در گفت‌وگو با «فردا» مطرح شد

آخرین خبر در مورد نامزدی علی لاریجانی

کد خبر: 1063952

احمد کریمی اصفهانی گفت: اگر احیانا آقای لاریجانی نامزد شود حتما باید درباره مواضعی که در سال‌های اخیر اتخاذ کرده، توضیح دهد.

آخرین خبر در مورد نامزدی علی لاریجانی

گروه سیاسی فردا: سخنان اخیر محمدرضا باهنر به نوعی چراغ سبزی به علی لاریجانی برای ورود به انتخابات قلمداد می‌شود اما مشخص نیست که موضع باهنر یک موضع تشکیلاتی از سوی شورای وحدت است یا آنکه نظر شخصی است؟ علاوه بر این معلوم نیست که آیا علی لاریجانی که سوابق آشکاری در حمایت از برجام و رویکرد اصلاح‌طلبان در حوزه سیاست خارجی داشته است، مورد اقبال اصولگرایان واقع می‌شود یا نه؟

احمد کریمی اصفهانی، فعال سیاسی اصولگرا درباره جایگاه کنونی انتخاباتی لاریجانی به «فردا» گفت: «تا قبل از اینکه هر فردی رسما بگوید نامزد انتخابات می‌شوم نمی‌شود درباره حضورش سخن گفت اما در برابر سخنان آقای باهنر می‌توان گفت که این لحظه شورای وحدت و شورای ائتلاف به هیچ نتیجه مشخصی نرسیده‌اند. واقعیت این است که این دوره از انتخابات شرایط به شدت استثنایی شده است و اکنون که اندکی تا انتخابات باقی است، هنوز نامزدهای اصلی و حتی فرعی جبهه‌های سیاسی اعم از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان مشخص نشده‌اند».

او درباره اینکه آیا لاریجانی اقبالی در میان نیروهای سیاسی اصولگرا دارد یا نه، بیان کرد: «آقای لاریجانی اگر نامزد شود ممکن است شانسی داشته باشد زیرا به هر حال سال‌ها در عالم سیاست کار کرده است و یک سیاستمدار کهنه‌کار است اما حتما شرایط برایش سخت است. مردم هم در این دوره از انتخابات می‌خواهند به فردی رأی دهند که برنامه دقیق و مشخصی داشته باشد».

این فعال سیاسی درباره انتقادهایی که به لاریجانی می‌شود، اظهار کرد: «هر کسی تصور خود را بیان می‌کند. اگر احیانا آقای لاریجانی نامزد شود حتما باید درباره مواضعی که در سال‌های اخیر اتخاذ کرده، توضیح دهد. اما من شخصا آقای لاریجانی را خارج از خط ولایت‌مداری نمی‌بینیم».

او در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا این احتمال می‌رود که اصلاح‌طلبان بر علی لاریجانی اجماع‌ کنند، گفت: «اصلاح‌طلبان به هیچ‌وجه به سمت آقای لاریجانی نمی‌روند زیرا او نمی‌تواند خواسته‌های آنها را تأمین کند. آنها در این دوره از انتخابات به دنبال فردی هستند که تمام امیال سیاسی آنها را پوشش دهد؛ در صورتی که آقای لاریجانی آن‌قدرها که گفته می‌شود به اصلاح‌طلبان نزدیک نیست. اصلاح‌طلبان می‌خواهند به باور خود با نامزدی حداکثری وارد انتخابات و از نگاه آنها آقای لاریجانی یک نیروی ائتلافی، اجاره‌ای یا غیراصلاح‌طلب محسوب می‌شود؛ بنابراین به شدت این احتمال که اصلاح‌طلبان به طور کامل بر لاریجانی اجماع کنند بسیار ضعیف است».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها