اصلاح‌طلبان در انتظار جهانگیری

کد خبر: 1065825

بعد از جدی شدن احتمال نیامدن ظریف و عارف، انتظارها برای ورود جهانگیری بیشتر شده است.

اصلاح‌طلبان در انتظار جهانگیری

گروه سیاست سایت فردا- ثبت‌نام‌ها به روز دوم رسید و هنوز تکلیف نامزد اصلی در جریان اصلاحات معلوم نیست. جام حذف و خط خوردن اسامی از لیست چهارده‌نفره ادامه دارد اما به نظر هم نمی‌رسد که کار به یک نتیجه مطلوب برسد. 

این جریان سیاسی که اصلی‌ترین چالش آن ریزش سرمایه اجتماعی و تردید در توانایی اقناع و پای صندوق آوردن مردم است، این روزها سخت مشغول پیدا کردن کاندیدای مناسب است اما نه سید حسین خمینی راضی شد که منفعت خود را نادیده گرفته و یا به توصیه رهبری توجه نکرده و وارد میدان شود، نه اصرارهای خاتمی و سیدحسن خمینی به ظریف تا کنون نتیجه داده است. تکلیف تاجزاده که گفته روز جمعه ثبت نام می‌کند نیز تقریبا مشخص است و به نظر نمی‌رسد که شانسی برای تایید صلاحیت داشته باشد، به خصوص بعد از مصوبه اخیر شورای نگهبان.

دست این جریان از نامزدهای حداقلی اما انگار درحال خالی شدن است. شاهد آنکه امروز روزنامه «آفتاب یزد» که رسانه نزدیک به عارف است از قطعی شدن تصمیم او به نیامدن خبر داه است. به این ترتیب اصلاح‌طلبان می‌مانند و امثال پزشکیان، خرازی، آخوندی، زارغ فومنی، کواکبیان و ... . 

تنها امیدشان در این میان به آمدن اسحاق جهانگیری است. معاون اول دولت روحانی که اگرچه پایش در ناکارآمدی‌های دولت مستقر و وضع موجود گیر است اما بهترین گزینه اصلاح طلبان به حساب می‌آید. او واقعا اصلاح‌طلب است. سابقه اجرایی دارد. پشتوانه حزبی دارد و از پس مناظرات هم به خوبی برمی‌آید. خودش هم اگرچه تا کنون رسما نگفته که نامزد می‌شود و تصمیم قطعی نگرفته است اما در کلاپ هاوس گفته که «نگفتم نمی‌آیم» . بر این اسا احتمال نامزدی او وجود دارد و اصلاح‌طلبان نیز سخت منتظر او هستند. 

شاهد آنکه سید عبدالواحد موسوی لاری از اعضای مجمع روحانیون مبارز در گفت‌وگویی با «خبرآنلاین» در پاسخ به اینکه کدام نامزد اصلاح‌طلب شانس رای‌آوری بیشتری دارد ، می‌گوید: «آقای پزشکیان، آقای عارف، ظریف، جهانگیری نیروهای خوبی هستند و هر کدام از این ها فرهیخته هستند».

حال که تکلیف ظریف و عارف معلوم شده، باید دریافت که انتظارها برای جهانگیری و پزشکیان بیشتر شده است. به خصوص جهانگیری که با فاصله از پزشکیان نامزد قدرتری به حساب می‌آید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها