لاریجانی نیامدنی شد

کد خبر: 1065832

یک چهره نزدیک به لاریجانی از تصمیم او برای عدم کاندیداتوری خبر داد.

لاریجانی نیامدنی شد

گروه سیاست سایت فردا - عل لاریجانی از جمله سیاسیونی است که قطعا تا آخرین لحظه از مهلت ثبت‌نام‌ها همه منتظر او خواهند بود. احتمال کاندیداتوری او از خیلی پیش‌تر طرح و بعد از عدم حضورش در مجلس یازدهم تقویت شد. تصور می‌شد که مورد حمایت اصلاح‌طلبان باشد و وقتی که شرط گذاشت همه جریان‌های سیاسی باید از او حمایت کنند، گمان می‌رفت که تنها مشکل او دور شدن از اصولگرایان است.

اکنون اما در آستانه انتخابات، اصلاح‌طلبان نیز راه خود را جدا کرده و اصرار دارند که نامزد اصلاح‌طلب معرفی کنند. به این ترتیب شانس لاریجانی بیش از قبل کم شد. 

با این حال گمانه کاندیداتوری او همچنان مطرح است و به خصوص در روزهای اخیر اخبار ضدونقیضی درباره آن رسیده است. مثلا کمال‌الدین پیرموذن از سیاسیون نزدیک به وی از شواهد و قرائنی سخن گفت که حاکی از نامزدی لاریجانی است. البته بعد هم طی مصاحبه‌ای گفت که لاریجانی از وی خواسته که نامزدی او را تکذیب کند.

بعد از آن نیز خبر رسید که یوسفیان ملا نماینده سابق آمل و  از دیگر چهر‌های نزدیک به لاریجانی گفته است: به دلیل مسائل رخ داده لاریجانی تصمیم به عدم شرکت گرفته او کسی نیست که برای رای آوری یا حضور در انتخابات خودش را به آب و آتش بزند ما بارها روند مناظرات را شاهد بودیم و این چنین رفتارها از جنس علی لاریجانی نیست.

بر این اساس حداقل تا این لحظه اخبار و شنیده‌ها از نیامدن لاریجانی حکایت دارد. با این حال انتخابات است و تصمیمات دقیقه نودی که می‌تواند معادلات را تغییر دهد لذا همچنان نمی‌توان احتمال راضی شدن او به کاندیداتوری را کاملا نادیده گرفت. 

شاهد آنکه روزنامه «اعتماد» در شماره امروز خود نوشته است: «نزدیکان لاریجانی می‌گویند تا کنون هیچ فعالیت ستادی برای او کلید نخورده و اگر صحبتی هم درباره انتخابات شده تنها از جانب برخی نزدیکان لارجانی و به صورت شفاهی بوده و نه بیش از آن ... آنچه اما تا اینجا  می‌دانیم این است که تا کنون علی لاریجانی شخصا به همه نزدیکان و افرادی که با او در ارتباط هستند، اعلام کرده که برنامه‌ای برای کاندیداتوری ندارد ... هر چند همزمان برخی نزدیکان او می‌گویند، لاریجانی قصد خود را علنی نمی‌کند و اگر در روز پایانی او را در ستاد انتخابات کشور دیدید، تعجب نکنید!»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها