه با فساد است

شریعتمداری با تأکید بر اینکه البته آقای رئیسی نقطه سیاه و یا مبهمی در کارنامه خود ندارد گفت: ایشان یک برند مبارزه با فساد هستند و هرکس در مقابل ایشان قد علم کند، نشان می‌دهد که با مفسدان ارتباط دارد.

وی اظهار کرد: در بحث رأی‌آوری آیت‌الله رئیسی، باید گفت او در دوره قبل در مقابل دولت مستقر بود و اغلب نیز دولت مستقر رأی می‌آورد، ایشان تنها با ۴۰ روز حضور در عرصه توانست ۱۶ میلیون رأی آورد که بسیار مهم است.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با اشاره به اینکه سخنان رهبری درباره اهمیت قوه مجریه نسبت به قوه قضاییه نیز کفه ترازو را به نفع موافقان حضور ایشان سنگین کرده است افزود: البته طرح ترکیبی نیز مطرح است که از میان نامزدها یک نفر به عنوان رئیس جمهور بیاید و بقیه با توجه به تخصص خود در بخش‌های دیگر مستقر شوند اما چه کسی در این جایگاه قرار بگیرد نیز مهم است.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه خواسته جبهه انقلاب، اسلامی است و نفسانی نیست تصریح کرد: در صورت طرح ترکیبی خواسته همه طرفداران جریان انقلاب اعمال می‌شود.

شریعتمداری با تأکید بر اینکه حمله‌های صورت گرفته به سوی جبهه انقلاب از ترس است درباره کاندیداتوری نوه معمار کبیر انقلاب نیز گفت: حضرت امام(ره) حق بسیاری بر گردن ما دارند و افرادی که نوه ایشان را علم کردند، می‌خواهند از جایگاه امام(ره) استفاده کنند.

برخی می‌خواهند نوه امام(ره) را فدایی خود کنند

وی با اشاره به اینکه این اقدام نشان می‌دهد که دستشان خالی است اظهار کرد: ایشان هم باید مواضع را ارزیابی کنند و اشتباه نکنند چراکه جریان مقابل می‌خواهد این شخصیت را فدایی خود کند.

مدیرمسئول روزنامه کیهان درباره سعید محمد نیز بیان کرد: ایشان در عرصه فعالیت خود بسیار موفق بودند اما چه اندازه سابقه و شناخت از شرایط کشور دارند، باید بررسی شود.

وی درباره میزان مشارکت مردم در عرصه انتخابات، آن را گسترده خواند و در ادامه سخنانش افزود: قانون انتخابات نیاز به بازنگری دارد، این اتفاق در مجلس دنبال می‌شود و برخی از موارد آن از جمله اینکه افرادی که خانواده‌شان در آمریکا و انگلیس زندگی می‌کنند نباید کاندیدا شوند.

شریعتمداری با اشاره به اینکه مردم می‌دانند که رأی آنها موثر است، گریزی به دوران فتنه زد و افزود: آنچه در زمان انتخابات سال ۱۳۸۸ توسط سران فتنه به عنوان تقلب مطرح شد، یک اسم رمز بود، چراکه حاضر نشدند از راه قانونی مسائل را دنبال کنند، چون می‌دانستند تقلبی رخ نداده و بارها در اظهارات خود هم بدان اشاره کردند.

وی با بیان اینکه نامزدهای ریاست جمهوری باید بدانند که در چه جایگاهی سنگینی قرار گرفتند و چه وظیفه مهمی دارند تصریح کرد: ریاست جمهوری بر اساس قانون اساسی اختیارات بسیاری دارد و اینکه برخی خلاف آن را بیان می‌کنند صحت ندارد.

اگر اختیارات رئیس جمهور کم است، چرا برای آن سر و دست می‌شکنند؟

مدیرمسئول روزنامه کیهان با طرح این سوال که اگر ریاست جمهوری اختیارات کمی دارد، چرا این همه آدم  برای آن سر و دست می‌شکنند و در سخنرانی‌های قبل از انتخابات چنان صحبت می‌کنند که انگار تمام اختیارات در ید آنهاست ادامه داد: جالب آنکه اغلب رئیس جمهورها نیز در پایان کار خود اعلام می‌کنند که کارهایی می‌خواستیم انجام بدهیم اما نشد!.

وی با بیان اینکه در اینجا دو سؤال مطرح است، اینکه چه کارهایی می‌خواستید، انجام دهید و اینکه چه کسی نگذاشت؟ گفت: ریاست جمهوری باید طرح و برنامه ارائه کند، این پست بسیار حساس است به ویژه در این دوره که شرایط خاصی در داخل و خارج کشور وجود دارد.

شریعتمداری با اشاره به اینکه داعش را علیه ما ایجاد کردند گفت: اگر در برابر داعش دفاع نمی‌کردیم در کرمانشاه و چه بسا تهران باید مقابل آنها می‌ایستادیم و اگر کسی این مسأله را درک نمی‌کند، چطور دیگر مسائل را می‌تواند بفهمد؟

وی با بیان اینکه باید به خود باور داشته باشیم اظهار کرد: درست زمانی که به اورانیوم غنی شده ۲۰ درصدی و یا بنزین رسیدیم، غربی‌‎ها اعلام کردند که حاضر هستند نیاز ما را تأمین کنند اما در حوزه بنزین ما امروز صادرات هم داریم.

در دوران روحانی تمام دولت در وزارت خارجه جمع شده بود!

مدیرمسئول روزنامه کیهان در ادامه با تأکید بر اینکه اصلاح‌طلبان امتحان خود را به خوبی پس ندادند هرچند با شعار بسیار وعده‌های فراوان سر دادند، اما به آن عمل نکردند افزود: حجم نقدینگی در کشور بسیار بالا رفت که به هر سمت برود باعث ایجاد تورم و مشکل می‌شود.

وی تصریح کرد: متأسفانه تمام دولت در وزارت خارجه جمع شده بود و همه مشغول مذاکرات هسته‌ای بودند و آن را «فتح‌الفتوح» و بزرگترین افتخار کشور نه تنها از پیروزی انقلاب به بعد بلکه در سراسر اعصار می‌دانستند!.

شریعتمداری با بیان اینکه گرانی‌های افسارگسیخته، تورم، سقوط ارزش پول ملی از نگاه مردم پنهان نیست ادامه داد: البته اصلاح‌طلبان در حال حاضر خودشان را از دولت جدا می‌دانند و آن را رحم اجاره‌ای می‌پندارند و علیه آنچه خودشان ایجاد کردند، موضع‌گیری می‌کنند.

اصلاح‌طلبان هنوز به آمریکا دل بسته‌اند

وی با اشاره به اینکه خود آقایان می‌دانند که کجاها نشست دارند خاطرنشان کرد: امروز به آمریکا دل بسته‌اند که خود با بحران‌های اساسی از جمله کرونا، بدهی غیرقابل پرداخت، مسائل اقتصادی و مشکلات داخلی مواجه است.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه فروپاشی آمریکا آغاز شده است گفت: به قول سارکوزی، رئیس جمهوری سابق فرانسه، «ترامپ عامل سقوط آمریکا نیست، بلکه نشانه آن است».

وی با اشاره به اینکه ممکن است آمریکا در مذاکرات یک شیرینی آدامس بدهد و چند تا تحریم که ترامپ وضع کرده را لغو کند اما کافی نیست اظهار کرد: ما به دنبال لغو همه تحریم‌ها هستیم، سفیر فرانسه هم اعلام کرده بود که قبل از انتخابات برجام احیا شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها