انتقاد حامیان مهرعلیزاده از تک‌روی کارگزاران

کد خبر: 1070729

علی صوفی ضمن انتقاد از تک‌روی‌های کارگزاران و اشاره به رای‌آور نبودن همتی از احتمال حمایت از مهرعلیزاده سخن گفت.

انتقاد حامیان مهرعلیزاده از تک‌روی کارگزاران

نامه نیوز:  قرار بود اصلاح‌طلبان با یک نامزد اجماعی وارد کارزار 1400 بشوند یا اگر گزینه‌ای نداشتند، کنار کشیده و نظاره‌گر انتخابات باشند. این را خودشان بارها و بارها در ماه‌های اخیر گفته بودند. هنوز برخی از احزاب و شخصا اصلاح‌طلب بر این باورند که چون 9 گزینه جبهه اصلاحات از فیلتر شورای نگهبان عبور نکرده است، باید از معرفی نامزد صرف نظر کرد.

در همین حال اما شاهد بالا گرفتن اختلافات در این جریان سیاسی هستیم. از یک سو مجادله حامیان معرفی نامزد و حامیان عدم معرفی نامزد، از سوی دیگر نیز اختلافات گسترده درباره اینکه همتی گزینه بهتری است یا مهرعلیزاده.

همتی سبقه کارگزارانی دارد و همین هم حداقل تا اینجای کار به نفع وی تمام شده است. اعضای این حزب از غلامحسین کرباسچی که دبیرکل است گرفته تا طاهرنژاد و نمازی و سایرین و حتی افرادی که چند سالی است در حزب حضور ندارد مثل محمد هاشمی به صورت پی‌درپی و مدام از همتی حمایت می‌کنند. کارگزاران رویکردش در این انتخابات را رسما اعلام نکرده اما به گفته اعضای آن دنبال حمایت از همتی است و می‌خواهد که جبهه اصلاحات را نیز با خود همراه کند.

وضعیت محسن مهرعلیزاده آنقدرها خوب نیست و بر اساس نظرسنجی‌ها با اقبال کمتری مواجه است. حتی در میان احزاب حامی معرفی نامزد نیز توجه کمتری به او شده است. اما دست از کار نکشیده و مشغول ادامه رایزنی‌ها است. یک روز برای بهزاد نبوی نامه می‌نویسد و یک روز به دیدار خاتمی می‌رود.

این طور که به نظر می‌رسد، تلاش‌های او نیز در حال ثمر دادن است. مصداق این مدعا اظهارات امروز علی صوفی، دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات در گفت‌وگو با سایت «فردا» که می‌گوید «ممکن است از مهرعلیزاده حمایت کنیم».

او در این مصاحبه به حمایت‌ها کارگزاران از همتی واکنش نشان داده و می‌گوید: «حزب کارگزاران در راستای منافع خود عمل می‌کند و در این هزینه و فایده به این نتیجه رسیده است که باید پشت آقای همتی بایستد. اما اینکه جمیع اصلاح‌طلبان در قالب جبهه اصلاحات خود را هزینه فردی کنند که رأی‌آوری‌اش محل تردید است، منطقی نیست و تا این لحظه موضع جبهه اصلاحات ایران همان است که در بیانیه بعد از اعلام نتایج صلاحیت‌ها منتشر شد».

او درباره دلایل عدم حمایت جبهه اصلاحات از همتی بیان کرد: « به فرض که اگر اصلاحات بخواهد از آقای همتی حمایت کند، او باید تابع پیمان‌ها و اصول اصلاح‌طلبان باشد؛ از سوی دیگر قابلیت رأی‌آوری داشته باشد. در غیر این صورت از او حمایت نمی‌شود».

صوفی این را هم گفت: «اگر فردی واقعا اصلاح‌طلب باشد و هدفش علاوه بر تحقق منافع ملی اعتلای جبهه اصلاحات باشد، اصلاح‌طلبان از همه امکاناتشان به نفع او استفاده می‌کنند؛ ولو هزینه هم بدهند. »

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این پرسش که چرا از محسن مهرعلیزاده حمایت نمی‌شود، اظهار کرد: «آقای مهرعلیزاده اتفاقا عضو شورای مرکزی حزب ما، یعنی حزب پیشرو اصلاحات است اما ما تا اینجای کار از او حمایت نکرده‌ایم زیرا نمی‌خواهیم خارج از چارچوب‌های اصلاحات کاری بکنیم و اگر آقای مهرعلیزاده بتواند شرایط لازم را به دست آورد و مجموع اصلاح‌طلبان را قانع کند، ممکن است از او حمایت کنیم».

صوفی در پایان گفت: «به هر حال در این بین بعضی احزاب مانند کارگزاران تک‌روی می‌کنند که عجیب هم نیست زیرا دیدیم که این حزب در انتخابات مجلس یازدهم در سال98 هم جدای از جبهه اصلاحات تصمیم گرفت و راه خود را رفت و هیچ بعید نیست در این دوره هم همان مشی را پیش بگیرد».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها