نعل وارونه روزنامه حامی دولت

کد خبر: 1061402

روزنامه جمهوری اسلامی در ادامه روند خود مبتنی بر تخریب مجلس و رئیس آن، مدعی است که اعلام خبر غنی‌سازی 60 درصدی زمانبندی دولت را بهم ریخته است. درحالی که همین خبر به کمک مذاکرات وین آمده و آن را تا آستانه توافق پیش برده است.

نعل وارونه روزنامه حامی دولت

گروه سیاست سایت فردا – رفع تحریم‌ها از طریق احیای برجام یا هر راه دیگری که داشته باشد، خواست همه مردم و به تبع آن مسئولان است. اینکه افتخار این گشایش از آن چه کسی شود اما عامل برخی دعواهای جناحی شده است. همین است که شاهدیم حامیان دولت که تا کنون راهی غیر از مذاکره – بدون توجه به شرایط مذاکره و امتیازاتی که داده و گرفته می‌شود – پیشنهاد نمی‌دادند، چطور موثر واقع شدن قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها و افزایش توان هسته‌ای کشور را در شرایط موجود که گویا توام با امیدواری‌هایی است؛ نادیده می‌گیرند.

فقط این نیست و با همین نگاه جناحی رویکرد تواما با تخریب خود را پی گرفته‌اند. از آنجایی که برای این تخریب‌ کردن‌ها اما بهانه کافی و لازم را ندارند، بعضا موضوعات را دستمایه می‌کنند به هیچ روی قابل نقد نیست. اینطور بهانه‌تراشی‌ها اگرچه نتیجه‌ای غیر از رسوایی ندارد اما از سوی برخی رسانه‌های حامی دولت به جد پیگیری می‌شود.

مثلا روزنامه جمهوری اسلامی که در تخریب رئیس مجلس ید طولایی دارد این بار با اشاره به ماجرای غنی‌سازی 60 درصدی و توییت قالیباف برای وارونه نشانه دادن واقعیت کوشیده است. 

این روزنامه نزدیک به دولت در مطلبی مدعی شده که  توئیت قالیباف درباره آغاز غنی سازی 60 درصد شتابزده بوده و پس از آن رئیس سازمان انرژی اتمی آن را تایید کرده است!

خودش اما قدری تخریب رئیس مجلس شتابزده عمل می‌کند که حواسش نیست، علی اکبرصالحی در گفت و گوی تلویزیونی روز پنجشنبه خود با اشاره گزارش هایی که به صورت مداوم به رئیس مجلس می دهد گفت که بامداد پنجشنبه این خبر را شخصا به دکتر قالیباف اعلام کردم تا ایشان محبت کنند و آن را اعلام کنند. وی در این گفت و گو به حمایت های مالی و حقوقی مجلس از سازمان انرژی اتمی اشاره و‌ تلویحا روشن کرد که  دلیل این ارتباط این حمایت ها بوده است.  

روزنامه جمهوری اسلامی اما مدعی است که دولت برای اعلام خبر قطعی غنی سازی 60 درصدی برنامه ریزی و زمان بندی داشته و قالیباف آن این زمان‌بندی را برهم زده است! در این بین اما توجه ندارد که اعلام این خبر منطبق با زمانبدی دولت باشد یا نباشد، نتیجه‌بخش بوده است. شاهد آنکه عباس عراقچی معاون وزیر خارجه کشورمان از قرار داشتن مذاکرات وین در آستانه توافق خبر داده است و اتفاقا انتشار همین خبر به قول روزنامه جمهوری اسلامی، شتابزده به دیپلمات های کشورمان کمک کرده است. 


 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها